Autoracing  KL-varaosat

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 399012 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

donnari

  • Vieras
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #465 : 26.01.2014, 23:01:07 »
Kyllä tossa softassa on jokin bugi.
Laitoin paineanturin letkun takaisin kiinni ja sama homma kun orkkissoftalla, eli kaikki tehot pois.
Noh, kävin ottamassa letkun takaisin irti ja tehot palasi samantien.
Kotipihassa sitte sytty moottorin vikavalo ::)

Tuon takia en käytä enkä suosittele kyseisen herran palveluksia kellekkään.
Ikävä huomata että painii samojen ongelmien kans vuodesta toiseen..
Oli aikoinaan oman alansa edelläkävijä tässä maassa,mutta sitten pääs nousemaan hattuun.
Tänä päivänä tuolla alalla alkaakin olemaan kilpailua,jos ei osaa hommaansa niin asiakkaat katoaa kun on vaihtoehtoja.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #466 : 27.01.2014, 15:39:35 »
Taitaa näiden "villien" softaajien toimintaedellytykset olla vähenemään päin. Vanhempiin oli helpompi tehdä tarvittavat muutokset, nyt tehtaat laittaa suojauksia ja softat muutoinkin muuttuvat monimutkaisemmiksi.

Mielenkiintoista seurata miten ala kehittyy, ketkä jää jäljelle. Bsr lupasi ilmaisen virisoftan, jos saa tehtaalta pin-koodin ja ilmeisesti on jäämässä jalkoihin? Ricalla on tarvittava osaaminen vai peräti yhteistyö Volvon / Polestarin kanssa? Aikoinaan Rican softia taisi saada ainakin Hollannissa paikalliselta siniseltä tiskiltä...

Viimeistä sivua ei liene käännetty tässäkään asiassa.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #467 : 27.01.2014, 18:41:53 »
Kaikki kunnia alan edelläkävijöille, joita ovat esimerkiksi edellämainitut yritykset.

Onneksi uutta / tuoretta osaamista on tarjolla globaalisti, kotimaata unohtamatta.

"Villinä" softaajanakin on tullut pyrittyä valitsemaan useampia softan toimittajia, joilla kullakin on kokemusta eri merkkien parissa tehdystä omasta tutkimisesta ja tuotekehityksestä.

Koko ajan on varmasti paljon viisaita nuppeja kehittelemässä uusia ratkaisuja saada softa liikkumaan molempiin suuntiin. Huhuja liikkuu, joten odotellaan vielä...  ???
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #468 : 27.01.2014, 19:38:48 »
Olisiko ratkaisu lastuttamisen uusi tuleminen? Ekan "lastun" (merkki oli Super Chips tjsp.)  ostin 90-luvulla ja silloin piirikorttiin juotettiin jalka uudelle prosessorille, joita sitten voi vaihtaa. Nyt kun sisuksiin on hankalampi päästä niin korvataan koko äly-yksikkö uudella?

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #469 : 27.01.2014, 21:48:22 »
Tuskin lastutus palaa siinä perinteisessä muodossa.

Monia ratkaisuja on jo nyt saatavilla suojauksien purkuun ja näin se varmasti menee jatkossakin.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #470 : 27.01.2014, 21:59:10 »
Joo - mutta kilpajuoksu suojauksien kanssa alkaa käymään kalliiksi ja varmaa on että pienet yrittäjät putoavat tai sitten alalle tulee vain suojausten kräkkäämiseen erikoistuneita yrityksiä, jotka myyvät osaamistaan kaikille. Edelleen niillä joilla on eniten pääomaa on mahdollisuus ostaa noi murtautujat pois markkinoilta ja jälleen pienet yksityisVirittäjät jää jalkoihin.

Mutta jo nyt tuntuu, että haaste nykyvehkeiden kanssa on monelle liikaa - itse toivoisin mahdollisimman paljon kilpailua, koska se on ainut mikä pitää hintatasoa järkevänä.

donnari

  • Vieras
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #471 : 27.01.2014, 22:39:03 »
Toisaalta mieluummin vaikka vähemmän tarjontaa kunhan ovat hommansa osaavia.
Kaikenmaailman softan raakileita tekeviä tuskin kukaan kaipaa,hinnat kun kuitenkin suht samaa tasoa kaikilla.

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #472 : 27.01.2014, 23:56:45 »
Kissa hiiri- leikkiä tämä onkin, kun tulee uusi suojaus niin me perässä purkamaan, joka on toisaalta hölmöä, koska kyllä se konsti löytyy ennemmin tai myöhemmin, joten luulisi autonvalmistajia turhauttavan... Hinta, jonka softauksesta joutuu pulittamaan koostuu suurelta  osin yllä olevaan viitaten työkaluista, joilla ohjelmointi tehdään mahdolliseksi. Työkalut jo itsessään maksaa tuhansia, mutta myös niiden lisenssit maksaa tuhansia vuodessa ja sitten kun olisikin vain se yksi laite... Lisenssit taas pitävät sisällään suojauksien purkajien palkkiot eli ilman lisenssiä ei pysty tekemään uusia tuttavuuksia. Sitten on pajoja, jotka käyttävät piraattilaitteita, mutta softan hinta on sama, mitä jos jotain odottamatonta tapahtuu?? No ei noilla piraateilla tehdä uusimpia, nekin laahaavat perässä, samaa kissa hiiri- leikkiä tuntuu olevan  ;D
« Viimeksi muokattu: 27.01.2014, 23:58:26 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #473 : 28.01.2014, 08:12:25 »
Piraattejakin liikkuu? Eli rehellisen softaajan tunnistaminen on vaikeaa, ellei ole joku isomman putiikin edustaja.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #474 : 28.01.2014, 08:45:28 »
Ei se firman koosta ole kiinni, eli ei voi sen perusteella tuomiota tehdä. Käyttäähän monet korjaamotkin piraattitestereitä, eikä sitä välttämättä huomaa.

Kuten edellä todettiin, aitoihin saa tosiaan tonnikaupalla laittaa rahaa, mutta onpahan supporttiakin tarvittaessa.  :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #475 : 28.01.2014, 09:11:41 »
Joo, ei tietenkään voi yleistää. Mutta esim. Bilian prosessit ovat ihan eri tasolla kuin esim. AD:n yksityisyrittäjän pitämän franchising korjaamon. Toisessa ei ole mahdollisuutta käyttää piraattiohjelmia ja toisessa on. Taloudelliset resurssit kehitystyöhön ovat täysin eri luokkaa ja se näkyy monessa suhteessa. Enkä tarkoita että AD:n fränkkärit olisivat jotenkin epäilyttäviä - otin yritysmallit vain esimerkiksi, varmsti esimerkit löytyisi myös softauspuolelta.

Mun mielestä omistusoikeus autoon siirtyy kun kauppa on tehty ja samalla pitäisi saada vapaus muokata sitä lain puitteissa ilman ylimääräisiä pin-koodeja tms.

No, kuluttaja loppukädessä päättää etiikkansa mukaan ostaako piraatin tai potentiaalisen epäilyn alla olevan. Sama koskee ns. merkkisoftia vs. kotonaväännettyjä, molemmissa on varmasti hyviä ja huonoja.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #476 : 28.01.2014, 11:08:38 »
Kuten todettu tässäkin topicissa aina se merkkisoftakaan ei toimi ja ns. kotona tehty on parempi. Kokemusta useammalta eri kerralta, että isompi merkki ei ole osannut tehdä jotain ja "kotisoftaaja" hoiti homman samoin tein kuntoon. Tässä mainittu "kotisoftaaja" on kuitenkin yhden miehen yritys, joka tekee hommia ammatikseen.

Meillä käytetään useampaa softan toimittajaa, koska kaikkien vahvuudet eivät ole samat kuin toisilla ja vaihtoehtoja pitää olla olemassa.

Eli kaikilla asioilla on omat puolensa. Paras mittari on varmasti se, millaista palautetta asiakkaat antavat esimerkiksi tehdyn optimoinnin laadusta ja onnistumisesta. :)
« Viimeksi muokattu: 28.01.2014, 11:12:07 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #477 : 31.01.2014, 18:03:07 »
Kyllä tossa softassa on jokin bugi.
Laitoin paineanturin letkun takaisin kiinni ja sama homma kun orkkissoftalla, eli kaikki tehot pois.
Noh, kävin ottamassa letkun takaisin irti ja tehot palasi samantien.
Kotipihassa sitte sytty moottorin vikavalo ::)

Jokos Volvo toimii oikein?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #478 : 31.01.2014, 22:08:17 »
Jokos Volvo toimii oikein?
Eilen saatiin uusi korjattu softa sisään. Oli siitä äkkiä löytynyt jokin bugi, jäänyt jotain DPF:n valvontaa päälle...
Vikakoodeja antoi muistaakseni neljä liittyen hiukkaspöntön valvontaan.

Nyt tuntuisi toimivan, paineanturin molemmat letkut laitoin kiinni ja tehot eivät kadonneet.
Ei ole mennyt vikatilaan eikä mitään muutakaan ongelmaa.
Hyvin tuntuu olevan myös lyöntiä :pomo:

Eli itse en ainakaan lähde Karalaa haukkumaan, sikälimikäli tuo nyt toimii... ;)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 769
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #479 : 31.01.2014, 22:30:58 »
Millaisia kaasuntuntumat on näillä eri softauksilla vakioon verrattuna?

Nykyinen vakio D5 (163hv, automaatti) on mielestäni miellyttävä arkiajossa. Auto ei ryntäile, eikä kaasun annostelussa kanssa tarvitse olla kauhean tarkka. Kuitenkin löylyä löytyy kun vaan pedaalia polkee kohti tulipeltiä. Ts pidän progressiivisestä ja hieman viiveellisestä poljinkartasta.
Kuitenkin mieltä kaikertaa aneemisuus ja hidas herääminen paikoiltaan lähtien, kun kierroksia on alle 1500. Samaten ohittaessa voisi löylyä olla pikkuisen napakamminkin.

Olen yhtä softattua 2.4D ajanut ja siinä kyllä löylyä oli mukavasti, mutta poljintuntuma oli erittäin herkkä, poljinkartta kuitenkin oli mielestäni selvästi progressiivinen ja kiukkua tuli aina lisää kun niin tahtoi.

 

Kulkukoira  Proturbo