Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Korisarjat ja alustamuutokset => Aiheen aloitti: Hiltsu - 29.11.2011, 12:01:34
-
Kiinnostaisi tietää mihin asioihin konttorilla kiinnittävät huomiota saksan kielisissä tüv papereissa? Sain käsiini kahdeksan sivuisen pdf-tiedoston jossa on autoni malli, akseli painot madallussarjan mitat. Ja kelpaako konttorille tulostettu lippu? Vaikka kukapa sitä leimasinta ja puumerkkiä rustais ite tehtaallaa niihin papereihin... niin taitaa ne kakki olla tulosteita :)
-
Kiinnostaisi tietää mihin asioihin konttorilla kiinnittävät huomiota saksan kielisissä tüv papereissa? Sain käsiini kahdeksan sivuisen pdf-tiedoston jossa on autoni malli, akseli painot madallussarjan mitat. Ja kelpaako konttorille tulostettu lippu? Vaikka kukapa sitä leimasinta ja puumerkkiä rustais ite tehtaallaa niihin papereihin... niin taitaa ne kakki olla tulosteita :)
Kelpaa kopiot. Ilmenevät tiedot madallus, mahdolliset rajoitukset (korkeussäädettävissä), auton mallitiedot ja jousien numerot. Pari viikkoa sitten muutoskatsastettu niin tuvit otti ja vertasi jousien numerot. Olin valmistajan sivuilta kopsinut kun en viittinyt alkuperäisiä antaa (tosin inssi kysy että onko nää kopiot vai ottaako hän kopsut että saan alkuperäiset)
-
Kuopiossa ottavat yleisesti vaan papereista kopiot ja mittaavat madalluksen. Eivät pääsääntöisesti ole numeroita alustasta tarkastaneet.
-
Kuopiossa ottavat yleisesti vaan papereista kopiot ja mittaavat madalluksen. Eivät pääsääntöisesti ole numeroita alustasta tarkastaneet.
Hmm, eli hyvällä mäihällä kun tulostan laput ja repäsen alustasta merkit pois niin uskaltais mennä leimale? Tai sitten vaihan papereihin jousen numerot, merkit ja mitat... Se ois sit kyllä jo asiakirja väärennös :-\ Tunteekos noi alustoja kuinka hyvin ulkonäöstä? D2:nen kw:een papereilla???
-
Hmm, eli hyvällä mäihällä kun tulostan laput ja repäsen alustasta merkit pois niin uskaltais mennä leimale? Tai sitten vaihan papereihin jousen numerot, merkit ja mitat... Se ois sit kyllä jo asiakirja väärennös :-\ Tunteekos noi alustoja kuinka hyvin ulkonäöstä? D2:nen kw:een papereilla???
Tai sitten sattuu v*ttumainen inssi ja kun alustasta ei löydy mitään merkintöjä niin antaa hylsyn :-\. Itse en lähtisi väärentämään noita lappuja, onnettomuuden sattuessa voivat tutkia alustan tarkemmin.
-
Tai sitten sattuu v*ttumainen inssi ja kun alustasta ei löydy mitään merkintöjä niin antaa hylsyn :-\. Itse en lähtisi väärentämään noita lappuja, onnettomuuden sattuessa voivat tutkia alustan tarkemmin.
Niinpä, soittelin konttoreille ja esim Siilinjärvellä ei edes onnistu muutoskatsastus... Kummassakohan ois mukavempi katsuri, isossa kaupungissa, vaiko pienessä kylässä jossa tuskin alustasarjaa kellään :idiot2: Eli jos jotain sattuu ja modatuilla papruilla leimattu, niin ite oot maksu miehenä, ei hyvä :-[
-
Eli jos jotain sattuu ja modatuilla papruilla leimattu, niin ite oot maksu miehenä, ei hyvä :-[
En usko että siitä jää kiinni, lähinnä teoreettisella tasolla kirjoittelin.
edit: muutenkin se korvaus voitaisiin evätä vain jos onnettomuus johtunut tuosta alustasarjasta.
-
Lainaan tätä topiccia kun olis tiedoss yhet jouset jotka on ollu alla muutaman tuhat kilometriä ja epäilen että papereita ei ole. Ne pitäis jotkut saada. Jouset on mustat.
Mitkä mahdollisesti ja mistä tuv paperit mahdollisesti löytää, jopa vahingossa oikeat? ;)
-
Lainaan tätä topiccia kun olis tiedoss yhet jouset jotka on ollu alla muutaman tuhat kilometriä ja epäilen että papereita ei ole. Ne pitäis jotkut saada. Jouset on mustat.
Mitkä mahdollisesti ja mistä tuv paperit mahdollisesti löytää, jopa vahingossa oikeat? ;)
Mulla oli aikaisemmin Motonetin madallusjouset, jotka oli mustat. Motonetin madallusjouset tais olla Lesjöfors? Kaks vai kolme kertaa katsastin auton noilla jousilla, eikä inssi(t) koskaan mitään kyselly, ei ollut muutoskatsastettu. Noissa oli madallus kuitenkin aika maltillinen..
-
Mulla oli aikaisemmin Motonetin madallusjouset, jotka oli mustat. Motonetin madallusjouset tais olla Lesjöfors? Kaks vai kolme kertaa katsastin auton noilla jousilla, eikä inssi(t) koskaan mitään kyselly, ei ollut muutoskatsastettu. Noissa oli madallus kuitenkin aika maltillinen..
Sitä mä itekkin mietin että olisko Lesjöfors kun yleensä tuppaa oleen punasia tai keltasia.
-
Sitä mä itekkin mietin että olisko Lesjöfors kun yleensä tuppaa oleen punasia tai keltasia.
Joo lesjöt on mutta Mätänet myy myös Kilen Sport merkkistä madallus-sarjaa jossa tulee mukana Lesjön Tüv-paperit.
-
Joo lesjöt on mutta Mätänet myy myös Kilen Sport merkkistä madallus-sarjaa jossa tulee mukana Lesjön Tüv-paperit.
Mutta onko ne kaks eri sarjaa? Eivät ilmota myyvänsä kuin yhtä.
Pirskatti, olis tarvinnu vaan kysyä kun tänään poikkesin. :-\
-
Mutta onko ne kaks eri sarjaa? Eivät ilmota myyvänsä kuin yhtä.
Pirskatti, olis tarvinnu vaan kysyä kun tänään poikkesin. :-\
Voi olla että tuleevat samasta tehtaasta mutta Kilenit mustat. Tilattiin kaverin kanssa melkein samaan aikaan madallusjouset ja kaverille tuli punaiset Lesjöt ja mulle mustat Kilenit.
-
Voi olla että tuleevat samasta tehtaasta mutta Kilenit mustat. Tilattiin kaverin kanssa melkein samaan aikaan madallusjouset ja kaverille tuli punaiset Lesjöt ja mulle mustat Kilenit.
Ok. Tuokin väri homma on hyvä tietää jos joutuu niitä papereita metsästään.
-
Lainaan tätä topiccia kun olis tiedoss yhet jouset jotka on ollu alla muutaman tuhat kilometriä ja epäilen että papereita ei ole. Ne pitäis jotkut saada. Jouset on mustat.
Mitkä mahdollisesti ja mistä tuv paperit mahdollisesti löytää, jopa vahingossa oikeat? ;)
Onko tietoa onko niissä jousissa numeroita näkyvillä? Ajattalin että jis ei ole niin katot vaan missä on mustat madallus jouset ja sen valmistajalta pyyvät tüv paperit. Itsellä on tiedustelu menossa josko saisin kw tolppien tarrat, jotka vois liimata D2:n tolppiin, sillon onnistus leimaus noilla kw:n papereilla.
-
Onko tietoa onko niissä jousissa numeroita näkyvillä? Ajattalin että jis ei ole niin katot vaan missä on mustat madallus jouset ja sen valmistajalta pyyvät tüv paperit. Itsellä on tiedustelu menossa josko saisin kw tolppien tarrat, jotka vois liimata D2:n tolppiin, sillon onnistus leimaus noilla kw:n papereilla.
Tämä jousien väri homma oli juurikin se että tietäis "mustien" paperit hommata. ;)
-
Onko tietoa onko niissä jousissa numeroita näkyvillä? Ajattalin että jis ei ole niin katot vaan missä on mustat madallus jouset ja sen valmistajalta pyyvät tüv paperit. Itsellä on tiedustelu menossa josko saisin kw tolppien tarrat, jotka vois liimata D2:n tolppiin, sillon onnistus leimaus noilla kw:n papereilla.
Niissä on hyvinkin tunnistettavat numerosarja. Löysin gookelilla sillä jousista löytyneellä numerosarjalla tuon TUV:n dokumentin k.o. alustasarjaan liittyen. tosiaan jos inssi ei ole saanu tvaimoltaan edellisenä iltana niin se voi kaivaa saman dokun netistä ja verrata sitä niihin jousiin. Ainakin omasta löytyi helposti se kun nosti korin ylös.
-
Niissä on hyvinkin tunnistettavat numerosarja. Löysin gookelilla sillä jousista löytyneellä numerosarjalla tuon TUV:n dokumentin k.o. alustasarjaan liittyen. tosiaan jos inssi ei ole saanu tvaimoltaan edellisenä iltana niin se voi kaivaa saman dokun netistä ja verrata sitä niihin jousiin. Ainakin omasta löytyi helposti se kun nosti korin ylös.
Entä jos jousista hinkkailee numerot veks? Hylkykö ???
-
Entä jos jousista hinkkailee numerot veks? Hylkykö ???
Uskoisin tulevan hylky jos tietävät että sellainen nro sarja pitäis olla mutta ei löydy.
-
Uskoisin tulevan hylky jos tietävät että sellainen nro sarja pitäis olla mutta ei löydy.
Mitenhä sitä sais leimattua ton D2:n tohon omaan lotjaan ::) Ei kehtois toista alusta sarjaa ostaa jotta sais muutoskatsastettuu ja sit toi D2:nen alle... Ideoita :)
-
Mitenhä sitä sais leimattua ton D2:n tohon omaan lotjaan ::) Ei kehtois toista alusta sarjaa ostaa jotta sais muutoskatsastettuu ja sit toi D2:nen alle... Ideoita :)
Mä sulle jo aikasemmin ehdotin toisia tolppia. ;)
-
Anteeksi jo etukäteen että näin härskisti lainaan topikkia mutta onko kellään mitään hajua mikä valmistaja käyttää sellaisia karamellin-vihreitä madallusjousia? Omasta löytyy sellaiset ja merkistä ei hajuakaan..
-
Tämä jousien väri homma oli juurikin se että tietäis "mustien" paperit hommata. ;)
Täältä löytyisi mustiin Lejöihin paperit. YV...
-
Täältä löytyisi mustiin Lejöihin paperit. YV...
Pidetään mielessä. Ei oo jousiakaan vielä. :-\
-
Mä sulle jo aikasemmin ehdotin toisia tolppia. ;)
Niinhän sie ehotit. Kyllä ne yhet tolpat pitää riittää :pomo:
-
Niinhän sie ehotit. Kyllä ne yhet tolpat pitää riittää :pomo:
Niin ja jos oikeen tarkkoja ollaan.
Ostat sen D2:n niin sulle jää tolpat mitkä nytkin paikoillaan. :D
-
Anteeksi jo etukäteen että näin härskisti lainaan topikkia mutta onko kellään mitään hajua mikä valmistaja käyttää sellaisia karamellin-vihreitä madallusjousia? Omasta löytyy sellaiset ja merkistä ei hajuakaan..
Tein tai Weitech tulee ekana mieleen :)
-
Niin ja jos oikeen tarkkoja ollaan.
Ostat sen D2:n niin sulle jää tolpat mitkä nytkin paikoillaan. :D
Niin sie meinasit että jumppais leimalle vakio alustan? Entä kun tulee se poliisi koulusta päässy virka intonen mittanauha kourassa auton luokse, eikä otteessa lue mittään :o
-
H&R:llä ja Weitec:illä on vihreät jouset...
-
Niin sie meinasit että jumppais leimalle vakio alustan? Entä kun tulee se poliisi koulusta päässy virka intonen mittanauha kourassa auton luokse, eikä otteessa lue mittään :o
Hups! :-[
;)
-
Niin sie meinasit että jumppais leimalle vakio alustan? Entä kun tulee se poliisi koulusta päässy virka intonen mittanauha kourassa auton luokse, eikä otteessa lue mittään :o
Tuota -40mm madallusta ei oikein edes erota, jää vielä aika normin oloiseksi. Toisekseen, ei niillä ole oikein vertailu mittoja.
-
Tuota -40mm madallusta ei oikein edes erota, jää vielä aika normin oloiseksi. Toisekseen, ei niillä ole oikein vertailu mittoja.
Niin no se, tarkoitus olisi päästä noin 70-80mm madallukseen ja sen varmaan huomaa, vaikka traktorihan toi on...
-
Tein tai Weitech tulee ekana mieleen :)
Uu, kiitos vastauksesta! http://www.bluebird-type2.co.uk/weitech%20T25%20springs.jpg äkkiseltään muisteltuna juurikin tuollaiset vieterit siellä on. Kellään tietoa millaiset nuo ovat? Ainakin ajessa tuntuu pirun hyvältä jopa oletettujen vakio iskareiden kanssa :o.
-
Myös Eibachin jouset on mustia...H&R jousia on ollut itsellä sinisinä ...
-
Entä kun tulee se poliisi koulusta päässy virka intonen mittanauha kourassa auton luokse, eikä otteessa lue mittään :o
Kysytään näin, mistä se poliisi tietää kuinka korkea perhevolvon tulee olla?
Mullekkin joskus sanoivat vaan että aika matalan näkönen "joo jouset on varmaa väsyny" V:>
-
Myös Eibachin jouset on mustia...H&R jousia on ollut itsellä sinisinä ...
mulla siniset Eibachin jouset
-
Nuo jouset mitkä ostin olivat Lesjöt.
Ja TUV paperinkin niihin löysin.
http://www.aze-tuning.de/gutachten/lesjoefors/1606.pdf
-
Tuli ostettua 740 missä mustat Lesjöt,ei tietenkään muutoskatsastettuna.Eikä papereita tallella. Varmuuden vuoksi ajattelin hankkia paperit seuraavaan katsastukseen jos vaikka hoitasin asian virallisesti loppuun. Soitto Motonettiin,he eivät voi antaa niitä,mutta soita Lesjöforssiin. Soitto sinne ja heitä vastaus, soita Koivuseen. Heille meiliä ja vartissa tuli pdf-todistus. :hello:
Multa saa siis privana 740/940;760/960.n TUV-paperit pdf.nä
-
Tuli ostettua 740 missä mustat Lesjöt,ei tietenkään muutoskatsastettuna.Eikä papereita tallella. Varmuuden vuoksi ajattelin hankkia paperit seuraavaan katsastukseen jos vaikka hoitasin asian virallisesti loppuun. Soitto Motonettiin,he eivät voi antaa niitä,mutta soita Lesjöforssiin. Soitto sinne ja heitä vastaus, soita Koivuseen. Heille meiliä ja vartissa tuli pdf-todistus. :hello:
Multa saa siis privana 740/940;760/960.n TUV-paperit pdf.nä
Ne kun vaan ei tarvi TUV papereita. ::)
-
Ne kun vaan ei tarvi TUV papereita. ::)
Eikös tuv paperit tarvittu vasta joskus 91 vai 92 valmistettuihin autoihin madallussarjojen saralla.. Tai yleensäkkään mitään muutoskatsastuksia..
-
Eikös tuv paperit tarvittu vasta joskus 91 vai 92 valmistettuihin autoihin madallussarjojen saralla.. Tai yleensäkkään mitään muutoskatsastuksia..
Muistelisin että -95-96 olis ollu.
-
Muistelisin että -95-96 olis ollu.
Näin taisikin olla.
EY-tyyppihyväksytyissä 1.1.96 ja eteenpäin uudet ja 1.1.98 jlk henkilöautot vaaditaan tyyppihyväksyntä todistus vaikka TÜV
-
Itsellä onglema madallusjousien kanssa.
En siis pysty muutoskatsastamaan kun ei papereita löydy.
Autona siis 940 -98 Sedan.
Ja madallusjousina tod.näkösesti Lesjöforsit.. edellinen omistaja siis madaltanut auton.
Jousissa on vain merkinnät:
Edessä 95 108 VA
Takana 95 108 HA
Ovat väriltään punaiset.
Jos joku tietää minkä merkkiset jouset ovat ja löytyisi todistuksia niin voin vaivan siitä maksaa....
-
Ja madallusjousina tod.näkösesti Lesjöforsit.. edellinen omistaja siis madaltanut auton.
Jousissa on vain merkinnät:
Edessä 95 108 VA
Takana 95 108 HA
Ovat väriltään punaiset.
Mulla oli ysissä aikasemmin lesjöt alla, tosin mustat väriltään, itse jousien merkinnöistä en kyllä muista mitään.
Mutta niiden tuv lapussa lukee seuraavat, tyyppi: 2399 ja tunniste: etu 70784 ja taka 71245, eli ei löydy mainintaa noista sinun numeroista.
Tämä tuv lappu on leimattu vuonna 2008, jos ei sitten vanhemmissa ollu eri numeroilla?
-
Nojuu
Tuolta kun hakee niin TUV 2399 täsmää 945 sarjaan, joten ollaan kyllä jo todella lähellä.
http://www.lesjofors-automotive.com/springs-catalouges/lesjofors%20sport%202009%20low_id474.pdf
-
Eipä kelvannut sedälle farmarin todistus.....
Edelleen siis hakusessa sedain TUV lappu.
-
On kyllä yhtä arvailua jousien suhteen :P
Mutta edellisen omistajan sain kiinni, ja sanoi että jouset on ostettu Completosilta ja ovat Lesjöforsit.
Mutta tuolla on maininta että on vain Lesjöforsin tehtaan valmistavat ja ovat "Elit" merkkiset http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=167400_5
Väri ainakin sopisi noiden kanssa.
Mutta onkohan nuo TUV hyväksyttyjä edes, kun ei ole mitään mainintaa? ???
-
Onko kenelläkään jäänyt V70N tuv papereita jemmaan FK:n jousiin?
Mulla on kyllä Eibachin, Vogtlandin ja H&R:n linkit. Noita FK:n papruja ilmeisesti ei saa kuin rahaa vastaan.
-
Onko kenelläkään jäänyt V70N tuv papereita jemmaan FK:n jousiin?
Mulla on kyllä Eibachin, Vogtlandin ja H&R:n linkit. Noita FK:n papruja ilmeisesti ei saa kuin rahaa vastaan.
FK lähetti ainakin aikaisemmin sähköposti vastauksena laput, kun kyselin paketista puuttuvien perään.
-
FK lähetti ainakin aikaisemmin sähköposti vastauksena laput, kun kyselin paketista puuttuvien perään.
Nyt vaan kun on kyse käytettynä ostetuista. Joten mahtasko saada, vaikkei ne sitä tiedä. ::)
-
Jos ei ole vielä ehdotettu, niin eikös tähän topiciin voisi scannailla niitä madallusjousilappuja kirjastoksi ?
edit: Onkohan nuo säännöt muuttuneet , kun nuorimman pojan civiciin joutui alustasarjan katsastaan, vai oliko juuri tuo alustasarja erikseen kuin madallusjouset
-
Jos ei ole vielä ehdotettu, niin eikös tähän topiciin voisi scannailla niitä madallusjousilappuja kirjastoksi ?
edit: Onkohan nuo säännöt muuttuneet , kun nuorimman pojan civiciin joutui alustasarjan katsastaan, vai oliko juuri tuo alustasarja erikseen kuin madallusjouset
Mullekkin laittoi otteeseen oikein ajokorkeuden pyöräkaaresta navan keskelle, kun muutoskatsastin moottoria vm. 1990 240:n. Leimasetää ei kiinnostanut ahdin, onko moottoria viritetty, lohkon numerot jne. mutta se ajokorkeus ja akseleiden välinen mitta, sitä me ihmeteltiin :D Kyseessä GTS performance 45/35 sarja. Nyt on otteessa ''autoon asennettu alusta sarja jne...'' :D
-
Nyt vaan kun on kyse käytettynä ostetuista. Joten mahtasko saada, vaikkei ne sitä tiedä. ::)
Kannattaa se kokeilla, sanot, että on mennyt hukkaan.
-
Kannattaa se kokeilla, sanot, että on mennyt hukkaan.
alottaa vaan että ollut sarja autotallissa jo vuosia ja nyt kun laitat autoon niin et löydä todistusta mistään...
-
Eipä kelvannut inssille Tüv-paperit, kun oli jostain syystä jousissa eri numerot kuin lapussa :o Onko jollekin jäänyt jemmaan papereita, jotka täsmäisivät jousissa oleviin numeroihin VL042V ja VL043H??? Mukana tulleissa papereissa oli numerot 023 ja 022 :facepalm: Auton malli on V70 MK2 ja madallusta noiden "väärien papereiden" mukaan 30mm.
-
Eipä kelvannut inssille Tüv-paperit, kun oli jostain syystä jousissa eri numerot kuin lapussa :o Onko jollekin jäänyt jemmaan papereita, jotka täsmäisivät jousissa oleviin numeroihin VL042V ja VL043H??? Mukana tulleissa papereissa oli numerot 023 ja 022 :facepalm: Auton malli on V70 MK2 ja madallusta noiden "väärien papereiden" mukaan 30mm.
Nykyään ei TUV papereita tartte, riittää valmistajanosoitus että ne on tehty kyseiseen autoon. Googletin tuossa ja huomasin chassit.se firman myyvän juuri tuolla numerolla etu ja takajousia.
Pistä sinne viestiä englanniksi/ruotsiksi
Chassi IT Scandinavia AB
Fabriksvägen 5
387 36 BORGHOLM
Sverige
Kontaktuppgifter
0485-771 51
info@chassit.se
-
Miten nämä alustan muutoskatsastusasiat ovat nykyään? Olen ymmärtänyt että jotenkin ovat muuttuneet?
Itselläni on 240 -40mm Lesjöforsit edessä ja ei ole koskaan muutoskatsastettu, ovat olleet jo useamman vuoden.
Jos jollain on tuohon Motonetin myymään mustiin -40mm Lesjöihin Tuv -paperit niin olisin niistä kiinnostunut ihan varmuuden vuoksi.
-
240 on niin vanha ettei siihen tarvita lappusia (ellei joku pykälä ole muuttunut).
-
Miten nämä alustan muutoskatsastusasiat ovat nykyään?
Ainakin täälläpäin vaadittiin myyjäliikkeen tai maahantuojan todistus, että sarja on tarkoitettu kyseiseen autoon. Siinä pitää myös olla axelipainot ja madalluksen määrä tai säädettävissä säätöalue. Lisäksi tarvitsee pyöräsuuntausraportin, mistä näkee, että kaikki arvot ovat sallitun rajoissa. Siinä piti myös olla mainittu mikä alustasarja on asennettuna suuntauksessa, mitat navasta kaareen joka nurkassa, suuntauksen tekijän nimi ja nimenselvennys.
Tüv papereita ei tarvitse.
-
Näköjään käytäntö vaihtelee ihan katsastusasema kohtaisesti ja riippuu myös inssistä.
Kävin tänään muutoskatsastamassa -02 mallisen käyttikseni johon olin asentanut -35mm etujouset, kaikki muu vakio palikkaa. Tarkoitus oli saada etupään keuliminen kuriin johon nuo jouset olivatkin oiva lääke.
Inssi oli kiinnostunut nelipyöräsuuntauslapusta ja tuv todistusta myös kyseli, onneksi olin ottanut sen myös mukaan. Ei alkanut syynäämään vastasivatko jousen merkinnät paperissa esitettyjä numeroita mutta sensijaan mittasi mittanauhalla etäisyyden navan keskeltä kaaren reunaan ja merkkasi sen myös rekisteriotteeseen.
Kallista hupia tuo oli kun ensin nelipyöräsuuntaus 90€ ja sitten muutoskatsastus 52€. Tuohon päälle vielä päästöt obd ja vuosikatsastus kun ajoitin ne kaikki samaan kertaan.
Edelleen olisin kiinnostunut Volvo 240 -40mm Lesjöforsien Tuv todistuksesta tai jos jollain on jotain linkkiä mistä sen saisi ladattua.
-
Edelleen olisin kiinnostunut Volvo 240 -40mm Lesjöforsien Tuv todistuksesta tai jos jollain on jotain linkkiä mistä sen saisi ladattua.
Pikasella googletuksella näyttäisi Pedersen racing -niminen, Norjalainen vauhtipulju kauppaavan Lesjön madallusjousisarjoja volvoihin. Noiden verkkosivuilta näyttäisi löytyvän 240 sedanin ja farkun madallussarjojen tuv-todistukset pdf-tiedostoina. Sedanin sarja -35mm ja farkun -40mm noiden sivujen mukaan, liekkö tällä merkitystä?
Suorat linkit tuv-todistuksiin:
sedan (http://www.pedersenracing.no/wp-content/uploads/2016/08/240.pdf)
farkku (http://www.pedersenracing.no/wp-content/uploads/2016/08/245-2398.pdf)
-
^Iso kiitos, kävin lataamassa nuo.