Futurez  Kulkukoira

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398932 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1610
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #165 : 17.06.2012, 21:54:15 »
Polestar on sikahintainen ja hintalaatusuhde penaalista...

Tuon toteamuksen voin allekirjoittaa. Hyvä puoli Polestarissa on,että sen saa ainakin muutoskatsastettua, jos se joitain kiinnostaa.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #166 : 17.06.2012, 21:56:47 »
Tuon toteamuksen voin allekirjoittaa. Hyvä puoli Polestarissa on,että sen saa ainakin muutoskatsastettua, jos se joitain kiinnostaa.
ja voi käyttää uutta autoa merkkihuollossa ilman että tarvii pelätä virisoftan häviämistä. Olisiko ettei Polestarin softissa ole kaikkia tehoja irti koska auton takuu säilyy normaalisti sen asentamisen jälkeenkin?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #167 : 17.06.2012, 22:50:48 »
Mitä mulla on kokemuksia muutamasta autosta, joka kerta on vakiona ollut fiilis että reserviä olisi, mutta meno vaan loppuu kesken. Debilissä olen käyttänyt muistaakseni 3 edellistä autoa, ja aion käyttää nykyisenkin syksymmällä. Softauksen jälkeen on tuntunut siltä että näinhän tämän pitäisikin toimia.

Saahan vakionkin rikki urpoilulla.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #168 : 18.06.2012, 01:12:47 »
ja voi käyttää uutta autoa merkkihuollossa ilman että tarvii pelätä virisoftan häviämistä. Olisiko ettei Polestarin softissa ole kaikkia tehoja irti koska auton takuu säilyy normaalisti sen asentamisen jälkeenkin?

Tuo on totta, että päivityksessä häviää, mutta 100€ maksimissaan maksaa uudelleen softaus ja taas mennään :)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa d5man6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #169 : 21.06.2012, 08:03:36 »
Sain vihdoin sinisen jälleenmyyjältä vastauksen Polestar-kysymykseeni ja kuten arvasin:
1) Ei tyytyväisyystakuuta
2) Ei dynamometriraporttia

Mielestäni kuluttajan kannalta tämä on melkoisen leväperäinen tuote ja konsepti. Jos maksaa jostain 400e...1200 euroa, niin kylläh'm siihen pitää olla jotain konkreettista faktaa ja takuuta mukaan.
Jos kyse on pelkästä "fiiliksestä" että pitäisi vain uskoa (uskonasia) että tehoa tuli lisää 10% niin tyytyväisyystakuu fiilikseen hoitaisi sen asian. Tuollaista 10% eroa kun ei välttämättä kaksoissokkotestissä edes huomaisi.

Kuten tässä melkein kaikki on todenneetkin, tuo 1200 euron hinta on ihan hanurista muutaman data-arvon eli parametrin kirjoittamisesta moottorinohjausyksikölle ODB-väylän kautta. Kysehän on  periaatteessa vain tiedoston  (joukko toisiinsa liittyviä data-arvoja) kopioimisesta läppäriltä auton tietokoneen haihtumattomaan muistiin ("kovalevylle" ts. flash, fram tai eeprom-piirille).

En edes harkitsisi ostaa vaikkapa kotitietokoneeseeni 1200 euron ohjelmistoa, saatikka johonkin olemassaolevaan ohjelmistooni 1200 eurolla päivityksen jolla saa 10% lisää ominaisuuksia tai nopeutta koneeseen lisää. On kyllä tullut ostettua 1000 euron prosessori ja 700 euron näytönohjain, mutta siinä saakin uusinta uutta huippurautaa käteen softien lisäksi ja voi vertailla entisen ja uuden välillä niin paljon kuin haluaa sekä ladata netistä kymmeniä ellei satoja riippumattomien henkilöiden/yhteisöjen tekemiä vertailu- ja suorituskykytestejä. Lisäksi voi tehdä niitä testejä itsekin omalla koneellaan ja varmistua suorituskyvyn pysyvyydestä milloin vain ilman lisäkustannuksia.

« Viimeksi muokattu: 21.06.2012, 08:20:13 kirjoittanut d5man6 »
v70 d5 -09

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #170 : 21.06.2012, 08:39:26 »
Sain vihdoin sinisen jälleenmyyjältä vastauksen Polestar-kysymykseeni ja kuten arvasin:
1) Ei tyytyväisyystakuuta
2) Ei dynamometriraporttia

Mielestäni kuluttajan kannalta tämä on melkoisen leväperäinen tuote ja konsepti. Jos maksaa jostain 400e...1200 euroa, niin kylläh'm siihen pitää olla jotain konkreettista faktaa ja takuuta mukaan.
Jos kyse on pelkästä "fiiliksestä" että pitäisi vain uskoa (uskonasia) että tehoa tuli lisää 10% niin tyytyväisyystakuu fiilikseen hoitaisi sen asian. Tuollaista 10% eroa kun ei välttämättä kaksoissokkotestissä edes huomaisi.

Kuten tässä melkein kaikki on todenneetkin, tuo 1200 euron hinta on ihan hanurista muutaman data-arvon eli parametrin kirjoittamisesta moottorinohjausyksikölle ODB-väylän kautta. Kysehän on  periaatteessa vain tiedoston  (joukko toisiinsa liittyviä data-arvoja) kopioimisesta läppäriltä auton tietokoneen haihtumattomaan muistiin ("kovalevylle" ts. flash, fram tai eeprom-piirille).

En edes harkitsisi ostaa vaikkapa kotitietokoneeseeni 1200 euron ohjelmistoa, saatikka johonkin olemassaolevaan ohjelmistooni 1200 eurolla päivityksen jolla saa 10% lisää ominaisuuksia tai nopeutta koneeseen lisää. On kyllä tullut ostettua 1000 euron prosessori ja 700 euron näytönohjain, mutta siinä saakin uusinta uutta huippurautaa käteen softien lisäksi ja voi vertailla entisen ja uuden välillä niin paljon kuin haluaa sekä ladata netistä kymmeniä ellei satoja riippumattomien henkilöiden/yhteisöjen tekemiä vertailu- ja suorituskykytestejä. Lisäksi voi tehdä niitä testejä itsekin omalla koneellaan ja varmistua suorituskyvyn pysyvyydestä milloin vain ilman lisäkustannuksia.
Ei taida olla Volvo-liikkeillä dynoa millä mitata tehon kasvu. Sama taitaa olla muillakin valmistajilla joilta saa softa-virityksiä autoihinsa. Tuossa softassa maksaa se että se on EU-hyväksytty softa eikä tarvi pelätä että takuu tapauksissa jäisi nuolemaan näppejään.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #171 : 21.06.2012, 08:45:40 »
Ei taida olla Volvo-liikkeillä dynoa millä mitata tehon kasvu. Sama taitaa olla muillakin valmistajilla joilta saa softa-virityksiä autoihinsa. Tuossa softassa maksaa se että se on EU-hyväksytty softa eikä tarvi pelätä että takuu tapauksissa jäisi nuolemaan näppejään.

Ja Poleostarin sivuilta löytyy käppyrät. Niihin on uskominen...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #172 : 21.06.2012, 11:15:27 »
Tuo on totta, että päivityksessä häviää, mutta 100€ maksimissaan maksaa uudelleen softaus ja taas mennään :)
Eipä tuo "maksa" kuin 3 minuuttia  :pomo: (BSR)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #173 : 21.06.2012, 11:31:38 »
Eipä tuo "maksa" kuin 3 minuuttia  :pomo: (BSR)
Tuossa ajassako BSR hakee netistä päivityksen joka vastaa sitä softaa joka Volvolla on autoon päivitetty? Jos autoon koitat laittaa virisoftan joka on tehty vanha softan päälle niin taitaa ECU vetästä herneen nenään.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #174 : 21.06.2012, 11:41:26 »
Eipä tuo "maksa" kuin 3 minuuttia  :pomo: (BSR)


Ja mitä maksaa BSR:n setti, 1000€?? Meillä foorumin kautta 450€ ;)

Nopea on joo, mutta jättää jäljet kolmen vikakoodin kera, jolloin se huomataan ja takuun voi unohtaa, tosin sen asian on jo täytynyt hyväksyä ekalla kerralla!

Meillä kirjoitus ottaa 7min, perhana :)

Mitä tapahtuu jos kirjoituksessa akun varaustaso on heikko tai heikkenee kesken kaiken? Vastaus: sinisen kautta uutta ecua hakemaan ja n. 2000€ mukana, BSR:n ongelma on juuri tuo ja sitähän ei kaikki tiedä eli otetaan perkeleen iso riski jos tuota ei tiedä!! Parin tyypin kanssa olen jutellut, joille edellä mainittu on tapahtunut kun parkkipaikalla ovat vehkeitä viritelleet ja auto ei enää vastaakkaan, kiva tilanne...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #175 : 21.06.2012, 11:44:03 »
Tuossa ajassako BSR hakee netistä päivityksen joka vastaa sitä softaa joka Volvolla on autoon päivitetty? Jos autoon koitat laittaa virisoftan joka on tehty vanha softan päälle niin taitaa ECU vetästä herneen nenään.
No jos siihen on oikeasti uusi ohjelma ajettu, niin ensin BSR lukee ohjelmiston ja kertoo että pitää Tehdä BSR Sync (reilu minuutti), BSR nettiin (pari minuuttia) ja sitten se 3 minuttia niin on taas tehot koneessa  :3/4 jättää sen:

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #176 : 21.06.2012, 11:51:20 »

Ja mitä maksaa BSR:n setti, 1000€?? Meillä foorumin kautta 450€ ;)

Nopea on joo, mutta jättää jäljet kolmen vikakoodin kera, jolloin se huomataan ja takuun voi unohtaa, tosin sen asian on jo täytynyt hyväksyä ekalla kerralla!

Meillä kirjoitus ottaa 7min, perhana :)

Mitä tapahtuu jos kirjoituksessa akun varaustaso on heikko tai heikkenee kesken kaiken? Vastaus: sinisen kautta uutta ecua hakemaan ja n. 2000€ mukana, BSR:n ongelma on juuri tuo ja sitähän ei kaikki tiedä eli otetaan perkeleen iso riski jos tuota ei tiedä!! Parin tyypin kanssa olen jutellut, joille edellä mainittu on tapahtunut kun parkkipaikalla ovat vehkeitä viritelleet ja auto ei enää vastaakkaan, kiva tilanne...
800€ maksoi
Ja oma vika jos tyhjällä akulla leikkii.
Ja mun kulkine on vm 03 joten mistään takuusta tarvii välittää.
Ja parasta tässä on kun voi vaihdella vakion ja viriasetuksen välillä.
Talviliuikkailla voi palata vakiotehoihin niin on mukavampi ajella ja säästyy etujarrupalat.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #177 : 21.06.2012, 16:07:22 »
800€ maksoi
Ja oma vika jos tyhjällä akulla leikkii.
Ja mun kulkine on vm 03 joten mistään takuusta tarvii välittää.
Ja parasta tässä on kun voi vaihdella vakion ja viriasetuksen välillä.
Talviliuikkailla voi palata vakiotehoihin niin on mukavampi ajella ja säästyy etujarrupalat.

Jälleen kysyn, että minkä takia tarvitsee vaihdella vakion ja virin välillä? Menoa kuitenkin rajoitetaan oikeanpuoleisemmalla...

Samaan hintaan tulee meidän kautta jos käy niin huono tuuri, että kolmesti autoon asennetaan Volvon kautta päivitys! Toiseksi jos puhutaan -03 autosta niin siihen ei ole uusia päivityksiä tehty 10 vuoteen, joten kyseinen näppärä päivitys on turha ominaisuus.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #178 : 21.06.2012, 17:07:58 »
Jälleen kysyn, että minkä takia tarvitsee vaihdella vakion ja virin välillä? Menoa kuitenkin rajoitetaan oikeanpuoleisemmalla...

Samaan hintaan tulee meidän kautta jos käy niin huono tuuri, että kolmesti autoon asennetaan Volvon kautta päivitys! Toiseksi jos puhutaan -03 autosta niin siihen ei ole uusia päivityksiä tehty 10 vuoteen, joten kyseinen näppärä päivitys on turha ominaisuus.
Selvästikkään et ole kokeillut mikä ero noilla ohjelmilla on.
Ohjelma tekee muutakin kuin lisää tehoa, se myös muttaa kaasupolkimen asetuksia.
Ja herkällä kaasupolkimella ajo liukkaalla ei ole kivaa.
Mutta selvästi yrität vaan pönkittää omaa puljua. Jatka vain kuopan kaivamista.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #179 : 21.06.2012, 17:52:00 »
Selvästikkään et ole kokeillut mikä ero noilla ohjelmilla on.
Ohjelma tekee muutakin kuin lisää tehoa, se myös muttaa kaasupolkimen asetuksia.
Ja herkällä kaasupolkimella ajo liukkaalla ei ole kivaa.
Mutta selvästi yrität vaan pönkittää omaa puljua. Jatka vain kuopan kaivamista.

Samalla tavalla me muutetaan kaasopolkimen vastetta. Itsellä on ollut omassa V70 D5:ssa BSR:n setti ja talvella ei ollut ongelmia ajaa yhtään enempää kuin vakiollakaan! Pönkittämisestä ei ole kyse vaan faktan tuominen esiin myös niille ketä niistä ei tiedä! Itse en vaan näe järkeä maksaa 2x enemmän samasta lopputuloksesta...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Samppasport  Futurez