Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Jertzuu - 18.04.2018, 13:44:45
-
Elikkä minkälainen homma on turbottaa vapari B5244S? Menekö turbomallin (B5244T) pakosarja, turbo yms suhteellisen suoraan kiinni? Ja mahtaakohan 315tkm ajettu kone kestää? Saisi vaikka 220hp (+50hp) irti koneelta. Vai onko vain turhaa koneen rääkkäämistä?
Turbokone menee varmaankin suoraan, jos sellaisen löytäisi? V70 mk2 kyseessä
-
Pakosarja kyllä sinne istuu. Öljynpaluureikä tarvitsee ainakin lohkoon puhkasta. Olikohan vielä niin, että vaparin lohkossa turbon öljynpainelähtöä ei ole? Eli se tarvitsisi haaroittaa öljynpaine anturilta. Suuttimet ainakin tarvitsee isommat ja moottorinohjauksellekkin tarvinnee jotain tehdä.
-
Ei taida tuohon 2000/8 alkaen olevaan V70 olla laillista jälkeen turbottaa tai vaihtaa edes tekniikkaa. Oma näkemys on vaihtaa autoa tässä kohtaa.
Edit: Makrua kompatakseni, kyllä turbon osat tuohon sopii. Ecu joutuu vaihtaa ja varmaan johtosrjkin.
Näissä on vaparissa ja ahdetussa erilainen imusarja myöskin.