Carwist  Race.fi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Projektipäiväkirjat / Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Uusin viesti kirjoittanut Okko tänään kello 01:02:03 »
Käyttis Saabiin vaihtelin termarin ja herkistelin etujarrut, huomenna (tai siis tänään) vielä jarrunesteen vaihto, niin pääsis leimalle tarjoamaan. Pääsee talviseiska vuorostaan nosturille nypittäväksi.
2
Veteraanien korjaamo / Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Uusin viesti kirjoittanut V70 2.5 tänään kello 00:44:40 »
Collinite 476s hyvä vaha, ja itsekin sitä paljon käyttänyt. Eikä nytkään ollut kyse siitä, etteikö vaha olis kestänyt. Maali vaan alkoi laikuttuun ja himmeneen varsinkin auringossa ihan muutamassa kuukaudessa.

Myllytystä vaan syvemmältä, jos maalin paksuus riittää. Toki itselläkin oli joskus punainen bemari :facepalm:, jota oli maalattu jollain paukulla tms, joka haalistui, jos ei parin kk, välein vahannut.
3
Yleinen keskustelu / Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Uusin viesti kirjoittanut Niko_S tänään kello 00:37:52 »
Niin se 20 - 25% on keskimääräinen kulutuksen nousu, mutta tämä tasapainottuu polttoaineen halvemmalla hinnalla.

Kylmäkäynnistysrikastuskaan ei ole iso ongelma ainakaan kotimaisessa eFlexfuel - sarjassa.



Lähetetty minun COL-L29 laitteesta Tapatalkilla

4
Veteraanien korjaamo / Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Uusin viesti kirjoittanut Ville K tänään kello 00:17:28 »
Collinite 476s hyvä vaha, ja itsekin sitä paljon käyttänyt. Eikä nytkään ollut kyse siitä, etteikö vaha olis kestänyt. Maali vaan alkoi laikuttuun ja himmeneen varsinkin auringossa ihan muutamassa kuukaudessa.
5
Veteraanien korjaamo / Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Uusin viesti kirjoittanut V70 2.5 tänään kello 00:06:58 »
Itsellä on collinite aina kestänyt hyvin, jopa tuossa työautossa, jossa tulee talvella äkkiä 20tkm, ja pesu pelkästään painepesurilla ja vaahdolla kestää hyvin talven yli. Kaverille kehuin kanssa, haukkui, ettei kestänyt kuin pari kuukautta, en tiedä mitä teki väärin.

Itse yleensä vahvalla liukkarilla pessyt jonka jälkeen collinite päälle. Jos ei ole vaatinut myllytystä.

Toki jos alla on joku viikon kestävä autoglymin punainen, ei voi collinetekään kestää vanhaa pois pesemättä.
6
Viritys / Vs: Bensapaineensäätimistä
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 22.03.2019, 23:53:03 »
Ei ole kokemusta kuin vakioista säätimistä, mutta miksi niitä pitäisi laittaa kaksi? Voihan pumput kytkeä toimintaan portaittain, jolloin säätimen läpi ei tarvitse pakottaa niin paljoa polttoainetta ja paine pysyy kurissa pienilläkin kuormilla.
7
Projektipäiväkirjat / Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Uusin viesti kirjoittanut V70 2.5 22.03.2019, 23:50:04 »
Koneen vaihtoa. Ois moottorin ja laatikon kiinnityspultteja vaille irti. Huomenna sorvaamaan vauhtipyörä, vanha kone pois ja uus tilalle.
8
Showroom / Vs: Volvo V70 T6 AWD - 2009
« Uusin viesti kirjoittanut mhaimi 22.03.2019, 23:29:37 »
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 ohjaus "jumittaa"...
« Uusin viesti kirjoittanut TITAN 22.03.2019, 23:29:36 »
No niin...
Saatiin vihdoin potilas nosturille ja ylööööös...
Samalla tavalla jumittaa rattia pyörittäessä molemmille puolille oli auto sitten pyörillään tai nosturilla jolloin renkaat eivät osu maahan.
Ohjaustehostimen neste on hyvä, ei mitään outoa siellä.
Pyörät edestä irti ja raidetangonpäät irti olka-akselien ohjausvarsista. Aivan sama, ei vaikutusta oli auto sitten käynnissä tai ei. Eli ohjaustehostimella ei vaikutusta asiaan...
Missäs se ohjausakselin nivelristi on... kappas, tuollahan se, ei näytä oudolta, mutta...
Auto alas pyörilleen ja sieltähän se löytyy poljinkelkan ja kaasupolkimen läheltä läpivienti kabiinista konehuoneeseen.
Tulipellissä iso aukko ja siitä suojakumit ja läpiviennit auki ja tutkimaan.
Täällähän on rattiakselin alapäässä ristinivel ja kuminivel ja läpivienti> ja yksi ristikko joka näkyy altapäin.
Vaseliinispraytä ja vielä , WD-40 "pesu" alimmalle nivelelle ja rattia kääntäen eestaas...
Auto käyntiin ja hei! Täähän vaikuttaa!!!
Koeajolenkille, joo-o, tässä on nivelristi sökö. Mistäs tämmöisiä saa?
Kappas! KL varaosa tuntee osan.
Se on sitten huomenna suunta kauppaan! :)
10
Showroom / Vs: Jonzen xc60r design
« Uusin viesti kirjoittanut mhaimi 22.03.2019, 23:24:54 »
Rupesin etu jarruja vaihtamaan niin eka satulan pultti aiheutti ongelmia jo. Ei aukee sitte millään. Sopivaa voimahylsyä ei tietenkää ollut niin sain jo yhden normi hylsyn rikki  :idiot2:
No nyt käyty ostelee uusia hylsyjä jotka kestää niin huomenna aamusta uusi yritys  :2funny:

Pulttipyssylläkö noita irrotit? Jos siinä on niveliä välissä niin vie voiman pois koneesta. Itse otin ihan käsin moskan avustuksella  :D
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autotähti  Futurez