Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Grupp A - 03.09.2018, 20:05:41
-
Hei,
Käytössä harriK tekijän eteen ylös turbopakosarja volvo 242:sessa ja ongelma on että laturi ottaa pakosarjaan kiinni ja lämpenee herkästi. Onko olemassa jokin pienempi laturi jonka voisi sijoittaa tuonne pakosarjan alle? Toiselle puolelle ei voi laittaa koska ohjaustehostimen pumppu siellä. Muilla samoja kokemuksia?
-
Helpointa on heittää tehostin sinne kun se on pienempi ko laturi, ja taas laturi imusarjan puolelle.
-
Voisin väittää että ei onnistu laittaa 240 sarjan ohjaustehostimen pumppua ja säiliötä pakosarjan alle.
-
Vanhanmallista ei sinne saa, mutta uudempi irtosäiliöllä menee kyllä.
-
Pystyykö tuon pumpun vain vaihtamaan vanhan tilalle? Onko se sama pumppu mutta irtosäiliöllä?
-
Eihän siinä kun kahtoo että tulee se hihnapyörä samaan linjaan että hihna kulkee mahdollisimman suorana. Voi joutua shimmailemaan, en varmaksi sano mutta kyllä sen sinne saa laitettua.
-
Ainakin 700/900 pakosarjan alle tuleva pumppu jalkoineen on täysin bolt-on paketti, oletuksena toki satasarjan lohko, mutta olen kyllä koko vahvasti siinä käsityksessä että paikat olisi samat myös kymppisarjan koneessa kun niissäkin joissakin seiskaturboissa oon nähnyt pakosarjan alle laitetun tehostimen pumpun.
-
Elikkä hammastangolla ei ole merkitystä, esim vuosimalli? Voin vain vaihtaa eri pumpun esim 900 sarjasta ja homma pelittää?
-
Saattaahan niissä olla letkuliitoksissa eroja kun on eri valmistajien hammastangoissakin eri letkuja. Mutta niitä saa sopuhintaan hydrauliikka liikkeissä teetettyä jos ei sovi
-
Onko joku este miksei sekä laturia että tehostajan pumppua voi laittaa kuskin puolelle? Jos ei ole ilmastoinnin kompuraa niin pitäisi mahtua useimmissa setupeissa 940:n apulaitetelineellä. Etäisyyksiä voi joutua vähän shimmailemaan riippuen mitä romuja käyttää.