Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398979 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #585 : 27.09.2014, 23:49:49 »

Vakioistakinhan nuita on poksunu.. Tilalle isompaa ja täysalumiinista

Mikä  ohjelma ja puhallin on?

vakiopuhallin ja turbotec. sitä minä vain että meneekö paljonkin harakoille tuon coolerin vuoksi

edit: mitä tarkoitat täysalumiinisella? miten nuo vakiocoolerit oikein on tehty? luulisi että ne nimenomaan on täysalumiinisia
« Viimeksi muokattu: 27.09.2014, 23:55:11 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1687
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #586 : 28.09.2014, 07:57:11 »
vakiopuhallin ja turbotec. sitä minä vain että meneekö paljonkin harakoille tuon coolerin vuoksi

edit: mitä tarkoitat täysalumiinisella? miten nuo vakiocoolerit oikein on tehty? luulisi että ne nimenomaan on täysalumiinisia
Tuossa juttua eilisestä työstäni. Kyllä se vakio on ihan rimpula tuon uuden rinnalla. Muovin ja ohuen alumiinin risteytys.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54225.0
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #587 : 28.09.2014, 13:31:52 »
vakiopuhallin ja turbotec. sitä minä vain että meneekö paljonkin harakoille tuon coolerin vuoksi

edit: mitä tarkoitat täysalumiinisella? miten nuo vakiocoolerit oikein on tehty? luulisi että ne nimenomaan on täysalumiinisia

Vakio cooleri on muovipäädyillä.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #588 : 21.03.2015, 15:02:50 »
Terveiset Atehosta!

RICA:n Stage 2:sta on asennettu D4/D5:siin keväästä 2014 lähtien ja joillakin asiakkailla alkaa olla kilometreja takana ko. ohjelmalla jo yli 40 000.
Ongelmia ei ole mekaniikan puolella esiintynyt.


Sports Tune tai Stage 2 ei vaadi DPF:n poistoa tai putkistomuutoksia, pelkällä optimoinnilla mennään.

Terveisin,
Ilkka

Löytyisikö näitä kuskeja kertomaan kokemuksia Stage2:sesta. Oma auto on 2012 XC70 D5 AWD aut, eli 5-sylinterinen 215hp kone. Jotenkin tuo vakiovääntö tuntuu alhaiselta ko. moottorille.
Tesla S75D '17

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #589 : 21.03.2015, 19:42:13 »
Löytyisikö näitä kuskeja kertomaan kokemuksia Stage2:sesta. Oma auto on 2012 XC70 D5 AWD aut, eli 5-sylinterinen 215hp kone. Jotenkin tuo vakiovääntö tuntuu alhaiselta ko. moottorille.
Mulla ei ole D5, mutta samahan tämä D4 kone on ;)
Ateholla ensin vakiosta 163hp/420nm> 230hp/470nm ja hymy leveni huomattavasti :) Muutaman kuukauden jälkeen päivitettiin 245hp/500nm ja muutoksen huomasi, mutta "hymy" ei tietenkään ollut samaa tasoa tuosta alkuperäisestä noususta tuohon 230hp/470nm.
Tuossa vajaa kuukausi sitten tuli otettua tuo viimeinen steppi, eli Stage 2 ja taas alkoi "hymyilyttämään" ;D
jos tuon Stage2 vedät suoraan tuohon vakio D5, niin takaan, että hymy tulee korville ;)
Vaihteisto reagoitsee huomattavasti nopeammin, ja kaasunvaste on todella nopeata.
Kulutus omassa ajossa ei ole noussut tuon ohjelman jälkeen, kun ei sitä joka "valoissa" tarvitse hyödyntää, kun pintakaasulla tarvittaessa sinne seuraaviin valoihin kerkeää hyvinkin :pomo:
Suosittelen!
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #590 : 22.03.2015, 09:10:57 »
Hyvältähän tuo kuulostaa, Ricasta ja Atehosta en ole huonoa kuullut. Jos nyt ylipäänsä vien optimointiin niin se on tuo Stage2, enempi on parempi.
Tesla S75D '17

Poissa epe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #591 : 07.05.2015, 20:14:04 »
Kellään kokemusta tästä http://www.box-tuning.fi/index.php 400e olisi stage2 -03:seen d5....

Lupaa jotain 220hp pintaan ja 480 vääntöjä, Ilmeisesti geartronic tuon vielä kestää???
XC90 T8 -16 & V70 2.5T AWD -03.
Entiset: XC90 d5 -06 OOSSOM RACE / V70 D5 AWD -03
V70 D5 -06 / V70 2.5T AWD -99

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #592 : 07.05.2015, 20:19:45 »
Kellään kokemusta tästä http://www.box-tuning.fi/index.php 400e olisi stage2 -03:seen d5....

Lupaa jotain 220hp pintaan ja 480 vääntöjä, Ilmeisesti geartronic tuon vielä kestää???

Sulla on tuo 163hp vakiona, eli tuo 193hp tulee.
Tuo toinen on uudemman koneen eli siis sen harmaalla konekopalla olevan jossa on 7-reikäset suuttimet.

V70 / S70 D5    120 kW / 163 hp    340 Nm    210 km/h    142 kW / 193 hp    420 Nm    218 km/h
V70 / S70 D5    136 kW / 185 hp    400 Nm    210 km/h    162 kW / 220 hp    475 Nm    217 km/h


Mulla tuli lastulla 184hp/473nm ja renkailla oli sen 161hp/421nm.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa epe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #593 : 07.05.2015, 20:31:19 »
Tjaa-a.... Lupas tuon perusohjelman (193hp) 300 ja stage2 400e joka olisi perusohjelmaan n.17% lisää eli n.225hp ????

Liekkö tuo sitten edes mahdollista ja onko kellään mutua tuon geartronicin kestävyydestä vääntöjen osalta?
XC90 T8 -16 & V70 2.5T AWD -03.
Entiset: XC90 d5 -06 OOSSOM RACE / V70 D5 AWD -03
V70 D5 -06 / V70 2.5T AWD -99

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #594 : 07.05.2015, 20:39:20 »
Turbosta loppuu tuotto, mulla on käppyrät penkki käynnistä, näkyy hyvin ku tuotto loppuu. Autoon oli laitettu lastu ja putkistoa avarrettu dp:n jälkeen 3" putkeksi yhdellä vaimentimella.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #595 : 08.05.2015, 16:41:35 »
Tjaa-a.... Lupas tuon perusohjelman (193hp) 300 ja stage2 400e joka olisi perusohjelmaan n.17% lisää eli n.225hp ????

Liekkö tuo sitten edes mahdollista ja onko kellään mutua tuon geartronicin kestävyydestä vääntöjen osalta?

Jos kunnolla tehdään niin yleensä sopivasti leikataan vääntöjä pienimmillä vaihteilla. käsittääkseni geartronicit ovat kestäneet lastutettuina suht hyvin. itsekin asiaa pähkin aikanaan mutta nou ploblem toistaiseksi
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa epe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #596 : 08.05.2015, 22:07:37 »
Ilmeisesti tuosta pajasta ei kellään kokemuksia???
XC90 T8 -16 & V70 2.5T AWD -03.
Entiset: XC90 d5 -06 OOSSOM RACE / V70 D5 AWD -03
V70 D5 -06 / V70 2.5T AWD -99

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #597 : 08.05.2015, 22:29:06 »
Tuntematon putiikki ainakin mulle - EDIT: Julma-henrin teksteissä kertoivat V70/S70 D5 yhdistelmästä? Ei taida S70 D5 mallia olla olemassa...

Oma on päivitetty A-tehon toimesta kahdesti Rican softalla, viimeisen tason korotuksen jälkeen 240hp/480 nm... Mutta mä kuulun völvöxc60:n kanssa Rica-faneihin....

Ei ole mitenkään epäselvää, että voimaa on enemmän kuin alkuperäisissä 185/400 lukemissa - ei lisävoima välittömästi mitään riko, mutta tomaatin öljyt vaihtuu varmasti suositusta useammin ja muutoinkin ns. lappu-lattiassa kiihdytykset laittaa paikat kovemmalle, oli softa kenen tahansa. Toisaalta osakaasukin vastaa vakion täyskiihdytystä  ;D



« Viimeksi muokattu: 08.05.2015, 22:32:28 kirjoittanut D5GT »

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #598 : 04.06.2015, 23:35:02 »
Kovasti kiehtoisi itseä tuo XC90:n softaaminen RICAlla. Eli onko kellään kokemuksia 185 hepoisen XC90 D5:n softaamisesta ko. softalla (205 tai 226 heppaiseksi) ? Erityisesti kiinnostaisi tietää, miten nuo Rican lupaukset täyttyy vaihteiston miellyttävämmäksi muuttumisesta sekä kulutuksen vähenemisestä. Lisäksi toki olisi kiva kuulla, miten auton käyttöominaisuudet (esim. kiihtyvyys) muuttuu?

Elokuussahan Ateho järjestää softauskamppiksen joten jos hyvää mainintaa tulee, pitää ilmoittautua mukaan  :pomo:

Hakemalla varmaan löytäisi tietoa mutta olen laiska ja kysyn näin - sorry ;)
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #599 : 09.06.2015, 20:35:06 »
Itsellä on samansuuntaiset mietteet.
Nimenomaan tuo vaihteiston toiminnan muutos kiinnostaa. Jos jollain on kokemusta siitä tuon 185hp D5 kanssa niin mielelläni kuulisin kommenttia.
Vakiona aski on suorastaan löysä. Vaihtaa pienemmän pykälän todella helposti ja avaa turbiinilukon myös tuntumalta turhan helposti.

Ps. Haullakaan ei löytynyt

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo