Ohitukseen lähtiessä alkoi auto tuntumaan vajaatehoiselta ja kertoilee moottorijärjestelmän häiriöstä (mikä se tarkka sanamuoto noissa onkaan). Keltainen kolmio palaa.
Oon kuittaillu noita tämän näkösellä kapulalla, juttelee mukavasti Volvojen kanssa.
Häiriö palaa siinä 3000rpm kohdalla takaisin, kevyellä ajolla siis kulkee häiriöttä.
Antaa koodeja
- ECM-2A50 Particle Trap. Defective signal
- ECM-135F Mass air flow sensor
Onko kohtalotovereita tai arvioita vian syyksi? Nöyrästi varmaan ostaisin suosiolla uutta Boschin MAF:ia, mutta tuo hiukkasloukku(?) herja nyt mietityttää.
Edit: Korjasin vuosimallin otsikkoon, josko sillä nyt aiheeseen merkitystä on.
Miten tuli kuntoon (03/08/18):Foorumilla arvellun mukaisesti löysin ahtovuodon, jonka korjasin, mutta ei tullut riittävän tiivis korjaus ja pienen ajelun jälkeen vika uusi. Merkkihuollossa savukokeella löytyi vuotopaikka, tilattiin uusi ahtoputki ja jäätiin odottelemaan miten käy kun sen vaihtaa. Ei tullut vielä sillä kuntoon, ja varattiin uusi aika.
Toisella tutkimiskerralla merkkiliikeen mies löysi irti olevan, imusarjan läppiä ohjaavan varren, joten uusittiin pallonivel ja varsi, sekä hiukkasloukun paineanturi.
Kaikenkaikkiaan tuli siis uusittua IMM, ahtoputki, imusarjan läppien varsi, ja hiukkasloukun paineanturi. Aikataulusyistä isäukko haki auton molemmilla kerroilla huollosta, mutta minulle kerrotun perusteella sekä IMM että paineanturi oli kalibroitu tms. piuhan päässä Volvon ohjelmalla.