Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Allux - 16.02.2018, 16:32:57
-
Minkäslaisia katkosvälyksiä ootte käyttäny wössner takomäntien kanssa? 96.5 poraus tulossa kadulle moottori ~450 tehoille :idiot2:
Kumpi rengas näistä tulee ylemmäs ja ilmeisesti kirjaimet ylöspäin?
(https://aijaa.com/img/m/00657/14525544.jpg) (https://aijaa.com/K4dfG2)
-
katoppa onko siinä renkaan ulkoreunassa "kynsi" ? Jos on , niin tulee alempaan uraan !
-
Renkaissa olevat numerot/tekstit ylöspäin. 1. on ylin rengas (pinnoitettu cromi rengas)
(https://thumb.ibb.co/c06zfn/14525544.jpg) (https://ibb.co/c06zfn)
-
Wisecon ohjeella oon laittanu useamman moottorin, ohjeita alkaa löytymää kun pistää googleen "wiseco piston ring end gap", tuossa linkki jos toimii http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf
-
Onko noissa wössnerin mukissa kun nuoli tapinsuuntasesti nii jakopäähän päin merkki ? :idiot2:
-
Niinhän se on ihan samalla tavalla kuin vakioissakin.
-
Kasasin kans tuolla suhdeluvulla, mutta löysin wössnerin omat ohjeet.
https://wossnerpistons.com/pages/piston-installation-instructions
Ole todella varovainen kun touhuat renkaiden kanssa, ovat aika rapsakkaa tavaraa nämä wössnerin omat.
Ja uusia et kovin äkkiä löydä mistään... Ai mistä tiedän, siinä meni pariviikkoa kivasti keksiessä muuta tekemistä... :P
Apu löytyi euroopasta. Maahantuoja sais kyllä ottaa näihin mäntäsetteihin irtona rengassettejäkin mukaan.
Ylimmät renkaat tais olla niin eri paksuset ettei niitä voi ees sekottaa.
Toinen huomion arvoinen juttu on se että pidät hyvin silmällä lukkorenkaan asettumista uraansa.
Ainakin T5 männässä C-rengas kuuluu mennä vähän sinne tapin "alle" niin ne on siellä mekaanisesti kiinni.