Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Jertzuu - 18.04.2018, 13:44:45

Otsikko: B5244S Turbotus
Kirjoitti: Jertzuu - 18.04.2018, 13:44:45
Elikkä minkälainen homma on turbottaa vapari B5244S? Menekö turbomallin (B5244T) pakosarja, turbo yms suhteellisen suoraan kiinni? Ja mahtaakohan 315tkm ajettu kone kestää? Saisi vaikka 220hp (+50hp) irti koneelta. Vai onko vain turhaa koneen rääkkäämistä?

Turbokone menee varmaankin suoraan, jos sellaisen löytäisi? V70 mk2 kyseessä
Otsikko: Vs: B5244S Turbotus
Kirjoitti: Makru - 18.04.2018, 14:21:41
Pakosarja kyllä sinne istuu. Öljynpaluureikä tarvitsee ainakin lohkoon puhkasta. Olikohan vielä niin, että vaparin lohkossa turbon öljynpainelähtöä ei ole? Eli se tarvitsisi haaroittaa öljynpaine anturilta. Suuttimet ainakin tarvitsee isommat ja moottorinohjauksellekkin tarvinnee jotain tehdä.
Otsikko: Vs: B5244S Turbotus
Kirjoitti: Maxxxed - 18.04.2018, 14:22:06
Ei taida tuohon 2000/8 alkaen olevaan V70 olla laillista jälkeen turbottaa tai vaihtaa edes tekniikkaa. Oma näkemys on vaihtaa autoa tässä kohtaa.

Edit: Makrua kompatakseni, kyllä turbon osat tuohon sopii. Ecu joutuu vaihtaa ja varmaan johtosrjkin.

Näissä on vaparissa ja ahdetussa erilainen imusarja myöskin.