Carcom Oy  Ateho

Käyttöauto

  • 82 Vastauksia
  • 20896 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #60 : 09.09.2018, 21:46:25 »
Vanhat W124 mersuthan ovat alustarakenteeltaan melkein kuin lada, apusimpukka-ohjauksineen ja etujousitukseltaan, sulakkeetkin samanlaiset bakeliitit ja sähkövikoja niiden takia jonkin verran. Todella antiikkinen alustarakenne. Liekkö uudemmissakaan edistystä tapahtunut. Eikös bemareissakin ollut jakoketjuissa ongelmaa, kuten vag-romuissa...Muistelen kans että väyrysissä olleissa 2.9TD (OM 602.982), koneissa hajosi syöttöpumput aika usein ja CDI kalliit suutinremontit. Vitotkin taitavat olla aika susia kuulema. Onhan mersun esikammiostakin mennyt välillä kansiakin halki....Eihän nissani mitenkään kestä 600tkm, kun kori katoaa ennen sitä....
« Viimeksi muokattu: 09.09.2018, 21:58:41 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6020
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #61 : 09.09.2018, 22:10:46 »
Kaveri sai diesel-Primeran ajettua johonkin 500tkm asti ongelmitta kunnes se meni lunastukseen kun toinen samanlainen ajoi kolmion takaa eteen.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #62 : 09.09.2018, 22:33:30 »
Heh, mikähän mahtaa olla saksalainen laatumerkki?
Toinen tykkää äireestä ja toinen tyttärestä... Pääasia että tykkää  :-*
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #63 : 09.09.2018, 22:47:29 »
Mulla on tossa talviauton virkaa hoitava C4 koppanen -95 vm A6 quattro 2.8 v6:lla  :D 466,5tkm nyt mittarissa  8) Sil on nyt mun toimesta ajettu 11,5tkm perus huoltosetin jälkeen ja ei maistu öljy ja vedotkin tallessa  8) Takaa antautu oikeelta joko sisempi tai ulompi vetonivel mutta samalla ne tuli molemmat vaihdettua ja nyt on emäntä sillä töihin lasketellu 1,5tkm muutamassa viikossa. Onhan tuolla ikää ja kilsoja mutta se vaan mennä porskuttaa  :pomo: S* Pirun lepposa etenijä 8)

E: Muistin just että on tossa ny vajaa litra lisätty jo öljyy vaihdon jälkeen
« Viimeksi muokattu: 09.09.2018, 22:49:22 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #64 : 10.09.2018, 21:46:50 »
Toinen tykkää äireestä ja toinen tyttärestä... Pääasia että tykkää  :-*

Niin, sana laatu tarkoittaa montaa eri asiaa. Laatu voi olla: meluttomuus, mukavuus, ajettavuus, vikaantumattomuus, tehokkuus, huollettavuus jne. Moni mieltää laadun siihen, että autossa ei ole vikoja. Minä pidän Toyotan ajettavuutta vikana ja oli minulle asia jonka mietitytti ostotilanteessa. Kyseessä oli siis ihan uuden auton osto.

Toinen tykkää äidista, toinen tyttärestä ja on olemassa niitä, joille käy isäkin :-)
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #65 : 13.09.2018, 21:02:46 »
Niin, sana laatu tarkoittaa montaa eri asiaa. Laatu voi olla: meluttomuus, mukavuus, ajettavuus, vikaantumattomuus, tehokkuus, huollettavuus jne. Moni mieltää laadun siihen, että autossa ei ole vikoja. Minä pidän Toyotan ajettavuutta vikana ja oli minulle asia jonka mietitytti ostotilanteessa. Kyseessä oli siis ihan uuden auton osto.

Toinen tykkää äidista, toinen tyttärestä ja on olemassa niitä, joille käy isäkin :-)

Niin, laadun määritelmähän on loppuviimeksi hyvin yksiselitteinen. Laadukas tuote täyttää asiakkaan odotukset. Piste.

Joku odottaa tuotteen kestävän eikä mitään muuta ja joku toinen ei välitä kestosta mutta odottaa jotain ajoelämyksiä tai vastaavaa. Joku ei välitä kummastakaan vaan hänelle tärkein asia on esimerkiksi ulkonäkö tai ympäristöystävällisyys.

Itselle on kahden Volvon jälkeen tullut selväksi että Volvo ei ole minulle laadukas tuote. Kunnossa ollessaankaan ei toimi odotetusti. Saksalaiset eivät ehkä kestä mutta ainakin hetken aikaa on hymy huulilla eli silloin kun tuote on kunnossa. Minua suunnattomasti kyrsii piittaamattomuus viimeistelystä eli moni asia on tehty "sinne päin". Välillä tulee fiilis että tuotantolinjalla vasta hokattu että tämäkin pitää jotenkin kiinnittää eli pora käteen sitten.. Ehkä tämä on seurausta skandinaavisesta suuripiirteisyydestä jonka juurisyy on ehkä kallis työvoima eli asioita ei ole varaa vetää finaaliin. Tulisi kertakaikkiaan liian kalliiksi. Brändi kuitenkin vielä ihmisiä viehättää niin uhkapeli jatkuu ??? Mutta kuten aina niin kuluttajien kosto on armoton. Sen on saanut tuta moni valmistaja
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #66 : 14.09.2018, 08:29:48 »
Niin, laadun määritelmähän on loppuviimeksi hyvin yksiselitteinen. Laadukas tuote täyttää asiakkaan odotukset. Piste.

Joku odottaa tuotteen kestävän eikä mitään muuta ja joku toinen ei välitä kestosta mutta odottaa jotain ajoelämyksiä tai vastaavaa. Joku ei välitä kummastakaan vaan hänelle tärkein asia on esimerkiksi ulkonäkö tai ympäristöystävällisyys.

Itselle on kahden Volvon jälkeen tullut selväksi että Volvo ei ole minulle laadukas tuote. Kunnossa ollessaankaan ei toimi odotetusti. Saksalaiset eivät ehkä kestä mutta ainakin hetken aikaa on hymy huulilla eli silloin kun tuote on kunnossa. Minua suunnattomasti kyrsii piittaamattomuus viimeistelystä eli moni asia on tehty "sinne päin". Välillä tulee fiilis että tuotantolinjalla vasta hokattu että tämäkin pitää jotenkin kiinnittää eli pora käteen sitten.. Ehkä tämä on seurausta skandinaavisesta suuripiirteisyydestä jonka juurisyy on ehkä kallis työvoima eli asioita ei ole varaa vetää finaaliin. Tulisi kertakaikkiaan liian kalliiksi. Brändi kuitenkin vielä ihmisiä viehättää niin uhkapeli jatkuu ??? Mutta kuten aina niin kuluttajien kosto on armoton. Sen on saanut tuta moni valmistaja
Vaihda parempaan... Ford-yhteistyö valitettavasti näkyy laadussa ja viimeistelyssä. Nyt kuitenkin uuden sukupolven muotoilu ja viimeistely sisätilojen suhteen on paremmalla tolalla. Ei kitise eikä natise. Ajo-ominaisuudetkin ovat ainakin lähellä saksalaisia kilpailijoita ellei jopa paremmat. Tiedä sitten, paljonko kiinalaisomistuksella on osuutta asiassa. Vai onko kyse vain siitä, että Focuksen ja Mondeon osia on käytössä vähemmän. Tekniikan kestosta ei tietysti voi uuden auton osalta tehdä pitkälle meneviä päätelmiä, mutta toisaalta valtaosin sama tekniikka on ollut käytössä jo vm. 2014 asti. 200 tkm pitäisi mennä ilman koneremonttia...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #67 : 14.09.2018, 22:25:48 »
Niin, laadun määritelmähän on loppuviimeksi hyvin yksiselitteinen. Laadukas tuote täyttää asiakkaan odotukset. Piste.



Paitsi että toisinaan ostajalla voi olla kohtuuttomat odotukset, kun on kerrankin maksettu itsensä kipeäksi. Toisaalta toisinaan ei kehdata myöntää, että nyt on työnnetty käsi syvälle.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #68 : 14.09.2018, 22:43:41 »
...200 tkm pitäisi mennä ilman koneremonttia...
*taavih->

 :2funny: :2funny: :2funny:
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #69 : 14.09.2018, 23:13:38 »
*taavih->

 :2funny: :2funny: :2funny:
Hymy hyytyy viimeistään siinä kohtaa, kun öljyä kuluu enemmän kuin dieseliä. Ja tämä tilanne tulee todennäköisesti vastaan siinä 200-300 tkm välissä.
Nyt kun mittarissa on vasta 9 tkm, ei varsinaisesti huoleta vielä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #70 : 19.09.2018, 22:00:09 »
Hymy hyytyy viimeistään siinä kohtaa, kun öljyä kuluu enemmän kuin dieseliä. Ja tämä tilanne tulee todennäköisesti vastaan siinä 200-300 tkm välissä.
Nyt kun mittarissa on vasta 9 tkm, ei varsinaisesti huoleta vielä.

Uh, meinaat et VEA:ssa vieläkin olisi noita onkelmia? On se kyllä helkkari jos noin ???

Paitsi että toisinaan ostajalla voi olla kohtuuttomat odotukset, kun on kerrankin maksettu itsensä kipeäksi. Toisaalta toisinaan ei kehdata myöntää, että nyt on työnnetty käsi syvälle.

Asiaa. Lueskelin omistajien kirjoituksia joissa kehuttiin että XC60 mukavin auto ikinä ja kaikkea sen suuntaista. Pelkää ylistystä. Ajattelin että ostanpa minäkin kerrankin viimeisen päälle mukavan&laadukkaan pelin nykyajan hilppeillä. No Vaimo tällä valtaosin ajaa ja ei valita mutta hänelle lienee riittää että on oikeanvärinen, SUV ja webaston saa kännykällä päälle :) Lisäksi avaimeton ajo ja automagically säätyvä istuin on myös kovaa valuuttaa.

Muutaman kerran on katse nauliintunut valkoiseen Q7 audiin.. Sinneköhän päin se kohtalo seuraavaksi kuljettaa ??? Mutta audin imago ei ehkä sopisi..
« Viimeksi muokattu: 20.09.2018, 14:08:50 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #71 : 20.09.2018, 06:37:29 »
Jos autosta oikeasti tykkää, niin ei imagoa kannata murehtia.

Niitä "meneviä työmatkaruuhkan kiilaajia" on kuitenkin merkkiin katsomatta kaikkialla. Niin audissa, Kiassa, Toyotassa, Volvossa kuin Renaultissa.

Paras esimerkki tästä omakohtaisesti oli venäläinen työkaveri. Ensinnäkin venäläinen ja tykkäsi BMW:stä, tuohan on todella paha yhdistelmä.
Kuitenkin kaveri ajoi niin rauhallisesti ja siististi kuin toivoa osaa. Oli sosiaalinen liikenteessä, noudatti sääntöjä ja esimerkiksi moottoria huudatti kerran vuodessa (päästömittarilla). Kyseistä kaveria ei kiinnostanut muiden mielipide, hän itse tykkäsi.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #72 : 20.09.2018, 08:27:52 »
Niitä "meneviä työmatkaruuhkan kiilaajia" on kuitenkin merkkiin katsomatta kaikkialla. Niin audissa, Kiassa, Toyotassa, Volvossa kuin Renaultissa.


Itse olen huomannut, että naiset ovat nostaneet reilusti päätää tässä kiilailuissa ja perässähiihtämisessä. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun olen taustapeilistä erottanut naiskuljettajan silmänvalkuaiset tai että he unohtavat väistämisvelvollisuudet  :idiot2:
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #73 : 20.09.2018, 14:16:26 »
Tarkoitin lähinnä valmistajan imagoa, en auton omistajien imagoa. Itseasiassa kaikki saksalaisbrändit on minun silmissä tunkkaisia perässähiihtäjiä. Valmistajat ja työntekijäjärjestöt muuta tee kuin itkevät sähköautojen vievän työpaikat ja lobbaavat kiivaasti kaikkea edistystä vastaan.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa 311

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttöauto
« Vastaus #74 : 09.11.2018, 20:08:20 »
Toyota Corolla-asiaa lyhyesti:

Tytön Toyota Corolla pelannut hienosti, on tykännyt ajella jo jonkun tuhannen eikä mitään kummempia ongelmia ole ollut.

Mainitsi tuossa vaan taannoin, että kytkintä painaessa kuuluu edelleen pieni narahdus tms.,kuten alussakin,
jolloin suhautin siihen työsylinterin käyttämään käpälään hiukan röppöä, kun vaikutti ääni tulevan siitä.
Tutkin pikaisesti ilmiötä nyt uudemman kerran ja ääni vaikuttaisikin tulevan käpälän toisesta päästä eli
sieltä paineasetelman päässä olevasta kipaleesta. Sinnehän ei suoranaisesti näe mistään, käpälän läpiviennin
suojakumin poistamalla ehkä peilillä voisi jotain havaita ja suhauttaa jotakin liukastetta kohteeseen..

Mahtaiskos jollakin tietäjällä olla parempaa näkemystä & kokemusta, mikä siellä narisee ?
Löytyiskös jostakin näppärästi räjäytyskuvaa kytkimestä ?

 

Proturbo  Autodiagnoosi