Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Hoffa - 10.06.2018, 13:59:12
-
tere.
päivitetty ja 203hv muuttui jotenkin johonkin noin 270-280 hv , tulihan tuosta pikkasen nopeampi...
kulkee edelleen pintakaasulla nätisti....
-
Uteliaisuuttani kysyn mikä Volvo 2.0T ?
Onko tollanen teho mitattu vai mutuillaanko?
-
Uteliaisuuttani kysyn mikä Volvo 2.0T ?
Veikkaan S/V40
-
Veikkaan S/V40
Tämä mulle myös tuli mieleen mutta niissä 163hp vakiona.
-
Siinähän se aloittajan Hoffa allekirjoituksessa lukee... ;)
-
Volvo v60 2.0T ,203hv ihan vakiona ,2011 .... tiedä tuosta miten tarkka toi dynotesti sitten on ????
bensat meni Shellin V-power 98 , ei nypytä kiihdyttäessä. Mutta liikahtaa kyllä ihan toisella tavalla mitä alkuperisellä ohjelmalla.
Voipi olla jos ihan huonoa onnea on mukana niin polkupyöräillään (kuntoillaan) vielä jossain vaiheessa , kyllä siitä sen verran kiva tuli.
-
Lähinnä nyt takerruin tohon 70-80 hp tehon nousuun miten on toteutettu.
Ja kyllä huomasin tuossa että Hoffalla on V60 2.0T allekirjoituksen mukaan.
Mutta uuden topicin avanneena olisi hyvä ollut mainita edes mistä Volvosta kyse kun näitä 2.0T tekniikoita on myös aika paljon kuten myös mallisarjoja joista niitä löytyy erinlaisina.
Mutta kyllähän tollanen jo liikahtaa 70-80 tehonlisäyksellä, mietin miten tuo on todettu siksi kysyin onko se jotenkin mitattu kuten esim penkissä.
-
dynolla mitattu... kuten tuossa mainitsinkin jo...tiedä sitten miten tarkka tuollainen on mutta jos ihan tarkkaan lukee
Moottorin teho PMoott 210,8 kW / 286,6 BHP
Pyöräteho PPyörä 139,2 kW / 189,2 BHP
Häviöteho PHäviö 71,6 kW / 97,4 BHP
Suurin teho 6110 rpm / 231,7 km/h
Vääntömomentti 1) MMoott 409,6 Nm
Suurin vääntömomentti 4400 rpm / 166,8 km/h
Suurin saavutettu RPM 6125 rpm / 232,1 km/h
1) Ei tehon korjausta
Korjaustekijät: QV = 0,00 %
-
Mitenkä tuo liki 100hp tehohävikki pistää silmään ???
Kuitenkin 1/3 kadonnu voimansiirtoon/pito-ongelmiin?
-
Lähinnä nyt takerruin tohon 70-80 hp tehon nousuun miten on toteutettu.
Minuakin kiinnostaisi kenen ohjelma tähän laitettu :P
-
S60/V60 2.0T ja T5 sama moottori, 2.0T ohjelmallisesti vaan rajotettu. T5:saahan on vakiona jo 240hp/320nm.
Muutenki noiden 2.0T ja T5 huippunopeus rajoitettu 230km/h, ja suurin teho ollu tuolla 6112rpm@231.7km/h. Pyörähäviötä sitten nuin paljon ku mennyt jo rajoitinta vasten?
-
Olishan sen rajoittimen voinut siirtää.
-
Mitenkä tuo liki 100hp tehohävikki pistää silmään ???
Kuitenkin 1/3 kadonnu voimansiirtoon/pito-ongelmiin?
Onko tuo automaatti? Oliskos sillä vaikutusta asiaan?
-
Onko tuo automaatti? Oliskos sillä vaikutusta asiaan?
Eikös noissa nelipyttyisissä bensoissa ollut se Fjoordin Powershift kaksoiskytkinaski? ???
-
moro
ihan manuaali 6 lovinen aski tässä on , tiedä noista sitten miten noita kaikkia mitataan mutta Turbotecin ohjelma Jyväskylän nurkilta on ohjelman tekijä.Tuossa kun valitsin tekijää niin huomasin että T5 optimointi tulee samoihin lukuihin tämän kanssa ja tietysti sama kone selittää asiaa.
En nyt tiedä tarviiko tuotta huippunopeutta sillai täällä Suomessa mutta se kiihtyvyys ja veto siitä 60-160km/h välillä ,on huomattavasti mukavempaa kuin ennen.
Kaverin kommentti "täytynee ruveta etsimään silmämunia takaraivosta tämän kyydin jälkeen " .......kaverilla perus golffi autona .. :)