RallyBaron  Samppasport

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398883 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #90 : 25.10.2011, 12:42:14 »
Onkos kellään täällä näistä RaceChipeistä tietoa? Meinaan aika hurjat lukemat lupailee..

En  kyllä laittaisi omaan autooni tuollaista, koska ne kaikki perustuvat anturitiedon kusettamiseen, jolloin vakiokartoilla noustaan vain ylöspäin. Mistä sitten nuo ns. vikatilanteetkin johtuvat, koska anturiparametrit menevät yli rajojen.

Saahan noilla toki tehoa, mutta oikealla lastulla saa enemmän, joka ottaa moottorista sen, mitä sieltä halutaakin saada. Oikea lastu kun on karttojen viilaamista, eikä anturitiedon kusetusta.

Mitä järkeä on 50nm enemmän vääntöä lattapäisellä vääntökäyrällä, joka on silti vääntörajoitettu karttojen puolelta, kuin se mitä moottori luontaisesti antaisi? Lastulla kun voi saada reilusti enemmän vääntöä samoilla ahdoilla rikkomatta paikkoja.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #91 : 25.10.2011, 15:50:42 »
kyllä nämä boksit on vain itsensä kusettamista... ...ainut ja oikea vaihtoehto on kyllä ammattilaisen tekemä softa, ja vielä penkissä, että tiedetään mitä sieltä oikeasti saa pihalle, eikä mitään parkkipaikka tehoja, vaan MUSTAA VALKOISELLA! Itselläni oma projekti laajeni nyt että IRIDIUM tulee pintaan niin piti samalla laskea cooleria 6cm alemmaksi, että istuu puskuriin nätimmin, niin eikun ahtolinjasto vielä kerran uudestaan...  :buck2: ...mutta hiljaa hyvä tulee... katsotaan nyt mitä sieltä löytyy... :)
Vakio autoon kelpaa varsin hyvin kotimaisen tekijän tunnettu softa. Penkityksiä ei tarvita, ellei samalla haluta etsiä vikoja autosta. Ei nämä niin yksilöitä ole.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #92 : 25.10.2011, 23:09:54 »
Vakio autoon kelpaa varsin hyvin kotimaisen tekijän tunnettu softa. Penkityksiä ei tarvita, ellei samalla haluta etsiä vikoja autosta. Ei nämä niin yksilöitä ole.

Kyllä!  Laadukkaalla lastulla pärjää oikein hyvin.

Customi-lastu sitten kun haetaan äärirajoja. Tai optimia kaikilla tavoilla.   :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa OliiviApina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • V70 2.4D -07
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #93 : 26.10.2011, 22:49:21 »
minkäs hintainen tuo Debilin ohjelmointi on?  :)
MinunAuto | Ex S40 T4 307hp/382Nm -00, Nykyinen V70 2.4D -07

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #94 : 27.10.2011, 08:07:16 »
minkäs hintainen tuo Debilin ohjelmointi on?  :)

Yleisen hintatason tietäen veikkaan 500...600 € riippuen autosta...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa dera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #95 : 27.10.2011, 12:55:56 »
Vanhaan D5 VRCF jäsenille 450eur.

Poissa OliiviApina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • V70 2.4D -07
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #96 : 28.10.2011, 09:52:36 »
koskeeko hinta myös 2.4D -07? tarviiko olla joku gold member, riittääkö perus jäsenyys?
MinunAuto | Ex S40 T4 307hp/382Nm -00, Nykyinen V70 2.4D -07

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #97 : 28.10.2011, 10:00:25 »
koskeeko hinta myös 2.4D -07? tarviiko olla joku gold member, riittääkö perus jäsenyys?
Tuo on uudempi dieseli. Gold member juttua täällä ei ole. Pitää varmaan olla VRCF yhdistyksen jäsen. Se että on foorumille rekisteröitynyt ei taida riittää.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #98 : 29.10.2011, 12:23:52 »
Jos on toi partikkelisudatin/ vai mikä nokikerääjä se nyt onkaan niin onko myös katalysaattori?
Aattelin kun lähden rautakanki hommiin niin mistä se työnnetään läpi?  ;D
S80 2.4D -07
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa kupinottaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #99 : 29.10.2011, 23:10:19 »
DPF on N. metrin pääs turbosta paine tunnistimelle lähtee putket ...auto ylös niin kyllä se sieltä löytyy. ja koko purkki tyhjäksi niin avot!
Vaatii luonnollisesti softan mistä DPF toiminnot on poistettu.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #100 : 30.10.2011, 19:58:43 »
Sieltähän se löytyi ja tuli tyhjennettyä. Kattiin en koskenut tässävaiheessa. Ei kulje vieläkään mihinkään, teen messun tonne korjaamo puolelle. Eikä tule vikailmoituksia / koodia.

DPF on N. metrin pääs turbosta paine tunnistimelle lähtee putket ...auto ylös niin kyllä se sieltä löytyy. ja koko purkki tyhjäksi niin avot!
Vaatii luonnollisesti softan mistä DPF toiminnot on poistettu.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #101 : 31.10.2011, 09:57:55 »

Korjaamopuolelle vastasinkin tuosta "ohjelmoinnista". Omassa testiyksilössä on 240hv lastu ja tuo DPF on tyhjennetty. Senverran äänimaailmaa tuunaisin, että sisälle laittaisin tiheäreikäisen putken + villaa tai sitten tilalle valmiin absorbtiovaimentimen.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11714.0 on sen korjaamon linkki ja joku saattaa aiheet yhdistääkin.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #102 : 02.11.2011, 16:11:46 »
DPF:n tyhjäys ja moottorinohjaimen uudelleen ohjelmointi asiansa osaavassa pajassa => DPF:llä varustetustakin 2,4d:stä tulee pirteä ja vähemmän kuluttava.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #103 : 02.11.2011, 19:05:35 »
Debilillä käyneet, oletteko ottaneet yhteyttä Deran kautta vai täyttäneet ton netti kaavakkeen?
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa Volmanni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #104 : 02.11.2011, 20:06:43 »

 Onkos DPF:n poiston jälkeen tarpeen enää ajaa ACEA5 suosituksen öljyillä? Et kestääkö laittaa halvempaa litkua koneeseen? Vaikkapa castrol edge sporttia?
V70 D5 AWD

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron