Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Nirmik - 31.10.2018, 22:05:24
-
Tehdasasennettu Eberi käy viisi minuuttia ja heittää hanskat tiskiin savun kera. Bilia tarjoaa koko lämmittimen vaihtoa uuteen.
Onko pääkaupunkiseudulla tarjolla edullisempaa korjaajaa, josta hyviä kokemuksia?
-
Tehdasasennettu Eberi käy viisi minuuttia ja heittää hanskat tiskiin savun kera. Bilia tarjoaa koko lämmittimen vaihtoa uuteen.
Onko pääkaupunkiseudulla tarjolla edullisempaa korjaajaa, josta hyviä kokemuksia?
Oisko siinä kuitenkin webaston lämmitin. Tarra löytyy konepellistä jossa on tyyppi. Eiköhän noista kaikki webaston asennusliikkeet osaa sanoa mikä on vikana. Vanha viikkokellollinen eberi osasi antaa näyttöön vikakoodit joten eiköhän uudesta webastostakin vikakoodin saa pihalle. Paloimapuhallin ja hehku on ainakin kuluvia osia.
Mitä bilia kertoi viaksi?
-
V50:ssä on Eberi. Kaikki muut osat on vaihdettavissa missä tahansa autosähkössä, mutta ohjainkortin vaihto vaatii käynnin sinisellä. Vikakoodit näkee missä tahansa pajalla ja niiden perusteella voi jo päätellä jotain. Oireiden perusteella veikkaisin, että palopesä tai hehkutulppa on tiensä päässä.
-
Hehku, sihti, palopesä rikki veikkaisin.
Voit kokeilla että otat sulakkeen pois muutama minuutti ja yrität uudestaan, ja annat käydä(jos käy) kunnes itestään sammu. Voi olla että täynnä löpöä jos ajat lyhyitä pätkiä. Mutta ihan samat oireet siinä on mitä mullakin oli.
https://drive.google.com/folderview?id=0B-QSFfDiVPT8T2JDNTJMb2JEUGM
Siinä pari kuva ku oman korjasin muutama vuosi sitten.
Edit. 302euro maksoi osat. Eli palopesä, liekkivahti, hehku, sihti ja tiivistesarja. Vaihdoin kaikki o-renkaat vielä että olis varmasti tiivis.
Paljonko bilia pyytää uudesta?
-
Itse juuri samanlaisesta autosta korjautin Eberin merkkiliikkeessä. Ongelma olikin, että missään muualla ei voitu lukea vikakoodeja Eberistä kuin merkkitesterillä. Lopuksi kaikki osat vaihdettii hehkua lukuunottamatta, hinta 1300e.
-
Itse juuri samanlaisesta autosta korjautin Eberin merkkiliikkeessä. Ongelma olikin, että missään muualla ei voitu lukea vikakoodeja Eberistä kuin merkkitesterillä. Lopuksi kaikki osat vaihdettii hehkua lukuunottamatta, hinta 1300e.
Onkohan jotain vuosimallikohtaisia eroja, kun minä olen onnistunut koodit katsomaan muillakin lukijoilla kuin Vidalla.
-
Merkkiliike puhui 1500 eurosta koko laitteen vaihdossa. Kommentti oli, että osat vaihtamalla jää vain vähän halvemmaksi. Viestien perusteella näyttää siltä että tuo pitää aika lailla paikkaansa.
Valitettavasti ei ole halua/osaamista/mahdollisuutta lähteä tuota itse korjailemaan. Säästäisi potentiaalisti ison rahan.
-
302 vs. 1500€ ei todellakaan kuullosta mun korvaan saman hintaseksi, mutta kaikki on suhtellista. :2funny:
-
Niin tarkoitin tuota RKJ:n viestiä, missä korjaus Biliassa oli tullut maksamaan 1300 e.
Tässä olen juuri hakemassa halvempaa korjauspaikkaa, jossa hinta olisi lähempänä tuota 300 e kuin 1500 e.
-
Loppukommenttina huoltoliike löytyi Eberin valtuutettujen huoltojen joukosta ja toistaiseksi selvittiin vikakoodien nollauksella. Sen jälkeen lämmitin on toiminut OK.
-
Volvolla tuntuu olevan ihan järjetön hinnoittelu noille eberin osille, itse kävin foorumin yhteistyökumppanina olevalla volvokorjaamolla lukemassa vikakoodit ja kertoivat eberin lämpöanturin olevan rikki.
Neuvoivat hommaamaan anturiparin suoraan eeperiltä.
Eeperillä hinta oli 60e ja volvolla olis ollut muistaakseni 200e
-
Tehdasasennettu Eberi käy viisi minuuttia ja heittää hanskat tiskiin savun kera. Bilia tarjoaa koko lämmittimen vaihtoa uuteen.
Onko pääkaupunkiseudulla tarjolla edullisempaa korjaajaa, josta hyviä kokemuksia?
Kannattaa tarkastaa myös onko ohjainlaitteen maadoitukset kunnossa piirilevyllä. Antaa usein vikakoodia, joka viittaa paloilmapuhaltimeen näissä. Oire viittaisi tähän. Lahdessa ainakin on firma joka näitä korjauksia tekee kohtuu hintaan (Autoalarm Oy) . Volvolla kuitenkin uusi ohjainlaite lähentelee 500€!
-
Kannattaa tarkastaa myös onko ohjainlaitteen maadoitukset kunnossa piirilevyllä. Antaa usein vikakoodia, joka viittaa paloilmapuhaltimeen näissä. Oire viittaisi tähän. Lahdessa ainakin on firma joka näitä korjauksia tekee kohtuu hintaan (Autoalarm Oy) . Volvolla kuitenkin uusi ohjainlaite lähentelee 500€!
Ohjainlaitteen usein on rikkonutkin viallinen paloilmapuhallin. Jos korjaa/vaihtaa vain ohjainlaitteen, voi olla että se kohta särkyy uudelleen jos ei vaihda myös paloilmapuhallinta. Itselläni oli juuri näin käynyt, ja foorumillakin joku oli kerinnyt vaihtaa ohjainlaitteen kahdesti ennen paloilmapuhaltimen moottorin uusintaa :(
-
Ohjainlaitteen usein on rikkonutkin viallinen paloilmapuhallin. Jos korjaa/vaihtaa vain ohjainlaitteen, voi olla että se kohta särkyy uudelleen jos ei vaihda myös paloilmapuhallinta. Itselläni oli juuri näin käynyt, ja foorumillakin joku oli kerinnyt vaihtaa ohjainlaitteen kahdesti ennen paloilmapuhaltimen moottorin uusintaa :(
Minulla vaihdettiin ensin paloilmapuhallin joka sekin piti ääntä. Nyt on sitten ohjainlaite korjauksessa ja pitäisi tulla kohta puoliin takaisin , jolloin päästään katsomaan oliko vikaa myös ohjainlaitteessa.
-
Ohjainlaitteen usein on rikkonutkin viallinen paloilmapuhallin. Jos korjaa/vaihtaa vain ohjainlaitteen, voi olla että se kohta särkyy uudelleen jos ei vaihda myös paloilmapuhallinta. Itselläni oli juuri näin käynyt, ja foorumillakin joku oli kerinnyt vaihtaa ohjainlaitteen kahdesti ennen paloilmapuhaltimen moottorin uusintaa :(
Hep :)
Onneksi en maksanut itse kumpaakaan ohjainlaitetta vaan eka meni autoliikkeen piikkiin ja seuraava sitten alle vuodessa ja sen korvas varaosatakuu.
Olisko ollu vuosi siitä niin puhallin jumitti mutta ei onneksi rikkonut enää ohjainlaitetta.
-
Hehku, sihti, palopesä rikki veikkaisin.
Voit kokeilla että otat sulakkeen pois muutama minuutti ja yrität uudestaan, ja annat käydä(jos käy) kunnes itestään sammu. Voi olla että täynnä löpöä jos ajat lyhyitä pätkiä. Mutta ihan samat oireet siinä on mitä mullakin oli.
https://drive.google.com/folderview?id=0B-QSFfDiVPT8T2JDNTJMb2JEUGM
Siinä pari kuva ku oman korjasin muutama vuosi sitten.
Edit. 302euro maksoi osat. Eli palopesä, liekkivahti, hehku, sihti ja tiivistesarja. Vaihdoin kaikki o-renkaat vielä että olis varmasti tiivis.
Paljonko bilia pyytää uudesta?
Pystyykö noihin vesiletkuihin laittamaan jonkun putken väliin, että voisi autolla ajella sillä välin kun eberi on remontissa?
Omani lakkasi toimimasta ja toimii lähinnä savukoneena enää. 4-6 yrittää ennen kuin liekki syttyy :'(
-
Kyllä mulla on ollu putkenpala letkujen välissä ja sulake pois kun odottelin osia.
-
Kyllä mulla on ollu putkenpala letkujen välissä ja sulake pois kun odottelin osia.
OK, hyvä tietää. Ajattelin kanssa et aika outoa olis et pitäis jo etukäteen tietää mitä vikana ja tilata oikeat osat jotta sais heti tuon takas autoon ja pääsis ajoon :D
-
Itse hommasin AVK:lta 30 tkm ajetusta kolaroidusta V40:stä Eberin 300 eurolla. Siinä tuli myös vesipumppu ja pakoputki, mutta ne myin, jolloin koko eberille jäi hintaa hieman päälle 200 euroa. Sitten auton vanhasta eberistä otin päädyn (ohjainlaitteen) ja vaihdoin sen siihen uudempaan ja ei muuta kuin paikoilleen. Alkoi pelittään hienosti.
Ainakin 2011 vuosimallissa Delphi DS150 testerillä pääsi näkemään mitä vikakoodeja Eberissä oli.
-
Kannattaa tarkastaa myös onko ohjainlaitteen maadoitukset kunnossa piirilevyllä. Antaa usein vikakoodia, joka viittaa paloilmapuhaltimeen näissä. Oire viittaisi tähän. Lahdessa ainakin on firma joka näitä korjauksia tekee kohtuu hintaan (Autoalarm Oy) . Volvolla kuitenkin uusi ohjainlaite lähentelee 500€!
Nyt on 2 viikkoa Eberi toiminut moitteetta. Itsellä vian aiheuttajaksi paljastui lopulta jumittava paloilmapuhallin joka lopulta poltti myös ohjainkortin maadoitukset piirilevyllä. Ohjainkortti kävi korjattavana Autoalarmilla Lahdessa jonka jälkeen on toiminut hyvin :)