Futurez  Kulkukoira

Joren ahettu nokkamuki

  • 154 Vastauksia
  • 63858 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #60 : 21.07.2013, 14:19:44 »


Ekana suhin vähän mattamustaa.



Sitten alko leikkaaminen ja väänteleminen, ei tuo ihan bolt on näyttänyt olevan.



Siinä jo autossa kiinni, puuttuu vielä syylärin yläpidikkeet, joutui syyläriä vähän taaksepäin siirtämään.

Coolerista joutuu muokkaamaan syylärin ja ilmastoinnin kennon kiinnikkeitä poraamalla ja taittelemalla ja leikkelemällä. Näin sen sai ainakin paremmin istumaan tuonne vakiopaikalle.
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 315
  • 940 230FT -98
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #61 : 21.07.2013, 15:55:55 »
Hyvältä näyttää tämä peli. :pomo: Korkeus on kyllä just kohillaan ja vanteet on kivan pirteet.

Toi väläri päivitys on kyllä aivan ehoton, voin lämpimästi suositella, tuommonen siinä olis pitäny olla jo tehtaalta lähtiessään.
Itte rälläköin vaan tarpeeksi niitä uuden välärin alakiinnikkeitä ja sain sen istumaan alemmas, niin kävi ihan niille vakiojäähyn
kannakkeille istumaan.

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #62 : 29.07.2013, 18:21:23 »
Alkanu himottamaa facelift 960/s90 keulaswappi tähän.. :idiot2:

Saa nyt nähdä kehtaako ja raskiiko sitä alkaa laittamaan. Lokasuojia pitää kait vähän muokata siitä tuulilasin alareunasta, kun 960:sessähän menee konepelti koko matkalta kun taas näissä on se välipelti siinä lasin ja konepeiton välissä. Mitenhä sitte umpioiden ja puskurin kanssa. Riittääköhän siihen uudet kiinnikkeet vai joutuuko sinne kaikki pellit taittamaan uusiksi?
Äkkiseltään ei pitäsi olla kovin suuria eroja niiden kohdalla mitä kaverin 960 vertailin.

Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #63 : 29.07.2013, 21:27:01 »
Alkanu himottamaa facelift 960/s90 keulaswappi tähän.. :idiot2:

Saa nyt nähdä kehtaako ja raskiiko sitä alkaa laittamaan. Lokasuojia pitää kait vähän muokata siitä tuulilasin alareunasta, kun 960:sessähän menee konepelti koko matkalta kun taas näissä on se välipelti siinä lasin ja konepeiton välissä. Mitenhä sitte umpioiden ja puskurin kanssa. Riittääköhän siihen uudet kiinnikkeet vai joutuuko sinne kaikki pellit taittamaan uusiksi?
Äkkiseltään ei pitäsi olla kovin suuria eroja niiden kohdalla mitä kaverin 960 vertailin.

älä tee sitä!  :D

kyllä tässä 940 omassa keulassa on vaan sitä jotain. pidä se  ;)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #64 : 02.08.2013, 19:16:29 »
Tuli ostettua keltaset konit tähän. Ens viikolla pitäs olla takaiskarit mulla ja etuiskarit tulee myöhemmin kun ei ollut maahantuojan varastossa.

Jospa niillä saisi vähän paremmaksi ajettavuutta. :pomo:
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

855_T5R

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #65 : 03.08.2013, 22:31:45 »
Alkanu himottamaa facelift 960/s90 keulaswappi tähän.. :idiot2:

Saa nyt nähdä kehtaako ja raskiiko sitä alkaa laittamaan. Lokasuojia pitää kait vähän muokata siitä tuulilasin alareunasta, kun 960:sessähän menee konepelti koko matkalta kun taas näissä on se välipelti siinä lasin ja konepeiton välissä. Mitenhä sitte umpioiden ja puskurin kanssa. Riittääköhän siihen uudet kiinnikkeet vai joutuuko sinne kaikki pellit taittamaan uusiksi?
Äkkiseltään ei pitäsi olla kovin suuria eroja niiden kohdalla mitä kaverin 960 vertailin.
Mulla löytyy 960 4 kpl. ovia ovipahveineen ja keula. Ollut kiinni 940 aikasemmin. Runkoaisojen päät sun pitää siihen suunnitella ja ottaa samalla törmäysiskarit kuikkaan... Orggis konepelti jää paikalleen... Näin ainakin mulla...

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #66 : 08.08.2013, 19:04:42 »
Nyt on konit ollu takana pari päivää jo 8)
On huomattavasti fiksumpi toi takapää nyt, ja nyt huomaa miten löysä tuo keulakin on. Konit sinnekkin tulossa, ne vaan piti tehdastilauksena tilata nii meni vähän pitempään.

Entiset iskarit ei vaimentanutkaan enään yhtään mihinkään suuntaan, melekosta kyytiä oli pelkillä jousilla ku ilmassa hyppii melkei hiastetöyssyn jälkeen.

Ainiin, 850ärrälippakin viety maalarille ::)
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #67 : 09.09.2013, 18:43:10 »


Alko tympimään hidastetöyssyistä ajelu matalammalla autolla nii päätin vähän korottaa volvoa samalla kun eteenki meni ne konin keltaset.  ::)
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #68 : 09.09.2013, 19:03:24 »
Nyt vielä 15" vanteet niin sehän on siinä. Meinaatko tosiaan jättää sen tuommoseks?

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #69 : 16.09.2013, 18:15:36 »
tästähän se riemu varmasti repeää kun on vakio korkuinen  :D
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #70 : 17.09.2013, 00:07:47 »
Kuinka paljon paksumpi on tuo alumiininen välijäähdytin, verrattuna vakioon? Vai oliko ne samoissa mitoissa. ???
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #71 : 17.09.2013, 00:29:09 »
Kuinka paljon paksumpi on tuo alumiininen välijäähdytin, verrattuna vakioon? Vai oliko ne samoissa mitoissa. ???

Oliskohan ollut kenno vakiossa 35mm, ja tossa KL-Racingin cuulerissa 60mm, päädyt about saman paksuset molemmissa paksuimmalta kohdalta, ~60mm(vakiossa muovipäädyt, niissä semmonen huuli, jonka kohdalta on 60mm paksu). Yläpään pelti, joihin tulee ilmastoinnin kenno eteen, ja syyläri taakse, oli hieman isompi kuin vakiossa, ja niin pitää ollakkin, jotta cuuleri mahtui kennon osalta paikalleen. Tästä syystä syyläri tulee hieman takakenoon.  :)

e. komea volvo btw, tämä topic oli yksi syy, jonka takia itekkin ostin tuon KL-Racingin välijäähyn!
« Viimeksi muokattu: 17.09.2013, 01:49:12 kirjoittanut Juike »

Paikalla Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4016
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #72 : 17.09.2013, 08:23:28 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Alko tympimään hidastetöyssyistä ajelu matalammalla autolla nii päätin vähän korottaa volvoa samalla kun eteenki meni ne konin keltaset.  ::)

No mutta tämän näyttää jo ihan autolta O0
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #73 : 17.09.2013, 08:46:06 »
No mutta tämän näyttää jo ihan autolta O0
Kompattava  O0

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo classic
« Vastaus #74 : 21.11.2013, 23:03:20 »
Noniin palataas takas maanpinnalle. Auto on siis leimattu huomatuksitta tuossa pari kuukautta sitten.

Pieni nestevuoto paikattuna. Vaihtui vesipumppu, termostaatti ja lohkolämppärin vastus. Ei vuoda enään :pomo:
Alustakin alkaa olla jo ihan kohtalainen ajaa, edessä ja takana siis jäykkyyssääjettävät Konit.
Tuli myös tälle talvelle vähän kokeilumielessä hommattua pinnoitetut nastarenkaat. Lunta vaan ei ole vielä näkynyt niin ei osaa sanoa vielä tekeekö niillä mitään... Onpahan ainakin vähän fiksummilla vanteilla tämä talvi mitä aikaisemmat. Myöskin sain tuon 850R takalipan vihdoin autoon asti.




Pari kuvaa talvilookista.
Vanteet on hirveen sisällä, piti napata spacerit pojes aurigojen välistä kun ei taida muuten pysyä kaarissa maalit talvea :2funny:
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

 

Autoracing  KL-varaosat