KL-varaosat  Race.fi

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 144774 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #450 : 27.06.2014, 19:45:17 »
Foorumin komein 960, niin kyllä se siitä.  :)

Eihän näitä turbokoneisia lippulaivoja ole yhtään liikaa täällä Härmässä kuitenkaan.  :hello:


Itse en kyllä tiedä miksi automaateissa olisi murheita, koska ainakin AW-laatikot ovat kestäneet turboissa, kuuleman mukaan ainakin 200 hp.

Itse en voikaan kokeilla AW-71 kestävyyttä, kun on niin pientä viriä tuossa omassa vapariromussa...


Anyway tsemppiä sinne päin.

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #451 : 27.06.2014, 20:07:37 »

Tämän rojektin kanssa ei tunnu oikein missään hommassa riittävän yks kerta vaan kaikki menee ensimmäisellä yrityksellä päin persettä. Vitutus aika maximus auton suhteen. Ei muuten oo seuraavassa harrastevolvossa yhtään 16v kantta tai multilinkkiperää, sen verran saatanan keksintöjä on molemmat...

Äläs nyt masennu. Ole onnellinen jos menee toisella kertaa kohdaleen nimittäin esim. meikäläisellä tarvitaan yleensä hieman useampi kerta  :idiot2:
Nimimerkillä kone nostettu 5 kertaa autosta pois, kansi avattu 6 kertaa ja 4 setti laakereita menossa koneessa.  :idiot2: :2funny:
Etkä sää ole saanut edes vielä mitään rikki. mulla ainoat mitä en ole saanut rikki ja ovat alkuperäissia on Moottorin lohko ja kytkin poljin  :2funny:
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #452 : 27.06.2014, 22:59:09 »
Foorumin komein 960, niin kyllä se siitä.  :)

Eihän näitä turbokoneisia lippulaivoja ole yhtään liikaa täällä Härmässä kuitenkaan.  :hello:


Itse en kyllä tiedä miksi automaateissa olisi murheita, koska ainakin AW-laatikot ovat kestäneet turboissa, kuuleman mukaan ainakin 200 hp.

Itse en voikaan kokeilla AW-71 kestävyyttä, kun on niin pientä viriä tuossa omassa vapariromussa...


Anyway tsemppiä sinne päin.
Kestää ja enemmänkin.  :)

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #453 : 27.06.2014, 23:26:55 »
oma aw saanu nii paljon kenkää että kylän pojatki ruvennu kyselemmään että mitenkä se automaatti kestää tuon revittelyn (neljät takarenkaat/kesä +talvi ajot eli aina kylki eeltä), mutta toistaseks menty ilman ongelmia ja vuos sitten öljyjä vaihellessa ei ollu öljyssä mitään erikoista eikä laatikon öljypohjallakaan ollu mitään ylimäärästä.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #454 : 27.06.2014, 23:45:30 »
Jossain tilanteessa itsekkin kaipaan sitä pakko-manuaalin valinnan vapautta
Tähänkin vaivaan löytyi nyttemmin lääke, täysin ilman kytkintä...

...mutta sitä rohtoa ei ole AW laatikkoon saatavilla
Veikkaan että tähän koriin tai tämän rakentajan vehkeisiin ei ihan äkkiä AW laatikkoa tule
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #455 : 28.06.2014, 09:33:34 »
Etkä sää ole saanut edes vielä mitään rikki.

Ei kai näillä ajoviimapaineilla mitään säry... :2funny: Kun sais aikaseks ees paineita nostaa. Oiskohan kokeiltava lisäjousta kellon rinnalle kun sellaista viritystä ei oo vielä ollut?

Veikkaan että tähän koriin tai tämän rakentajan vehkeisiin ei ihan äkkiä AW laatikkoa tule

Älä nyt, onhan mulla yks AW71L ollut siinä punaisessa classicissa! Ei mulla mitään automaattia vastaan ole todellakaan, tämän korin henkeen se nyt vaan ei oikein tunnu istuvan ja oma hommansa swapata. Jos bensakäyttiksen joskus ostan niin B230FT ja AW on kriteerit tekniikan suhteen... ;)

Onhan tuo M90 ajomukavuudeltaan silti jotain ihan toista kuin kromikeppilaatikot, mitä nyt sisältää pieniä sivuääniä. No, hajoaa jos on hajotakseen...
« Viimeksi muokattu: 28.06.2014, 09:36:01 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #456 : 10.07.2014, 18:58:41 »
Tuli tökättyä vakio ahtopaineenohjus peliin ja sama kuviohan siellä on kuin viime kesänäkin. Ahtopaine aaltoilee vedossa koko ajan 0,7 ja 0,5 välillä. Kyllähän se toki vähän eri tahtiin alkoi tonkimaan niihin ajoviimapaineisiin verrattuna. ;) Taitaa olla se säädin särki. Taitaa ostattaa boost-teen tai jonkun vastaavan ruuvin, tuo orkkis himmeli tuli laitettua sen verran perse paikkaan kun kasasin pukissa romuja koneen ympärille että sitä ei vaihda kyllä susikaan ilman ahtimen irroitusta.

Leimatakin saisi jo, ei tarviis kun käsijarruvaijeri vaihtaa, katella leimavanteet jostain ja taitaa se vielä keulaakin vähän nostattaa. Heleppoa tää harrastaminen! 8)

Vanteetkin alko vähän tympimään kun ei sovi niin ei sovi. Jotain kapeampaa pitää saada tilalle. Mitäs jos pulttaisi tuosta käyttiksen alta nuo 8x17" Superleggerat alle ja pudottaisi ihan sikalinttaan koko laitteen? ???
« Viimeksi muokattu: 10.07.2014, 20:54:51 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #457 : 10.07.2014, 21:17:32 »
Mitäs jos pulttaisi tuosta käyttiksen alta nuo 8x17" Superleggerat alle ja pudottaisi ihan sikalinttaan koko laitteen? ???

Pöh. Näyttäisi suohon uponneelta traktorilta
Mulla on sulle vähän ajetut 185 leveet kesäkumet 15" kevytmetalli vanteilla
Pistetään hintalaatusuhde kohdalleen
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #458 : 10.07.2014, 21:31:07 »
Pöh. Näyttäisi suohon uponneelta traktorilta
Mulla on sulle vähän ajetut 185 leveet kesäkumet 15" kevytmetalli vanteilla
Pistetään hintalaatusuhde kohdalleen

Jaksaako semmosilla lyödä tyhjää? Siis muuallakin kuin kuskin pään sisällä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #459 : 10.07.2014, 21:39:20 »
Saat parit pissapojan pumput ja jäteöljyä kaupan päälle niin eiköhän se puolimoottorinenkin lyö asfaltilla tyhjää
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #460 : 10.07.2014, 22:03:46 »
Suuren yleisön kiusaksi laitoin nuo mustat keskilätkät vanteisiin. Ihan vaan siksi että kaikki voi manata miten rumat ne on. :2funny: Toinen syy oli se että hopeisiin lätkiin ei ole vielä keskiötarroja niin nehän ne vasta dorkalta näyttää. Voihan nuo vielä vaihtua jos löydän nopealla aikataululla tarrat jostain.

Mulla lähti tarrat irti, kun kupin takapuolelta sormella vaan tökkäs napakasti.

Vilkkuihin tosiaan tummennuslakkaa ja se ruutumaski niin aletaan olemaan erektion partaalla.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #461 : 10.07.2014, 23:36:06 »
Vaihda nyt sitten sen levyset vanteet että saat tarpeeks rengastakin niille, ettei lopu niissä leveys kesken kuten nyt on tilanne  :buck2:
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #462 : 11.07.2014, 09:59:50 »
Vaihda nyt sitten sen levyset vanteet että saat tarpeeks rengastakin niille, ettei lopu niissä leveys kesken kuten nyt on tilanne  :buck2:
Tälläseen autoon ei mitkään pullakumit sovi. Sitäpaitsi 245 kumia 10" vanteella ei mielestäni voi edes venykumiksi sanoa. Terveisin 215@10".

Laita vaan nämä azevit sopimaan auton alle, sopii ulkonäöllisesti hyvin. On niitä leveämpiäkin laitettu ::)
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #463 : 11.07.2014, 14:43:32 »
Jos nyt mielipiteistä alettiin keskustelemaan, niin mun mielestä tämä nykyinen rengastus näyttää varsin typerältä. Muutenkin uusikeulainen 960 on suhteettoman näköinen, kun etupää on niin "siro" ja takapää kauhean paksu ja muhku. Takaspoileri lisää takapään muhkuutta entisestään ja nyt tätä ominaisuutta on korostettu vielä lisää laittamalla taakse ylisuuret renkaat. Tulee mieleen lähinnä sellainen lasten nokkamuki, mikä nousee aina itsestään pystyyn, kun sen yrittää kaataa :D

Väittämättä vanteen ulkonäöstä, niin kokonsa puolesta paljon parempi vaihtoehto olisi esim. MK18, koska siinä eturengas on hitusen liian iso ja takarengas pieni, niin se tasaa mukavasti muuten epäsuhtaista autoa. Ennenkaikkea molemmissa päissä pitäisi olla samalaiset ja samankokoiset vanteet/renkaat. Spacereilla ne voisi sitten passata sopivaan kohtaan.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2014, 14:46:19 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #464 : 11.07.2014, 15:49:46 »
Mites jos taakse laittaisi halkaisialtaan tuuman isomman vanteen kuin eteen
Lieveneekö vai paheneeko nokkamuki-efekti?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron