Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Curtiswolfe - 22.11.2013, 18:16:33
-
Tervehdys.
Tuli tuossa ostettua elämäni ensimmäinen volvo.
vm92 460 1.8i ja ajettu 120tkm. Auto oli vanhalla papparaisella joka pitkin kynsin ja hampain suostui luopumaan silmäterästään.
Auto toimii täysin ja on äärettömän hyvässä kunnossa ikäisekseen myös korilta.
Mutta tässä nettiä tutkiskelin ja ehtin tietoa kyseisestä autosta, niin sitä ei tahtonut oikein löytyä.
ja se mitä löyty nii oli mm:renun kone, kestää/ei kestä kehutaan/haukutaan foorumeilla, mutta usein keskustelun aiheessa ei pysytty joten tieto jäi vajaaksi.
Autolle on tehty vaikka ja mitä ja aina korjaamoilla.
Kysymys kuuluu: Tekeekö tällä mitään? jotkut eivät pidä tätä autoa edes volvona.
Isäukolla aikoinaan oli 1.6 koneella ja se ainakin päästeli sillä vajaa 100tkm ilman suurempia ongelmia.
Etupään laakerit näistä tuppaa kulumaan nopeasti?
:idiot2:
-
Kyllähän Renaultin kone varsin kestävää lajia on. Jos tuntuu toimivan, niin ajaa vaan. Tuskin siinä enää kummoista arvonalennusta pääsee syntymään. Apurungon poikki ruostuminen on aika kettumainen vika, teettää töitä senkin vaihto ja liekö miten paljon ehjiä apurunkoja enää myynnissä. Muutenkin ruostevikoja voi olla pohjassa. Omistin aikoinaan aika pommin yksilön, joka oli hyvä päältä päin, mutta pohjaa sai paikata urakalla ja apurungon vaihtaa. Vaihdelaatikkokin kahisi minkä sitten vaihdoin hiljaisempaan yksilöön.
-
Mullakin on aikoinaan ollu 460 volvo,tosin volvon koneella ja joka pultti oli volvon sinetillä kiinni.Kyl se useamman vuoden pelitti ihan täysillä,kunnes sen sit myin jäärata-autoksi.No pohjakin pysy kuosissaan ihan hyvin,ei se ainakaan mätiny
-
Totuushan on se, ettei näissä Volvon tekemää konetta ole. 2 litraista on sanottu "Volvon modaamaksi", mitä sitten tarkoittanee. Samalta Renaultin koneelta sekin näyttää.
-
Nyt tuli kyllä pikkasen pehmee juttu.Mun volvoon kun piti kaivokselasta ottaa ylävesiletku,sitä ei löytyny.Se tilattiin ruotsista sekin.Se mun vehe oli oikeesti lommattu joka pultista ja tehty ihan servikessä,ei hollannissa.Ei vaiskaan,se ei ollu ihan karvalakki volvo,kulkikin pitkälti yli kakssataa.
-
Kyllä se 2 litranen on ihan Renaultin kone, samoin kuin muutkin konevaihtoehdot ovat renun tekemiä. Ja koko mallisarjan kokoonpano tapahtui Hollannissa entisillä Daffin tehtailla, kuten 300-sarjalaisten valmistus. Tulppaanipuimureitahan nuo ovatkin valmistuspaikkansa mukaisesti :D
-
Itelläni oli 3kk käytössä vm 96 440 Classic. Kaikinpuolin siisti peli, pientä pintaruostetta takalokareissa, mut tyyppi vika. Möin kaverille edullisesti, toimi hyvin itelläni.
-
Fakta on että kaikki 400 sarjan moottorit on renaulteja. jopa diisel josta puolet teistä edes kuulleetkaan, juu'u 460:ä on saanut samalla 1.9td koneella mitä S40 ja V40 tuli markkinoille, nekin relluja.
Mutta se renault ei ole missään nimessä huono asia näissä, se huono asia on se siemens mitä sähköissä seisoo. ja korin ruostuminen mutta ei ollenkaan paska auto, mainio kakkosauto itelläkin on 460 ajossa tuolla isolohkolla.
-
300-sarjan peruja taitaa olla tuo väärinkäsitys 400-sarjan kaksilitraisen koneen alkuperästä. 300-sarjassa kun kaksilitrainen oli ihan se vinokone ja pienemmät taas relluja.
Mutta kuten moneen kertaan tässä todettu, 400-sarjan kaksilitrainen kone on ihan ehta Renault. (ei se konjakki) :)
-
Kaikki autot on yksilöitä. Ite joskus ajoin kaverin nelisatkulla ja oli kyllä aivan kamala ajaa. Vaihteita sai survoa väkisin silmään. Omistajan tuntien ei oo varmaan kauheesti huollettu vekotinta.
Onhan tuo muuten ihan näppärä auto ja pystyy perushuollot tekeen itsekin. Hyvät yksilöt on vaan aika harvassa enään.
-
Kaveri osti mummoltaan 460 sillon joskus kun sai ajokortin. sekin oli viimisen päälle pidetty ja parikertaa kun sillä ajoin niin vaikutti ihan asialliselta hinta/laatu suhteeltaan. Ajaa täysin sen auton tärkeimmän tehtävän eli vie paikasta A paikkaan B.
-
Kolme tollasta ollu, kaksi 1.6 litraista ja yksi 2 litranen. Hyvä auto ajaa, ruoste vaivaa ja ne halvatun sähköviat. Kaksi meni paaliin, toinen kolarin takia ja toinen ei vaan enää suostunut käynnistymään. Jos tarvit sähköheebeleitä niin mulla varasto täynnä kaikenlaista uuden veroista osaa.
-
Mun volvoon kun piti kaivokselasta ottaa ylävesiletku,sitä ei löytyny.
Se 2.0 moottorin ylävesiletku on täysin samanlainen kuin noissa muissakin 400-sarjan koneissa. Monesti näkee nettiauton ilmoituksissakin noista 2.0 mallisista että "Volvon omalla moottorilla", mitä ei oikeasti löydy kyllä yhdestäkään 400-sarjalaisesta kuten aikaisemmin tuolla jo onkin mainittu.
Oman kokemuksen mukaan nuo renaultin koneetkin ovat ihan kestäviä...
-
Kova peli elämää vastaan.Omassa vaan kori katos ympäriltä :D 1,7l vaparissa vaan tuntuu olevan" tyyppivika",että jakopään puolen korvassa olevat ruskean piuhan liittimet hapettuu ja aiheuttaa käynti vikoja.
-
Mulla oli 440 1.7 tic. Ihan ok auto ajaa matka-ajoa ja ei ollut hirmu paha syömään ainetta kaupungissakaan. Kerran täyskaasu kiihdytyksessä rampilta meinas osua nenä rattiin kun hävis 2 pyttyä pelistä :D suuttimilta oli johdot katkennu ???
-
Ensiautona miulla oli '92 440 1.7i koneella noin 3 ja risat vuotta. Tuolloin pelkällä opiskelijan palkalla sopivan vähäkulutuksinen ja muutoinkin näppärä auto ajella mm. mukavien orkkissporttipenkkienkii takia eikä mitään suurempia ongelmia ollut miun käytön aikana eikä koriltansakaan ollu missään huonossa kunnossa... :) Sellain perusvarma käyttöauto, ja yllättävän pirteä tuollaisella pikkukoneella.
-
Mä tein pienen lisäyksen otsikkoon. ;)
-
No mikä kannattaa ja mikä ei, vaatii varmaan vähän määrittelyä. Itsellä oli aikoinaan 460 sillä rellun kahden litran koneella ja olin erittäin tyytyväinen. Kulki pehmeämmin maantiellä kuin monet seuraavat automme. Harmittaa vieläkin, kun annoin sen liian halvalla vaihdossa pois.
-
Nyt tässä viikon verran ajaneena voi sanoa että mukava peli 8) mutta sitten vikalistaa... :buck2:
Lohkolämmitin ei toimi vanhalla 3 piste liittimellä, vika voi olla myös piuhassa, mutta tutkitaan.
Lämmöt ei nouse puoleenväliin ja jäähdytys nesteet häviää johonki. (öljytilassa ei ainakaa näkyny mitää ylimääräistä vaahtoa yms)
Liitoksia löyty pari jotka vuotaa ja Syylärin alla vuotoa.
Oven lukkopesä väliä/paskana kun ei aukoa suosiolla vaan ränkyttämällä ja takaluukku aukeaa vain avaimella.
Ei tule huomisesta tylsää =)
Toisessa osiossa kyselinkin jo, mutta kysytään uudestaan.
(http://farm3.static.flickr.com/2387/2040938881_e5984c7ef6.jpg?v=0)
(kyseinen kone ei ole autostani, mallina vain)
Öljytikun oikealla puolella, harmaalla alueella on tuo ruskea reikä.
Kone kun käynnistyy kylmänä niin ihan kun se hankaisi johonkin.
Kaasua kun painaa niin hankaus kovenee, mutta lämpösenä tätä ei tapahdu.
vaikka auto olisi 10-15min sammuksissa niin vinkuminen ei jatku ainakaan näillä pakkasilla.
Kytkintä painaessa ei tapahdu mitään, joten tuskin painelaakeri menossa?
Minäku näistä mittää vielä oikee tiiä :idiot2: tässä vasta opetellaa