Ateho  Elekma

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 151838 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #45 : 16.09.2019, 12:47:16 »
nyt näyttää siltä et maski puuttuu  ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #46 : 16.09.2019, 13:44:13 »
nyt näyttää siltä et maski puuttuu  ;)
Täytyy hioo se poikki ripa kyl esiin tuolta mustan seasta  8)
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #47 : 16.09.2019, 16:10:57 »
Jousetkin saapui tänään  :)


Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #48 : 16.09.2019, 16:21:29 »
Jousetkin saapui tänään  :)


tuli aika nopsaan.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #49 : 16.09.2019, 16:54:39 »
tuli aika nopsaan.
Yllätyin itsekin kun jakelukuski soitti että olis paketti tulossa. En osannut vielä odottaa näitä. Loppuviikost haen ne iskarit ja jos sit alottas jumpan niiden kanssa :o
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #50 : 18.09.2019, 07:21:50 »
En ole vielä edes katsonut millanen tässä on tuo etupään iskari/jousi suunnitelu eli onko jotai niksi kikkaa joka helpottaa vaihtoa tai jotai erikoisempaa työkalua mikä pitäs hommata ??
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #51 : 18.09.2019, 10:44:29 »
En ole vielä edes katsonut millanen tässä on tuo etupään iskari/jousi suunnitelu eli onko jotai niksi kikkaa joka helpottaa vaihtoa tai jotai erikoisempaa työkalua mikä pitäs hommata ??
et tarvitse erikoistyökaluja,jousi on vaan tukivarsien välissä,jos pultit lähtee irti niin ei mitään hätää eli tukivarren pitkäpultti sekä iskarin pultit tukivarresta ja mahdollisesti alapallo.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #52 : 18.09.2019, 12:07:19 »
et tarvitse erikoistyökaluja,jousi on vaan tukivarsien välissä,jos pultit lähtee irti niin ei mitään hätää eli tukivarren pitkäpultti sekä iskarin pultit tukivarresta ja mahdollisesti alapallo.

Okei, pitää laittaa ruosteen irrotus spraytä et pultit saa likoomaan oikein ajan kanssa  ;D
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #53 : 18.09.2019, 14:11:28 »
Okei, pitää laittaa ruosteen irrotus spraytä et pultit saa likoomaan oikein ajan kanssa  ;D
O0 O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #54 : 18.09.2019, 17:30:41 »
Takapään aloitin. Iskarit vääränlaiset, erilaiset alapäät. Ja toiselta puolelta joku joskus korkannu orkkis jousen alapään kinntyksen ni eihän se irronnut. Puukkosahal poikki ja uutta keksimään  :-\ :idiot2:

Rupesin sit kaverilt kyselee et mitäs myi niin rekkarin perusteel noi käy mut taitavat olla vanhemman mallin iskarit. Nyt sit meni kaikki iskarit viel vaihtoon ja eteen tulee nyt bilstein b6 kaasut ja taakse ihan normi öljyt. Bilsteiniä ei enää saa taakse. Kokeillaa miltä noilla öljy iskareil taka pää tuntuu, etsitään parempaa sit ajankanssa



« Viimeksi muokattu: 18.09.2019, 17:32:14 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3468
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #55 : 18.09.2019, 18:21:05 »
B6 Bilstein pitäis olla varmasti pätevä iskari, harmi kun ehdin kauppaamaan ne säädettävät Avot, olisit saanut edullisesti pätevät myös taakse.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #56 : 18.09.2019, 18:25:29 »
B6 Bilstein pitäis olla varmasti pätevä iskari, harmi kun ehdin kauppaamaan ne säädettävät Avot, olisit saanut edullisesti pätevät myös taakse.

Pitäs tosiaan olla iha hyvät noi bilsteinit. Vielä kun eteen tosiaan tulee -60mm jouset niin jos noilla b6 saisi vielä ihan ajettavan auton  ;D tällä kun ei yli 100km/h ajeta koskaan niin ei tarttis iha mitää "rallia osia" laittaa  :D

Taakse saa ehdottaa hyviä iskareita jos on tietoa. Noita b6 ei näytä maailmaltakaan saavan tähän taakse
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #57 : 18.09.2019, 19:24:54 »
Takapään aloitin. Iskarit vääränlaiset, erilaiset alapäät. Ja toiselta puolelta joku joskus korkannu orkkis jousen alapään kinntyksen ni eihän se irronnut. Puukkosahal poikki ja uutta keksimään  :-\ :idiot2:

Rupesin sit kaverilt kyselee et mitäs myi niin rekkarin perusteel noi käy mut taitavat olla vanhemman mallin iskarit. Nyt sit meni kaikki iskarit viel vaihtoon ja eteen tulee nyt bilstein b6 kaasut ja taakse ihan normi öljyt. Bilsteiniä ei enää saa taakse. Kokeillaa miltä noilla öljy iskareil taka pää tuntuu, etsitään parempaa sit ajankanssa



eikö noissa vanhoissa iskareissa alapäässä oo mitään holkkia kumin sisällä? eli pulttikin on sitten paksumpi ja tukivarsi kapeempi?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3468
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #58 : 18.09.2019, 19:31:27 »
Pitäs tosiaan olla iha hyvät noi bilsteinit. Vielä kun eteen tosiaan tulee -60mm jouset niin jos noilla b6 saisi vielä ihan ajettavan auton  ;D tällä kun ei yli 100km/h ajeta koskaan niin ei tarttis iha mitää "rallia osia" laittaa  :D

Taakse saa ehdottaa hyviä iskareita jos on tietoa. Noita b6 ei näytä maailmaltakaan saavan tähän taakse
Saakohan ihan vanhaa kunnon Konia sporttina/classikkina?
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #59 : 18.09.2019, 19:37:09 »
eikö noissa vanhoissa iskareissa alapäässä oo mitään holkkia kumin sisällä? eli pulttikin on sitten paksumpi ja tukivarsi kapeempi?
ei ole holkkia, pelkkä kumi on tossa iskarin reiässä. Tukivarressta tulee se tappi missä kierteet ja se on n. 15mm paksu. Tossa uudessa iskarissa oli n.12 mm reikä. Voin huomenna ottaa kuvia tarkemmin. En jaksa enää mennä toho talliin  :D
« Viimeksi muokattu: 18.09.2019, 19:39:41 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

 

Kulkukoira  Proturbo