Futurez  Kulkukoira

Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja

  • 47 Vastauksia
  • 17825 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa COPTABALA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #15 : 19.07.2018, 20:47:19 »
Koskeekohan vika kaikkia Volvon uudempia koneita..?

Mulla on vielä vanha 5-pyttyinen lohko ja sama riesa se on siinäkin. Enkä usko että edes viikottainen remmin uusiminen tekee autuaaksi, kun osaa se kivi mennä sen uudenkin remmin väliin. Aivan uskomattoman paljas rakenne ja kannattaa muuten varoa myös isoja vesilätäköitä kun syyssateet alkaa...

Poissa varttimondeo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #16 : 19.07.2018, 22:38:21 »
En tiedä kivistä, mutta onnettoman alamittainen/kapea se moniurahihna on, siinä on vain 5 kiilaa. Just vaihdoin relluunki 1.5 dci 80hp tuota leveämmän hihnan ,oli 6 kiilalla, ja apulaitteille siirrettävä teho on puolet mitä D5:ssa.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #17 : 20.07.2018, 09:23:22 »
Onkohan 2.0 5cyl samanlainen ongelma kopan suojauksessa?

Poissa S80D3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #18 : 25.07.2018, 03:57:36 »
Onkohan 2.0 5cyl samanlainen ongelma kopan suojauksessa?
Sama kiinnostaisi. Auto siis 2014 S80 D3 sillä 5cyl pannulla ja 100KW. Moniuran vaihdosta ei tietoa koska ja missä huollossa tehty. Onko riski täystuhoon tässäkin?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #19 : 25.07.2018, 09:39:41 »
Sama kiinnostaisi. Auto siis 2014 S80 D3 sillä 5cyl pannulla ja 100KW. Moniuran vaihdosta ei tietoa koska ja missä huollossa tehty. Onko riski täystuhoon tässäkin?
Syksystä kevääseen kannattaa pitää se ainakin se keulan alaosan aukko tukossa. Lämpenee paremmin eikä pääse hiekoitussora niin helpolla konehuoneeseen. Olen rallannut kohta 200tkm näillä 5pyttyisillä eikä ole remmit katkeillu. Ottaen huomioon että näitä on todella paljon liikenteessä (ja niillä ajetaan paljon) niin ei se nyt niin hirveän yleistä loppuviimeksi ole tuo katkeaminen.

Moniurahihna on helppo vaihtaa itse eikä itse hihna maksa juuri mitään. Ainakin harmaakopassa se oli helppo. Tämän nykyisen 2014 mallin hihnaa en ole ropannut. Sinisellä kattoneet huoltojen yhteydessä (ehkä). Jakohihnan kunnon ainakin väittivät kattoneen
« Viimeksi muokattu: 25.07.2018, 09:43:45 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #20 : 25.07.2018, 09:50:11 »
Vinkkinä vaan näille tuoreempien d5 omistajille,että näillä helteillä kompura ottaa niin paljo tehoa että aivan liian kapea moniura pettää.

Tuoreemmissa on oma heiveröinen hihna kompuralle. Sekin kai menee joskus poikki mutta ei pääse jakohihna väliin käsittääkseni..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Häjy71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #21 : 25.07.2018, 14:36:11 »
Onkohan 2.0 5cyl samanlainen ongelma kopan suojauksessa?

Linkin takana tarinaa omasta S60:stä. Tuuri kävi tuolla kertaa.

Jännä juttu oli myös se, että moniurahihna ja kiristinpyörä vaihdettiin seuraavassa määräaikaishuollossa kysymättä. Luulis, että olisi huomattu uuden näköiseksi, kun vain muutama kuukausi oli ehtinyt pyöriä. Toki vaihto oli tehty muualla kuin sinisellä, eikä huoltokirjaan oltu tehty merkintöjä vaihdosta.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=86025.msg1061283347#msg1061283347
V90 D4 Momentum -17
V60 D3 Summum -13, S60 D3 Momentum -11
ex V70 2.4D Summum -08
ex V70 D5 Kinetic -05

Poissa varttimondeo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #22 : 01.08.2018, 05:14:41 »
Olen rallannut kohta 200tkm näillä 5pyttyisillä eikä ole remmit katkeillu. Ottaen huomioon että näitä on todella paljon liikenteessä (ja niillä ajetaan paljon) niin ei se nyt niin hirveän yleistä loppuviimeksi ole tuo katkeaminen.


Mondeo pohjasen V70/S80 D5 moottorin kantta ja/tai moottoria ei löydy käytettynä järkevään hintaan. Olen tsekannu ebay:t sun muut euroopan paikat. Purkumoottorit 3000 euroa ja plus asennus. Aika laajasta ongelmasta on kyse, osia ei ole. Tilanne on nyt se, että alkupään V70 mk3/s80 mk2 ei enää kannata korjata näillä hinnoilla jos kilometrejä on.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2018, 05:30:39 kirjoittanut varttimondeo »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #23 : 01.08.2018, 09:30:07 »
Ikävä kyllä moottoriremontti on harvoin edullinen nykyaikaisiin diesel moottoreihin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa 855 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #24 : 01.08.2018, 15:06:33 »
Joskus mm. Ebaysta sai lisäsuojuksen, joka esti katkenneen apulaitehihnan joutumisen jakopäähän. Nyt en löytänyt enää sitä ja en aikanaan tullut tilanneeksi.
Volvo V70 D5 AWD M6 -08
Volvo 244 GL -77, B21E + BW35

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #25 : 01.08.2018, 15:59:53 »
Mulla ei ole koskaan mennyt mistään autosta mitään hihnoja poikki. Tuuria vai ei, tiedä häntä. 150tkm/4v ajetun jakohihnan tsekkasivat juuri huollossa ja kuulemma hyvin kärsii ajaa 180tkm saakka ja sitten vasta vaihtoon
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa OskuV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #26 : 01.08.2018, 17:52:03 »
Mulla ei ole koskaan mennyt mistään autosta mitään hihnoja poikki. Tuuria vai ei, tiedä häntä. 150tkm/4v ajetun jakohihnan tsekkasivat juuri huollossa ja kuulemma hyvin kärsii ajaa 180tkm saakka ja sitten vasta vaihtoon
Kannattaa tsekata se moniurahihna kans. Ei auta vaikka olis kuinka hyvä jakohihna jos sielä välissä pyörii yksi ylimääräinen moniurahihna  ;)
V90

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #27 : 02.08.2018, 09:45:46 »
Minkäs vuosimallin laitteita tämä ongelma nyt koskettaa erityisesti - tietää pysyä erossa. MK3 ensimmäiset?
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #28 : 02.08.2018, 20:50:04 »
Ainakin kaikki harmaakoppaset D-vitoset, mahdollisesti jo mustakoppaisetkin.

Eli siis mk2 alkaen...
« Viimeksi muokattu: 02.08.2018, 20:51:45 kirjoittanut Kojontti »
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 Autom. 2008 MK3 - Kone rikki, neuvoja
« Vastaus #29 : 02.08.2018, 22:53:26 »
Ainakin kaikki harmaakoppaset D-vitoset, mahdollisesti jo mustakoppaisetkin.

Eli siis mk2 alkaen...

Omalla MK2:sella rullattu 600 tkm ja ei moisia ongelmia ole ollut. Hihnat vaihtunut toki melkein 100tkm välein.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy