Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

360 sähköongelma

  • 5 Vastauksia
  • 2087 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
360 sähköongelma
« : 06.02.2014, 18:55:18 »
Nyt kaivattais asiantuntijan vinkkiä. Auto on 360 b200e koneella, eli le-jet on ruisku.
Tyhjäkäynnillä pyörii aivan liian rikkaalla, laajakaista näyttää afr<10 ja pienellä kaasulla sama mutta heti kun antaa kaasua, joko bensansyöttö tai kipinä katkeaa kokonaan=> afr>20 ja auto hyytyy. Imm oon yrittäny mitata, ja muihin pinneihin tulee jännite, paitsi virtaussuunnasta katsottuna ensimmäiseen joka on maa. Tässähän on tuo läppämallin imm.
Kaasuläppäanturin oon kokeillu vaihtaa, ei vaikutusta. Puola vaihettu, ei vaikutusta. Kiitos jo etukäteen
« Viimeksi muokattu: 14.03.2014, 17:38:24 kirjoittanut 360volvo »

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: 360 sähköongelma
« Vastaus #1 : 14.02.2014, 15:17:39 »
Nyt vaihettu myös ykk anturi, ja ajoituslamppulla katoin niin kipinä tulee kaikille. Onko tähän imm mittaukseen jossain ohjeita (bosch 0280202034)? Oisko imm rikki tai sitten jotain häikää suuttimien ohjauksessa...?
Vika tuli siis kesken ajon, ennen sitä toimi normaalisti.

Edit: lisätty imm malli
« Viimeksi muokattu: 11.03.2014, 16:13:02 kirjoittanut 360volvo »

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: 360 ongelma
« Vastaus #2 : 10.03.2014, 23:18:43 »
Vaikuttaa siltä että koko ajan on suuttimet saman verran auki,olipa kaasu sitten tyhjäkäynnillä tai pohjassa, noin 4000rpm jälkeen paikalaan kierrättäessä alkaa mennä laihalle. Mitenkäs näissä toimii suuttimien ohjaus, ilmeisesti boksi maadoittaa,vai? Mistä kannattais lähteä vikaa etsimään?
« Viimeksi muokattu: 11.03.2014, 16:11:41 kirjoittanut 360volvo »

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: 360 sähköongelma
« Vastaus #3 : 12.03.2014, 19:51:29 »
Vian aiheuttaja saattoi löytyä, joku mennyt asentamaan matalaohmiset suuttimet ilman etuvastuksia :facepalm:  :facepalm:
Mitäköhän kaikkea on varmuudella mennyt rikki? Varmaan boksista ainakin jotain palanut, saakohan vielä korjattua?

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: 360 sähköongelma
« Vastaus #4 : 14.03.2014, 17:40:48 »
Nyt ei lähde ollenkaan käyntiin, suuttimet eivät aukea. Maadoitus katkeaa kun starttaa, tai siis jännite tippuu jonnekkin 0,3V  suuttimien pinneistä mitattuna. Paljonko tuon sitten pitäisi olla,12V?
Oisko boksista palanut sitten suuttimien pääte?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 sähköongelma
« Vastaus #5 : 10.04.2014, 12:58:11 »
Jos asennettu matalaohmiset suuttimet, ni varmaan suutinten ohjaustransistori kärähtänyt. Avaamalla boksin, on aika helppo jo silmällä ja hajun perusteella paikallistaa vika, ja uusi osa maksaa pari euroa, ja on perus tinaustaitoiselle helpohko vaihtaa.

Suutinten pinneistä pitäis toisesta tulla +12v akulta sulakkeen ja bensapumpun releen kautta jatkuvasti virran ollessa päällä, ja toisesta pinnistä PWM maadoitus boksilta. Eli boksi maadoittaa suuttimia ohjatessaan niitä, maadoitus on niin nopeaa, että etenkään tyhjäkäynnillä normi halpis jännitemittari ei välttämättä näytä mitään. Laadukkaammalla, esim fluken mittarilla saattaa jo irrota jotain. Starttaa moottoria, ja kuuntele että suuttimet "tikittävät"
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Kulkukoira  Proturbo