RallyBaron  Samppasport

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398918 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #315 : 06.10.2012, 22:13:53 »
Nyt on V70 -09 D5:nen saanut vitamiinia moottorinohjaukseen, 220 hp/480 Nm. Muutos vakioon oli jo 30 km:n matkalla
havaittuna melkoinen.
Mitkä oli lähtötehot (185 vai 205) ja kennen ohjelman sulla on?

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #316 : 06.10.2012, 22:38:35 »
185 hp oli lähtöteho ja kyseessä on Digituningin ohjelma. Tänään tuli tehtyä semmoinen 100 km:n lenkki ja hyvin toimii. 80 km:n vauhdissa mennään aikas pintakaasulla ja kiihdytyksiin
on ollut herkkyyttä melkoisesti lisää. Laatikko (Geartronic) on toiminut hienosti uuden optimoinnin kanssa.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #317 : 07.10.2012, 09:43:08 »
Teittekö hiukkas-kiihdyttimen poiston samalla ja saitteko ajaneen auton rullilla?

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #318 : 07.10.2012, 20:37:52 »
Hiukkaspönttö on vielä paikoillaan sisuskaluineen. Tarkoitus on käyttää auto penkissä lähitulevaisuudessa, niin näkee mitä on toteutuneet arvot. Reilun 200 km:n perusteella voi sanoa,
että kyllä tehoa ja vääntöä on tullut mukavasti lisää. Kulutus näyttäis pysyvän entisissä lukemissa. Joidenkin lastuttajien myyntipuheet siitä , että lastutus laskee D5:lla kulutusta jopa 2 litraa/100 km, hymyilyttää. Aikaisemman auton kokemuksella voin sanoa, että hiukkaspöntön tyhjäys laskee kulutusta D5 moottorilla jotain 0,5 -1 litraa/100 km.   
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa poW70erSmoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #319 : 08.10.2012, 23:52:10 »
Täälläpäin lastutettiin tällälailla: hiukan yli 200hv ja kun kysyttiin boxi kourassa että minkäslaisen auton herra tästä haluaa niin vastasin: "Semmosen että vääntöjen lukemat alkaa kutosella",-ja semmosen teki. Hiukkassuodattimen vedin kiviporalla "oikein kunnolla avaraksi". Hyvin toimii, ja kyllä lähtee kun vähän vaan sai totutella aivan toisenlaiseen kaasupolkimen käyttöön. Automaattipeli, noilla lukemilla "kaasupohjassa kiihdytys"on todella depiiliä, ei lähe kyl sillai. Mut yhellä toisellalailla "lähtöö notta rutina kuuluu"(ei pellin alta)nahkapenkeistä sano! Ja tää ei ollut sitten niitä "esson baarijuttuja". Ps, käynkin Lohjan mäntynummen shellillä :2funny:  Mutta joo, jos joku on vailla kunnon lastutusmestaa pk-seudulta niin tää kaveri on ollut sinisellä pitkään hommissa ja tietää kyllä mitä tekee. tuovat samalle hepulle pakasta vedettyjä volleja sillontällön, ja pk-seudun taxit ovat aikas vakiasiakkaita. Jos yhteystietoja haluaa ja kaipaa niin annan privasti mielelläni. KYL SUTII JA SAVUU ;D

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #320 : 09.10.2012, 07:40:35 »
Täälläpäin lastutettiin tällälailla: hiukan yli 200hv ja kun kysyttiin boxi kourassa että minkäslaisen auton herra tästä haluaa niin vastasin: "Semmosen että vääntöjen lukemat alkaa kutosella",-ja semmosen teki.
Siis onko autolle tehty muuta kuin softattu? Vähän epäilen että silloin vääntöä olisi yli 600Nm.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #321 : 09.10.2012, 07:49:23 »
Mitenkäs on kun poistan hiukkassuotimen sisustan, niin riittääkö takimmaisen putken tukkiminen vai pitääkö renegointi poistaa ohjelmalla? Diesel-osiota lukiessa jäänyt vielä epäselväksi. Auto tuo alla oleva.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #322 : 09.10.2012, 08:06:24 »
Mitenkäs on kun poistan hiukkassuotimen sisustan, niin riittääkö takimmaisen putken tukkiminen vai pitääkö renegointi poistaa ohjelmalla? Diesel-osiota lukiessa jäänyt vielä epäselväksi. Auto tuo alla oleva.

Joillakin tuo konsti toimii ja joillakin taas ei, riippunee ilmeisesti softaversiosta! Jos tuo konsti toimii niin tekee silti ylläpitopolttoja eli käryttelee säännöllisesti, mutta jos tuo ei haittaa niin mitä turhaan softaileen, vaikkakin softauksessa saa muita etuja.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #323 : 09.10.2012, 08:10:02 »
Tähän pitää nyt lisätä, että jos mennään yli 225hv tehojen tai ahtoja alkaa olla 1,7bar, niin cooleri kannattaa vaihtaa.

Kelien kylmettyä kulkee nyt paremmin tuo oma D5, eli alkaa vakiocoolerin jäädytysteho jäädä jalkoihin yli +15 asteen ulkolämpötiloilla tuolla 1,7bar ahtopaineella.

Cooleri selittäisi myös tuon ennustetta alhaisemman 225hv penkkituloksenkin. Vaihdetaan talvella cooleri ja putkisto, sitten uudelleen penkkiin.  ::)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #324 : 09.10.2012, 08:13:02 »
Siis onko autolle tehty muuta kuin softattu? Vähän epäilen että silloin vääntöä olisi yli 600Nm.

Vähän sama juttu, en usko! Tai onhan tuo mahdollista, mutta vakioturbolla ja helvetin pitkällä ruiskutusajalla tiedossa paljon käryä ja erittäin lyhyt kestävyys! Jos sinisellä ollut varaosatiskillä niin eikai se tarkoita automaattisesti tietää kaiken, osaa kaiken...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #325 : 09.10.2012, 08:18:06 »
Tähän pitää nyt lisätä, että jos mennään yli 225hv tehojen tai ahtoja alkaa olla 1,7bar, niin cooleri kannattaa vaihtaa.

Kelien kylmettyä kulkee nyt paremmin tuo oma D5, eli alkaa vakiocoolerin jäädytysteho jäädä jalkoihin yli +15 asteen ulkolämpötiloilla tuolla 1,7bar ahtopaineella.

Cooleri selittäisi myös tuon ennustetta alhaisemman 225hv penkkituloksenkin. Vaihdetaan talvella cooleri ja putkisto, sitten uudelleen penkkiin.  ::)

Ootko loggaillut vedossa imulämpöjä? Muistaakseni alkaa rajoittaa 50asteessa. Oma kokemus vollen coolereista on hyvä eli ei noilla ahdoilla vielä pitäisi olla pieni, mutta jos se cooleri on täynnä kökköä?!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa poW70erSmoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #326 : 09.10.2012, 08:24:20 »
Siis onko autolle tehty muuta kuin softattu? Vähän epäilen että silloin vääntöä olisi yli 600Nm.

 On tehty muutakin kuin softattu: Hiukkassuodatin on tyhjennetty. Kyllä sen "maagisen kutosen"saa rikki pelkällä softalla. Tosin aivan järkevää se ei ole, koska tehoa tullessa "siihen malliin" ei ajaminen perinteisesti ole oikein mukavaa. Volvon laatikko kun vaihtaa(toisin kuin esim.audin)täysin järjettömästi, eli loota ei ole nk.oppiva laatikko(jos nyt loppujen lopuksi sellaista onkaan) ja on muutenkin täysin modaus vapaa loota. Tottakai isolla rahalla, mutta ne on sitten tosi isoja. Kovasti on kukkomaista menoa jos "painaa tallan pohjaan". Samalla ajotavalla hakee kaikki vaihteet alhaalta joten auto ei nk.lähde, vaan hakee ja hinkkaa pari alempaa vaihdetta, ja siihen se aika sitten kuluukin. Onkin opittava aivan toisenlainen auton "vedättäminen" kaasulla pikkuhiljaa. En tiedä onko tämä näille ominainen tapa kuljettaa jo ilman lastutustakin mutta tässä moodissa ainakin autoa pitää ajaa aivan eritavalla kuin esim. A6 audi 3.0tdi automatic versiota. Sen lootahan toimi moitteettomasti( +700nm)perinteisellä poljennalla. Eli tässä vähän vinkkejä samalla myös niille jotka lastuttelevat "enämpi tehoihin ilman suala". Plus kutosella saa rikottua lootaa myös kivasti ellei ole järkeä päässä, manuaalipuolen toinenkin ohjaamon keppi pystyssä lähettely ei todellakaan ole suotavaa.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #327 : 09.10.2012, 08:41:47 »
On tehty muutakin kuin softattu: Hiukkassuodatin on tyhjennetty. Kyllä sen "maagisen kutosen"saa rikki pelkällä softalla. Tosin aivan järkevää se ei ole, koska tehoa tullessa "siihen malliin" ei ajaminen perinteisesti ole oikein mukavaa. Volvon laatikko kun vaihtaa(toisin kuin esim.audin)täysin järjettömästi, eli loota ei ole nk.oppiva laatikko(jos nyt loppujen lopuksi sellaista onkaan) ja on muutenkin täysin modaus vapaa loota. Tottakai isolla rahalla, mutta ne on sitten tosi isoja. Kovasti on kukkomaista menoa jos "painaa tallan pohjaan". Samalla ajotavalla hakee kaikki vaihteet alhaalta joten auto ei nk.lähde, vaan hakee ja hinkkaa pari alempaa vaihdetta, ja siihen se aika sitten kuluukin. Onkin opittava aivan toisenlainen auton "vedättäminen" kaasulla pikkuhiljaa. En tiedä onko tämä näille ominainen tapa kuljettaa jo ilman lastutustakin mutta tässä moodissa ainakin autoa pitää ajaa aivan eritavalla kuin esim. A6 audi 3.0tdi automatic versiota. Sen lootahan toimi moitteettomasti( +700nm)perinteisellä poljennalla. Eli tässä vähän vinkkejä samalla myös niille jotka lastuttelevat "enämpi tehoihin ilman suala". Plus kutosella saa rikottua lootaa myös kivasti ellei ole järkeä päässä, manuaalipuolen toinenkin ohjaamon keppi pystyssä lähettely ei todellakaan ole suotavaa.

Eli se lastuttajakaveri ei siis osaakaan kaikkea jos jättää laatikkoa ohjaavan softaosion muokkaamatta, ihme jos laatikko vähän sekoileekin  :D
Koska noita vääntöjä voi sitten käyttää? Vai onko tullut tehtyä perusmoka softassa eli hevosia kaivellessa väännöt karkaavat käsistä kun ei osata rajoittaa...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #328 : 09.10.2012, 08:53:05 »
Vähän sama juttu, en usko! Tai onhan tuo mahdollista, mutta vakioturbolla ja helvetin pitkällä ruiskutusajalla tiedossa paljon käryä ja erittäin lyhyt kestävyys! Jos sinisellä ollut varaosatiskillä niin eikai se tarkoita automaattisesti tietää kaiken, osaa kaiken...
Ööö... En ole koskaan ollut varaosatiskillä muuten kuin asiakkaana. Kuulosti vain aika kovalta lukemalta vakiosta autosta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #329 : 09.10.2012, 09:00:18 »
 :-\
Ööö... En ole koskaan ollut varaosatiskillä muuten kuin asiakkaana. Kuulosti vain aika kovalta lukemalta vakiosta autosta.

En nyt tarkoittanut sua vaan sitä +600Nm lastuttajaa kun on kuulemma sinisellä ollut töissä! Heh, paljonkohan näitä väärinymmärryksiä on jäänyt korjaamatta.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy