Ateho  Elekma

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398901 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #345 : 15.10.2012, 00:29:54 »
Piikki voi olla tuo 1,7bar. 1,5baria mulla painetta pukkaa kokoajan ja piikki on tuon 1,7
piikki oli 1,9bar.. en tiedä miksi oli tuollainen  ??? ???
volvoja - onhan noita.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #346 : 15.10.2012, 00:30:30 »
Paljonko on tehot noilla paineilla?
varmaan sen 200hp ja vajaa 500nm
volvoja - onhan noita.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #347 : 15.10.2012, 08:49:30 »
piikki oli 1,9bar.. en tiedä miksi oli tuollainen  ??? ???

Millasella mittarissa on paineet katottu? ???
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #348 : 15.10.2012, 19:04:55 »
Millasella mittarissa on paineet katottu? ???
On katottu perus autogaugella ja myös teollisuus painemittarilla jonka hinta 250e ja myös katottu tietokoneella vidalla. kyllä se vain on totta että ne ahdot oli tuollaiset. en vain itsekkään ymmärrä että miten mahdollista, turbo paskana ?  :D
volvoja - onhan noita.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #349 : 24.10.2012, 11:12:09 »
On tehty muutakin kuin softattu: Hiukkassuodatin on tyhjennetty. Kyllä sen "maagisen kutosen"saa rikki pelkällä softalla. Tosin aivan järkevää se ei ole, koska tehoa tullessa "siihen malliin" ei ajaminen perinteisesti ole oikein mukavaa. Volvon laatikko kun vaihtaa(toisin kuin esim.audin)täysin järjettömästi, eli loota ei ole nk.oppiva laatikko(jos nyt loppujen lopuksi sellaista onkaan) ja on muutenkin täysin modaus vapaa loota. Tottakai isolla rahalla, mutta ne on sitten tosi isoja. Kovasti on kukkomaista menoa jos "painaa tallan pohjaan". Samalla ajotavalla hakee kaikki vaihteet alhaalta joten auto ei nk.lähde, vaan hakee ja hinkkaa pari alempaa vaihdetta, ja siihen se aika sitten kuluukin. Onkin opittava aivan toisenlainen auton "vedättäminen" kaasulla pikkuhiljaa. En tiedä onko tämä näille ominainen tapa kuljettaa jo ilman lastutustakin mutta tässä moodissa ainakin autoa pitää ajaa aivan eritavalla kuin esim. A6 audi 3.0tdi automatic versiota. Sen lootahan toimi moitteettomasti( +700nm)perinteisellä poljennalla. Eli tässä vähän vinkkejä samalla myös niille jotka lastuttelevat "enämpi tehoihin ilman suala". Plus kutosella saa rikottua lootaa myös kivasti ellei ole järkeä päässä, manuaalipuolen toinenkin ohjaamon keppi pystyssä lähettely ei todellakaan ole suotavaa.
Joo, jos pienen kommentin tähän omasta volvosta(v70 2.4d-09) heittäisi. Itselläni juurikin toimi päinvastoin tuo autom.laatikko. Vääntöjä kun saatiin mukavasti lisää, ja tehoja siinä sivussa, niin ei enää laatikko kaasua runtatessa hae pienempää, vaan lähtee samaisella vaihteella vetämään, ja juurikin tuon kasvaneen väännön vuoksi ei tarvitse mennä vaihteissa alemmas, vrt.vakio.

+600nm. tuntuu kyllä aika reippaalta jos pellin alla on vakioturbo vielä. Voin sanoa kokemuksesta että pakopaineet ovat erittäin kovat jo 500nm. softalla. 
Olisi kiva tietää missä penkissä mitattu :)

Mutta sehän se pääasia on että omistaja itse on aina tyytyväinen autoonsa ja sen toimintaan ;) Itsekkin kun nuita volvoja viruttelen, niin ihan vaan omaksi iloksi ja muitten harmiksi :)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa volovov70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #350 : 24.10.2012, 23:16:00 »
Mikä olisi paras tapa tyhjätä tuo dpf pönttö, alkaa olemaan piakkoin ajankohtainen toimenpide.
V70

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #351 : 24.10.2012, 23:24:36 »
Mikä olisi paras tapa tyhjätä tuo dpf pönttö, alkaa olemaan piakkoin ajankohtainen toimenpide.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25725.0
Tuolta löytyy :pomo:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa volovov70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #352 : 25.10.2012, 12:05:26 »
Onkohan mitään tapaa ettei tarvisi leikellä auki?
V70

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #353 : 25.10.2012, 12:08:20 »
Onkohan mitään tapaa ettei tarvisi leikellä auki?

Rautakanki. Joka tapauksessa sen joutuu käyttämään sieltä kuitenki pois.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2117
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #354 : 25.10.2012, 12:23:15 »
Rautakanki. Joka tapauksessa sen joutuu käyttämään sieltä kuitenki pois.

Tuo on hyvä konsti jos ei lähde ottamaan sitä viimeisintä irti koneesta, jolloin putkitus olisi kaiketi se paras vaihtoehto, mutta kankea pönttöön vaan!  :)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #355 : 25.10.2012, 13:56:42 »
Tuo on hyvä konsti jos ei lähde ottamaan sitä viimeisintä irti koneesta, jolloin putkitus olisi kaiketi se paras vaihtoehto, mutta kankea pönttöön vaan!  :)

Tuo on kuitenki pyöreä tuo pönttö. Tuosta omasta olen tyhjentäny enkä ole putkittanu. Varmaan tuolla 300 heposen tietämillä kannattavaa..?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2117
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #356 : 25.10.2012, 14:08:25 »
Tuo on kuitenki pyöreä tuo pönttö. Tuosta omasta olen tyhjentäny enkä ole putkittanu. Varmaan tuolla 300 heposen tietämillä kannattavaa..?

Kannattavaa, ehkä, ehkä ei ole merkitystä, vapaammin kuitenkin virtaa vrt jos olisi sisuskalut. Hifistelyä sanoisin tuo putkitus... Tosin jotkut sanoo, että mörisee enemmän jos ei ole putkea, mutta tuokin riipuu paljon auton merkistä, koska Volvisteilta en ole tuota vielä kuullut, bemarit taas erikseen.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #357 : 25.10.2012, 14:15:52 »
Kannattavaa, ehkä, ehkä ei ole merkitystä, vapaammin kuitenkin virtaa vrt jos olisi sisuskalut. Hifistelyä sanoisin tuo putkitus... Tosin jotkut sanoo, että mörisee enemmän jos ei ole putkea, mutta tuokin riipuu paljon auton merkistä, koska Volvisteilta en ole tuota vielä kuullut, bemarit taas erikseen.

Kyllä se nuilla tehoilla kannattee jo putkittaa, optimaalisempi virtaus siinä on. Vaikka siellä liikkuu pelkkää kaasua niin on siinä "tukko" pöntön toisessa päässä..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #358 : 27.10.2012, 15:00:59 »
Joo, jos pienen kommentin tähän omasta volvosta(v70 2.4d-09) heittäisi. Itselläni juurikin toimi päinvastoin tuo autom.laatikko. Vääntöjä kun saatiin mukavasti lisää, ja tehoja siinä sivussa, niin ei enää laatikko kaasua runtatessa hae pienempää, vaan lähtee samaisella vaihteella vetämään, ja juurikin tuon kasvaneen väännön vuoksi ei tarvitse mennä vaihteissa alemmas, vrt.vakio.

+600nm. tuntuu kyllä aika reippaalta jos pellin alla on vakioturbo vielä. Voin sanoa kokemuksesta että pakopaineet ovat erittäin kovat jo 500nm. softalla. 
Olisi kiva tietää missä penkissä mitattu :)

Mutta sehän se pääasia on että omistaja itse on aina tyytyväinen autoonsa ja sen toimintaan ;) Itsekkin kun nuita volvoja viruttelen, niin ihan vaan omaksi iloksi ja muitten harmiksi :)


Samanlaiset kokemukset mkau:n kanssa automaatin toiminnasta lisääntyneen väännön ja tehon kanssa. Ei kaasua painaessa niin herkästi vaihda pienemmälle, ts.
hyödyntää lisääntynyttä vääntöä . 8)

Kolme viikkoa takana Digituningin softalla, tyytyväinen olen ollut. Tehoa ja vääntöä tuli lisää vakio V70 -09 D5:een riittävästi omiin tarpeisiin. Penkissä en ole vielä käynyt.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2012, 15:33:42 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #359 : 27.10.2012, 15:55:29 »
Tuo on kuitenki pyöreä tuo pönttö. Tuosta omasta olen tyhjentäny enkä ole putkittanu. Varmaan tuolla 300 heposen tietämillä kannattavaa..?

Mutta eihän tuossa sinun vuosimallissa pitäisi olla DPF???

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy