Elekma  Autoracing

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398980 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #450 : 23.01.2014, 10:41:34 »
Oolsprait. Eli DPF kokee siinäkin kovan kohtalon ::)
Ei tuota pönttöä pakko ole poistaa, vaikka auton lastuttaa ;)
Toki jos autolla on ajettu lyhyttä pätkää, tai kilometrit alkaa olemaan yli 200tkm, niin ei se poisto hukkaan mene ;)
Pelkää DPF poistoa ohjelmoinnilla ei kannata tehdä, kun sitten se ainakin on tukossa, kun ei polttele karstoja pois
Uudemmista EU5 moottoreista ei päästöjen takia pönttöä voi poistaa ollenkaan, kun arvot on sen verran kireät.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #451 : 23.01.2014, 11:21:16 »
Uudemmista EU5 moottoreista ei päästöjen takia pönttöä voi poistaa ollenkaan, kun arvot on sen verran kireät.

Ei pidä paikkaansa, arvot on samat kuin EU4 eli savuarvo saa olla 1,5. Itsellä CR-V on EU5 ja pari kertaa katsastanut ongelmitta ilman pönttöä ja pöläyttää 0,2.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2014, 11:32:07 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #452 : 23.01.2014, 12:02:29 »
Ei pidä paikkaansa, arvot on samat kuin EU4 eli savuarvo saa olla 1,5. Itsellä CR-V on EU5 ja pari kertaa katsastanut ongelmitta ilman pönttöä ja pöläyttää 0,2.
Väärässä uskossa olen ollut nämä vuodet :D
Katsatuksessa ei taida sitten näkyä mitää eroa, että onko  Euro4 vai Euro5 auto kysessä päästöjen puolesta?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #453 : 23.01.2014, 12:31:15 »
Väärässä uskossa olen ollut nämä vuodet :D
Katsatuksessa ei taida sitten näkyä mitää eroa, että onko  Euro4 vai Euro5 auto kysessä päästöjen puolesta?
Ei käytännössä.
Sama 1,5 on rajana K-arvolle molempiin. Nämä uudemmat vehkeet menee tuohon ongelmitta ilman DPF:ää.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #454 : 23.01.2014, 12:35:24 »
Ei käytännössä.
Sama 1,5 on rajana K-arvolle molempiin. Nämä uudemmat vehkeet menee tuohon ongelmitta ilman DPF:ää.
Oma Euro4 on pöntön poiston jälkeen tuprutellut 0,5- 0,9 välillä konttorista riippuen.
Ennen poistoa kerran katsastin, niin silloin näytti 0,00 ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #455 : 23.01.2014, 20:23:51 »
Jahas, tänään saatiin ajettua uus softa omaan autoon.
Heikosti oli pitoa, mutta sen mitä pääsi kokeilemaan, niin onhan siellä mukavasti enemmän lyöntiä.
Tosin, tehot hävisi pari kertaa vähäksi ajaksi. Voiskohan tuo johtua siitä, että sen paineanturin taaempi letku on edelleen irti? Eli onko tuollaisessa DPF:n ohitussoftassa "normaalitilanteena" sama paine ennen ja jälkeen sen pöntön...?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #456 : 23.01.2014, 21:37:30 »
Jahas, tänään saatiin ajettua uus softa omaan autoon.
Heikosti oli pitoa, mutta sen mitä pääsi kokeilemaan, niin onhan siellä mukavasti enemmän lyöntiä.
Tosin, tehot hävisi pari kertaa vähäksi ajaksi. Voiskohan tuo johtua siitä, että sen paineanturin taaempi letku on edelleen irti? Eli onko tuollaisessa DPF:n ohitussoftassa "normaalitilanteena" sama paine ennen ja jälkeen sen pöntön...?

Ei kuulu noin toimia vaikka letkut olisivat väärin päin. Softassa jokin bugi.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #457 : 23.01.2014, 21:50:07 »
Ei kuulu noin toimia vaikka letkut olisivat väärin päin. Softassa jokin bugi.
Tyhjän pöntön kanssa ei ole väliä vaikka letkut olisi väärin päin, kunhan ne on kiinni molemmat.
Nythän toisessa on pakoputken paine ja toisessa ulkoilman paine.

Noh, täytyy laittaa letku kiinni ja kokeilla.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #458 : 23.01.2014, 22:46:31 »
Tyhjän pöntön kanssa ei ole väliä vaikka letkut olisi väärin päin, kunhan ne on kiinni molemmat.
Nythän toisessa on pakoputken paine ja toisessa ulkoilman paine.

Noh, täytyy laittaa letku kiinni ja kokeilla.

Lähinnä tarkoitin, että letkuilla tai niiden paikoilla ei ole merkitystä jos dpf softa on oikein tehty. Softattiinko egr pois käytöstä? Voihan olla, että dpf softa toimii oikein, mutta egr kiukuttelee vai minkä vuoksi tyhjensit pöntön?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #459 : 24.01.2014, 09:38:50 »
Lähinnä tarkoitin, että letkuilla tai niiden paikoilla ei ole merkitystä jos dpf softa on oikein tehty. Softattiinko egr pois käytöstä? Voihan olla, että dpf softa toimii oikein, mutta egr kiukuttelee vai minkä vuoksi tyhjensit pöntön?
EGR:stä en tiedä, jossain välissä oli puhetta että sen avautumaa pienennetään.
Pöntön tyhjensin tietysti siksi, että sen polton voi poistaa ohjelmasta, jolloin saadaan kulutusta alas ja estetään naftan joutumista moottoriöljyn sekaan. Vai mitä meinasit?

Ymmärsin, ettei sitä DPF:n paineanturia pysty poistamaan softasta kokonaan, eli sen "paineikkunaa" muutetaan siten että sille kelpaa sama paine ennen ja jälkeen pöntön.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

donnari

  • Vieras
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #460 : 24.01.2014, 13:06:59 »
Eli voiko tästä päätellä ettei karala edelleenkään osaa tehdä softa muutosta kunnolla?

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #461 : 24.01.2014, 14:23:28 »
Voi ja tuo edelleen vahvistaa käsitystäni. Leppävedellä en edes pysähdy vaikka vähintään kerran kuussa ajan läpi. Tulee hankittua se joka parhaimmat Volvoihin tekee.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #462 : 24.01.2014, 21:04:47 »
Moonlight Motorsportilla poistettiin mun autosta dpf, niin ensin piti orkkissoftasta nollata dpf-laskuri ja paine-eroanturin mukautuvuudet, eli ilmoittaa ecm:lle, että on muka asennettu uusi hiukkassuodatin. Tämän jälkeen ecm:stä luettiin softa ulos, tehtiin tarvittavat muutokset ja ladattiin uusi softa sisään. Auto on toiminut todella mallikkaasti :pomo:

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #463 : 24.01.2014, 21:31:02 »
Kyllä tossa softassa on jokin bugi.
Laitoin paineanturin letkun takaisin kiinni ja sama homma kun orkkissoftalla, eli kaikki tehot pois.
Noh, kävin ottamassa letkun takaisin irti ja tehot palasi samantien.
Kotipihassa sitte sytty moottorin vikavalo ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa katemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #464 : 26.01.2014, 13:35:44 »
Sercapin toimesta viimekeväänä poistettu dpf käytöstä (ohjelmallisesti ja mekaanisesti) ja eipä ole sen suhteen moitteen sijaa, toimii niinkuin junan vessa :). Muutenkin softauksen jälkeen kulkupuoli parantunut oleellisesti.

 

Carcom Oy  Ateho