Kulkukoira  Proturbo

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398920 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #300 : 19.09.2012, 15:02:42 »
Miksi muuten muutoskatsastaa? Jälleenmyyntiarvoa laskee kun porukka näkee, että on lastutettu ja jotkut jostain syystä kammoaa sitä (jopa autoliike ei välttämättä ota vastaan), vero saattaa laskea, mutta eikai niin paljoa, että tuo kannattaa, vai miksi?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #301 : 19.09.2012, 20:41:30 »
Miksi muuten muutoskatsastaa? Jälleenmyyntiarvoa laskee kun porukka näkee, että on lastutettu ja jotkut jostain syystä kammoaa sitä (jopa autoliike ei välttämättä ota vastaan), vero saattaa laskea, mutta eikai niin paljoa, että tuo kannattaa, vai miksi?

Yksi syyhän voi olla oikeasti tieliikennelain mukainen auto.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #302 : 19.09.2012, 21:01:52 »
Yksi syyhän voi olla oikeasti tieliikennelain mukainen auto.

Totta, mutta kuka tietää onko autoon tehty jotain jos ei kerro? Voimaa noista ei saa niin paljoa, että se olisi vaaraksi kenellekään eli jarrut riittää jne.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1610
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #303 : 19.09.2012, 21:40:52 »
Yksi syyhän voi olla oikeasti tieliikennelain mukainen auto.

Just tämän takia omani muutoskatsastin, mulla auton pitää olla lain mukainen, ainakin melkein, tällä hetkellä valoissa omia viritelmiä lähivalojen parantamiseksi, ei näe kuin ottamalla umpion takakannen pois.
Kuskissa ja ajamisessa voi olla ja varmaan onkin enemmän sanomista.  ???
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #304 : 19.09.2012, 21:55:02 »
Yksi syyhän voi olla oikeasti tieliikennelain mukainen auto.

Aja kolari muutoskatsastamattomalla jossa joku kuolee... Lystiä piisaa.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #305 : 19.09.2012, 22:02:26 »
Aja kolari muutoskatsastamattomalla jossa joku kuolee... Lystiä piisaa.
eivät taida käyttää autoa semmoisessa paikassa letkun nokassa missä näkis lastun. Lisäksi jos muutoskatsastamaton osa ei ole aiheuttanut kolaria niin eivät voi evätä korvausta.

Yksi syy laittaa virallinen softa on jos takuuajan jälkeen hajoaa moottori tai laatikko niin voi vaatia korjausesta osaa rahoja takas.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #306 : 19.09.2012, 22:43:15 »
eivät taida käyttää autoa semmoisessa paikassa letkun nokassa missä näkis lastun. Lisäksi jos muutoskatsastamaton osa ei ole aiheuttanut kolaria niin eivät voi evätä korvausta.

Yksi syy laittaa virallinen softa on jos takuuajan jälkeen hajoaa moottori tai laatikko niin voi vaatia korjausesta osaa rahoja takas.

Hyvä pointti Ribbellä. Itsellä on vielä 7 tkm / 6 kk myyjäliikkeen myöntämää takuuta jäljellä (ostosta kulunut nyt 6 kk, takuu kattaa myös moottorin ja vaihteiston) , joten muun kuin virallisen softan asentaminen  periaatteessa päättäisi myyjäliikkeen myöntämän takuun ennenaikaisesti. 
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #307 : 19.09.2012, 22:55:35 »
eivät taida käyttää autoa semmoisessa paikassa letkun nokassa missä näkis lastun. Lisäksi jos muutoskatsastamaton osa ei ole aiheuttanut kolaria niin eivät voi evätä korvausta.

Yksi syy laittaa virallinen softa on jos takuuajan jälkeen hajoaa moottori tai laatikko niin voi vaatia korjausesta osaa rahoja takas.

Tuota en ihan suoriltaan allekirjoita. Lastun näkemiseen kun ei tarvitse vidaa kummoisempaa testeriä ja näillä tutkijoilla ilmeisesti on kuitenkin sellaiset laitteet käytettävissä, joilla pääsee lukemaan esim. srs-yksiköistä hieman tarkempaa matskua kolaritilanteesta, kuin esim. merkkikorjaamossakaan. Toi jälkimmäinen ei sitten ollut fakta, vaan tuolta suuresta maailmasta kuultua...  ;)
Eriasia on sitten miten tarkkaan onnettomuus tutkitaan milloinkin, mutta se on varma että vakuutusyhtiö evää korvaukset, jos sille annetaan siihen mahdollisuus..
Ja tuohon muutoskatsastamisen vaikutuksesta auton arvon alenemiseen olen myöskin eri mieltä. Tai, no tää on vaan meikäläisen mielipide, mutta esimerkiksi jos liikkeessä on kaksi identtistä XC60:stä, joista toisessa on polestar ja vieläpä muutoskatsastettuna ja autot maksavat samanverran, niin kyllä minä ainakin ostan sen polestarin softalla varustetun..  ::) Ja toihan oli vaan mun mielipide.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #308 : 20.09.2012, 00:36:20 »
Hyvä pointti Ribbellä. Itsellä on vielä 7 tkm / 6 kk myyjäliikkeen myöntämää takuuta jäljellä (ostosta kulunut nyt 6 kk, takuu kattaa myös moottorin ja vaihteiston) , joten muun kuin virallisen softan asentaminen  periaatteessa päättäisi myyjäliikkeen myöntämän takuun ennenaikaisesti.

Myyjäliike tuskin on ennen auton myymistä ottanut selvää, että onkohan lastutettu! Ei ole mitään merkitystä vaikka kone hajoaisi niin eivät voi todistaakaan, että on jälkikäteen laitettu ohjelma, koska se on voinut olla siinä jo myyntihetkellä.  Mielestäni täysin turhaa spekulaatiota tuo, mutta sitten ymmärrän jos autossa on valmistajan takuu niin se ei ole hyväksyttävää käyttää muutakuin Volvon hyväksyttämään ohjelmaa.

Tuo Ribben kommentti on hyvä, että jos taas valmistajan takuuajan jälkeen hajoaa kone niin evää varmasti korvauksen jos huomaavat epävirallisen ohjelman mikä Volvon testerillä on helposti havaittavissa, tosin miten Volvo suhtautuu valmistajan takuuajan jälkeiseen Goodwill-käytäntöön jos ei ole alkuperäinen omistaja? Mersu, Honda, Bmw ainakin lähes poikkeuksetta vaativat, että pitää olla 1. omistaja tai muuten on lähes mahdotonta saada mitään ja eihän valmistajaa toisaalta mikään juurikaan takuuajan jälkeen velvoitakaan. Suomessa taitaa silti olla tähän oma käytäntönsä osan oletetun käyttöiän perusteella...

Tuo jälleenmyyntiarvon laskeminen voi olla minun päässäni oleva vika, sillä jos kaksi samanlaista on kaupassa myynnissä ja vaikka siinä toisessa olisi Polestar niin ostaisin sen toisen ja laittaisin heti kyllä ohjelman  :idiot2:
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #309 : 20.09.2012, 02:05:13 »
Tuo jälleenmyyntiarvon laskeminen voi olla minun päässäni oleva vika, sillä jos kaksi samanlaista on kaupassa myynnissä ja vaikka siinä toisessa olisi Polestar niin ostaisin sen toisen ja laittaisin heti kyllä ohjelman  :idiot2:
Mulla on 3 lastutettua autoa mennyt vaihdossa ja kahdessa niistä kehuttiin jo myynti-ilmossa kuinka paljon potkua on. Kertaakaan myyjät eivät ole suhtautuneet nahkeasti kun olen rehellisesti kertonut että on softattu. Joka kerta olen myös tarjoutunut laitattamaan vakio-ohjelman takaisin mutta aina ovat mieluummin ottaneet softattuna  :)
« Viimeksi muokattu: 20.09.2012, 02:19:08 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #310 : 21.09.2012, 13:02:55 »
Hieman aiheesta ohi, mutta tuli eilen Ricalta sähköpostia, jossa vahvistettiin, että nyt saa yhteen softloaderiin useamman auton ohjelmat. Ei tarvitse hankkia aina uutta laitetta. Eli huollon jälkeinen päivitys on helppo nakki ja mahdolliset vikakoodit nollataan samalla 120 eskon kapulalla

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #311 : 21.09.2012, 15:23:29 »
Mulla on 3 lastutettua autoa mennyt vaihdossa ja kahdessa niistä kehuttiin jo myynti-ilmossa kuinka paljon potkua on. Kertaakaan myyjät eivät ole suhtautuneet nahkeasti kun olen rehellisesti kertonut että on softattu. Joka kerta olen myös tarjoutunut laitattamaan vakio-ohjelman takaisin mutta aina ovat mieluummin ottaneet softattuna  :)

Ex. Volvo V70 -07 2,4d Classic aut oli lastutettu ja ao. auto ostettiin minulta pois käypään hintaan (yksityinen osti) käteisellä , kiinnostusta oli useammallakin taholla. Ostaja tiesi hyvin
tarkkaan mitä osti, sai huolto- ja korjauskuitteja ison nipun mukaansa. Uusi omistaja on ollut autoon hyvin tyytyväinen kaikin puolin, kulkemiseen etenkin. On uusi omistaja ehtinyt jo
vuosikatsastaakin auton ongelmitta. Eli oman kokemuksen mukaan lastutus saattaa jopa helpottaa auton myyntiä.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #312 : 21.09.2012, 20:06:10 »
Itse ostan käytetyn mielummin ilman koukkua - ei ainakaan ole ollut veturina. Samalla logiikalla myös ilman virisoftia - vaikkei kumpikaan pelkällä olemassaololla mitään riko.


Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #313 : 21.09.2012, 23:04:57 »
Itse ostan käytetyn mielummin ilman koukkua - ei ainakaan ole ollut veturina. Samalla logiikalla myös ilman virisoftia - vaikkei kumpikaan pelkällä olemassaololla mitään riko.

Sama juttu täällä, päässä vika...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #314 : 05.10.2012, 17:12:53 »
Nyt on V70 -09 D5:nen saanut vitamiinia moottorinohjaukseen, 220 hp/480 Nm. Muutos vakioon oli jo 30 km:n matkalla
havaittuna melkoinen.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

 

Kulkukoira  Proturbo