KL-varaosat  Race.fi

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 400421 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #405 : 26.11.2013, 12:24:57 »
... lastuttaa.

Ainoat esteet debilissä käyntiin juuri sen napin puute - että saa vakioksi ja takaisin. En millään viitsi huollon yhteydessä kieltää niiden päivityksiä, Aina jotain tarpeellista tulee, johonkin mitä ei edes tiedä olevan olemassa.

Jos kyseessä on V70 Mk.2 niin ei niihin enää tänä päivänä päivityksiä tule kun valmistus on lopetettu jo hyvän aikaa sitten.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #406 : 26.11.2013, 17:04:04 »
Kyllä vaan tulee, muttei tottakai yhtä paljon kuin uudempiin malleihin.. Viisain vois olla käyttää auto ekana (vaikka edes essential-) huollossa ja ladata päivitykset-> sitten softalle..  ;)

donnari

  • Vieras
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #407 : 27.11.2013, 10:30:23 »
Rica d5 hakusanat tuo jotain. Ihan 100% toi haku ei ole, ilmeisesti jättää vanhat, pitkään vastaamattomana olleet pois laskuista?

Näin vanhoihin kuin toi oma niin <500e sis. sen palikan, jolla softan saa sisään / ulos. Nyt hintataso taitaa olla >500 + 100-150e palikasta.

No ei tuo mun mielestä kallis oo.Aika samaa luokkaa nuo softien hinnat on n.450-490e ympäri suomen ja jos tuon palikan saa tuohon hintaan niin ei oo paha hinta.Mun mielestä se makso vuosi pari sitten vielä 400-500e joka on hiukan liikaa,mutta tuon nykyhinnan olisin valmis maksaan..
Ja mitä rica:n softiin tuleen voin suositella useampiin autoihin laitattanut enkä muuta laittaskaan..paitsi customin jos se tehdään rullilla.
Makuasioitahan nämä on kuka minkäkin softan haluaa,mutta mulle ei tuu karalan softaa enää ikinä.
Viimesin mihin laitettiin joitain vuosia sitten karalan softa oli niin iso pettymys,että parin päivän jälkeen se vaihdettiin ricaan ja ero on niinku yöllä ja päivällä.
En ymmärrä dieselin kohdalla sitä mikä merkitys on huipputeholla oli se sitten 210 tai 225hv jos softa ei oo muuten hyvä.Minä ainaki haluan että vääntöä on alhaalta asti,kuitenki 90% normi ajosta käytetään kierroksia alueella 1000-3000rpm siellä sitä puhtia tarvitaan.Omalla kohdalla automaattilaatikko on ainut vaihtoehto ja tottakait se rasittuu mutta hiukan kun käyttää järkeä+vaihdattaa öljyjä niin kestää sekin ja tarvittaessa ainaki wetteriltä saa uusia ;)
Tottakait sitä toivoo että mitään isoja yllätyksiä ei osuis omalle kohdalle,mutta voin luvata että jokaiselle se osuu jossain vaiheessa.omalla kohdalla ensimmäisestä tomaatti volvon ostosta ehti kulua 24v ennen ku meni ensimmäinen laatikko vaihtoon ja autot ei oo todellakaan ehtiny meille kotiutua vuosiksi...pikkusen karkaa aiheesta jo :D

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #408 : 29.11.2013, 10:21:16 »
No ei tuo mun mielestä kallis oo.Aika samaa luokkaa nuo softien hinnat on n.450-490e ympäri suomen ja jos tuon palikan saa tuohon hintaan niin ei oo paha hinta.


Mistä sai 450-490e?..

Mun tekstissä oli virhe kirjoittaessa. Korjasin ton ohjelmointi kalikan hinnan. Ei tule settiin, kuin maksamalla jotain 150 e lisää.

donnari

  • Vieras
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #409 : 30.11.2013, 14:04:26 »
Pelkän softan saa siis tuohon 450-490e tarkoitin,ehkä hiukan epäselvästi ilmasin asian.
Ja jos sen palikan saa 150e lisähintaan niin mun mielestä hinta ei oo paha..kerranki ymmärsin oikeen vaikka mielestäs kirjotit väärin ;D
Hitto kun tuo palikka ois sellanen että vois ostaa vaan uuden softan seuraavaan autoon ja ladata kotona sisuksiin.Vai onko tuon asian tiimoilta tullu edistystä?Onko palikka edelleen "naitettu"yhteen alustanumeroon?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #410 : 30.11.2013, 15:24:55 »
Mulla on kuva että nykyisin saa 3 kärryä. Mutten usko että niiden softia saa siihen samaan aikaan.

450 sisältäen palikan on mun mielestä tarpeeksi, pelkästä softasta wanhaan autoon jo liikaa. Makuasioita.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #411 : 20.12.2013, 11:36:15 »
No niin - sorruin sitten sijoittamaan rican softaan vähän suunniteltua enemmän softloaderin kera...

Sama setti kuin aiemminkin. Vaihteiston käytös muuttui, niin että käyttää lisääntynyttä vääntöä hyvkseen. Kaupankäynti Atehon kanssa toimi ja jätti varsin pätevän kuvan. Isoftloader vai ei? jää nähtäväksi onko palikasta iloa, ehkä tieto vikakoodien lukuominaisuudesta on ihan etu ja käyhän toi tuleviinkin autoihin.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #412 : 20.12.2013, 11:46:56 »
^
Millaiset hevoset/väännöt nyt Vollesta löytyy?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #413 : 20.12.2013, 12:53:55 »
Mikä ton iSoftloaderin idea on?

Saisko sillä esim erki asetukset "tyhjänä" ajoon, vaunulla vetoon ja sitten vaikka vaimolle kuristetut tehot :)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #414 : 20.12.2013, 13:13:17 »
Päädyin Rican E-Poweriin. 205 hp / 450 nm. En keksinyt miksi ostaisin sen 226/460 - version, vääntö on kuitenkin lähes sama ja tärkein motivaattori oli toi vaihteiston käytöksen muutos, jolloin voima on mun mielestä mukavammin käytössä kuin vakio-ohjelmalla. Vakio käyttää mun mielestä liian herkästi kierroksia, vaikka ruuti on kuivaa jo alle 2000 rpm. luvuilla.

Jep- voit ladata vakion / "optimoidun" ohjeman milloin haluat. Mutta kuka haluaa... ;D Lataus autoon vie ihmetteyineen pari minuuttia?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #415 : 20.12.2013, 15:34:04 »
Päädyin Rican E-Poweriin. 205 hp / 450 nm. En keksinyt miksi ostaisin sen 226/460 - version, vääntö on kuitenkin lähes sama ja tärkein motivaattori oli toi vaihteiston käytöksen muutos, jolloin voima on mun mielestä mukavammin käytössä kuin vakio-ohjelmalla. Vakio käyttää mun mielestä liian herkästi kierroksia, vaikka ruuti on kuivaa jo alle 2000 rpm. luvuilla.

Jep- voit ladata vakion / "optimoidun" ohjeman milloin haluat. Mutta kuka haluaa... ;D Lataus autoon vie ihmetteyineen pari minuuttia?
Sulla on sen verran dataa tuolla Spritmonitorin puolella, niin näkee mihin suuntaan kulutus muuttuu lastutuksen jälkeen;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #416 : 20.12.2013, 16:02:46 »
Jep - ongelma on miten saada ajot vertailukelpoiseksi.. Ehkä keväällä tulee taas noita saman tyyppisiä keikkoja. Nyt tiedossa on sekalaista ajoa ja olosuhteiden, liikennenmäärien ja ajopaikan erot näkyy tuolla historiassa. Lisävoima ei tule ilman polttoainetta ja mitä se teki kulutukselle... Mutta ihan hauska nähdä laskeeko kulutus, vanhassa D5:ssa kulutus laski.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2013, 16:06:15 kirjoittanut D5GT »

Poissa LarryV

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #417 : 29.12.2013, 15:55:43 »
Tänään asennettiin omaan kulkineeseen (S60 D5 -09) ohjelma, jolla vakio 185 hv/400Nm muuttui parempaan suuntaan Nanitech:n (www.nanitech.fi ) avulla. Samalla poistettiin EGR ohjelmallisesti.
Nyt maittaa taasen kulku  :)  Kiitos Markolle!

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #418 : 20.01.2014, 16:04:18 »
Menee näköjään välittömästi vikatilaan kun DPF:n tyhjentää. Vaihdoin tyhjän pöntön tilalle ja laitoin molemmat paineanturin letkut kiinni, 100m ajon jälkeen kaikki tehot pois. Mitään vikavaloa ei polta eikä herjaa mitään tekstiä.
Noh, kokeilen ottaa sen takimmaisen letkun irti, josko saisi vähän ajettavamman tuosta. Huomenna olisi softaus, mutta tuollaisella 30hp teholla on erittäin miellyttävää ajaa maantietä...

Karalan tekemä softa on tulossa, katsotaan millainen tuosta tulee :P
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #419 : 20.01.2014, 17:04:10 »
Karalan tekemä softa on tulossa, katsotaan millainen tuosta tulee :P
Hyvä siitä tulee. Omalla ajanut nyt noin 70tkm DPF tyhjättynä kyseisen herran softalla.
227hp / 475nm mitattin softauksen jälkeen ja kuulemma jäi vielä vähän pelivaraakin (mielellään olisivat jyrkentäneet softaa, mutta ekaa kertaa elämässäni minä toimin jarruna.. )  :D :D

 

Carcom Oy  Ateho