Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Volvettelutkuttaa - 01.05.2018, 19:17:28

Otsikko: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: Volvettelutkuttaa - 01.05.2018, 19:17:28
Ostin juuri ensimmäiseksi autokseni volvo 740 GL farmarin kaksilitraisella B200E bensakoneella. Autolla on ajettu yli 500 000km mutta se on ikäisekseen mainiossa kunnossa.

Tarkoituksena olisi lähteä virittämään autoa vähän pirteämmäksi (noin 200-250hp) Näihin lukemiin tuskin pääsee vaparikoneella, joten turbo olisi varmaankin hyvä lisä. Mitä moottorin osia kannattaa vaihtaa, jos näitä teholukemia lähtee tavoittelemaan? Tarvitseeko hankkia uutta vaihdelaatikkoa?

Ennen moottorin virittämistä aion vaihtaa autoon jäykemmät madallus jouset ja tarvittaessa uusia kuluneita alustan osia. Myös vinkit ajoalustan ja ajotuntuman parantamiseen ovat tervetulleita. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
(https://thumb.ibb.co/kP88eS/DSC_0149.jpg) (https://ibb.co/kP88eS)
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: jogiin - 01.05.2018, 19:57:18
Varmaan paras tapa alottaa virittäminen on lukee noi kaikki b2xx aiheiset viritys topicit läpi ja sit tarkistaa lompankon täyttö aste :)
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: Volvettelutkuttaa - 01.05.2018, 21:55:51
Varmaan paras tapa alottaa virittäminen on lukee noi kaikki b2xx aiheiset viritys topicit läpi ja sit tarkistaa lompankon täyttö aste :)

Joo pitänee ettiä noita netistä. Ja mitä
Budjettiin tulee, niin pitkällä ajanjaksolla noin 2500-3500e voisi tuon auton osiin ja laittamiseen sijoittaa. Ja kysehän on siis projekti autosta eikä dailydriverista eli kulutukset ynnä muut vastaavat ovat sivuseikkoja.
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: jogiin - 01.05.2018, 22:36:51
Joo pitänee ettiä noita netistä. Ja mitä
Budjettiin tulee, niin pitkällä ajanjaksolla noin 2500-3500e voisi tuon auton osiin ja laittamiseen sijoittaa. Ja kysehän on siis projekti autosta eikä dailydriverista eli kulutukset ynnä muut vastaavat ovat sivuseikkoja.
Tuolta viritys osiosta löytyy aika kattavasti inffoa  :) Ei tarvi ees tätä foorumia pidempään mennä :)
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: evilracer - 01.05.2018, 22:55:45
B200 lähimpään kahluualtaaseen ja B230 pellin alle?
soori  :-[
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: janne81 - 02.05.2018, 05:13:35
Jos auto on tuo kuvassa oleva valkoinen farkku niin väittäisin sen olevan B200F koska on jo facelift. Sehän vaan helpottaa kun silloin autossa olisi jo valmiiksi LH2.4  :)
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: Huikkoster - 02.05.2018, 05:30:58
Ellei sitten ole bendix regina :buck2:
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: JuHaU - 02.05.2018, 10:27:01
Aloita lukemalla vaikka tämä tietopläjäys

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: jogiin - 02.05.2018, 10:32:27
Kyllä se vaan näyttää rekisteritietojen mukaan B200E olevan  :o
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: Volvettelutkuttaa - 02.05.2018, 11:03:26
B200 lähimpään kahluualtaaseen ja B230 pellin alle?
soori  :-[

Mikä B200E:ssä on vikana?
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: jogiin - 02.05.2018, 11:07:14
Mikä B200E:ssä on vikana?
Mikään ei voita kuutiotuumia  ;)
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: JuHaU - 02.05.2018, 11:36:32
Mikä B200E:ssä on vikana?

Jos haluat siitä tehdä budjetilla, niin mulla olisi sopivat kiertokanget FTkoneesta ja männät B200ET eli 2.0 Turbo koneesta.
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: Taavi.H - 02.05.2018, 13:00:08
Yhdistin tähän aloittajan kaksi eri topicia, sillä käsittelivät samaa aihetta. :)
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: razori - 02.05.2018, 20:31:30
Mikä B200E:ssä on vikana?

Lyhyesti; kaikki.

Ellet sitten aiot tehdä K-jet ohjattua turboa. Niitäkin on Volvolta joskus saanut, mutta sähköruisku lähtökohtaisesti helpompi. Ainoa mitä tuosta K-jet:stä voi hyödyntää on tankkilaite, sekä siirtopumppu.
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: janne81 - 02.05.2018, 21:23:20
Lyhyesti; kaikki.

Ellet sitten aiot tehdä K-jet ohjattua turboa. Niitäkin on Volvolta joskus saanut, mutta sähköruisku lähtökohtaisesti helpompi. Ainoa mitä tuosta K-jet:stä voi hyödyntää on tankkilaite, sekä siirtopumppu.
No onhan siinä jytkky painepumppukin  ;)
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 02.05.2018, 21:23:33
Tuossahan on valmiiksi monta sivua B200E ahtamisesta, jos sitä haluaa kokeilla.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=50129.0
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: Volvettelutkuttaa - 05.05.2018, 15:08:31
Lyhyesti; kaikki.

Ellet sitten aiot tehdä K-jet ohjattua turboa. Niitäkin on Volvolta joskus saanut, mutta sähköruisku lähtökohtaisesti helpompi. Ainoa mitä tuosta K-jet:stä voi hyödyntää on tankkilaite, sekä siirtopumppu.

Eikös tämä K-jet ole sähköinen ruiskutusjärjestelmä?
Otsikko: Vs: Miten kannattaa aloittaa volvo 740:n viritys
Kirjoitti: Huikkoster - 05.05.2018, 15:45:22
Ei kun jatkuvasumutteinen mekaaninen ruisku. Siinä ei ole minkäänlaista sähköohjausta polttoaineen määrälle.