Elekma  Autoracing

V70 D4, egr ja dpf -> ilmoituksia ajotietokoneessa

  • 7 Vastauksia
  • 4141 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kkrinne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • V60 D4 2019
    • Maalaisen elämää
Keissi on vielä kesken ja annan viripajalle mahdollisuuden hoitaa homma mutta kysyn kuitenkin, että onko tullut kenelläkään vastaan samaa?

Eli potilas on V70 181 pollen D4-koneella (VEA). Tehtiin egr:n tulppaus, dpf:n poisto ja jonkun verran lisää tehoa. Tähän asti kaikki ok.

Ensimmäisen 50 kilometrin jälkeen syttyi moottorin vikavalo -> koodien luku: ei vikakoodia. Nollattiin. Toisen kerran sama juttu 20 km myöhemmin. Sitten ajoin n. 350 km ja tauluun teksti ’Nokisuodatin täynnä. Kts. omistajan käsikirja’ ja tästä muutama kilometri ja vikavalo syttyi. Seuraavana päivänä kävin toisaalla luetuttamassa koodit (koska reissussa) ja nollaa vikakoodia näytti. Tehtiin kuitenkin nollaus. Tästä kymmenkunta kilometriä ja taas ilmo ’Nokisuodatin...’ ja heti kohta ’Moottorijärjestelmä vaatii huollon’. Ajoin tietenkin reissusta kotiin 600 km. Kone käy ja kukkuu eikä mitään tehohävikkiä ole perstuntumalla. Lisäksi semmoinen mututuntuma, että auto yrittää regenerointia (vaikeampaa todentaa mutta start/stop ei juurikaan toimi ja se ei koskaan aktivoidu, kun regenerointi on ollut käynnissä). Ei kai se muuten ilmoittaisi, että pönttö täysi. Tai sitten softassa suurempi bugi.

Lyhyesti: onko edes etäisesti tutunkuuloista?
Jokainen esine pystyy liikkumaan sen verran, että se on sinun tielläsi.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 D4, egr ja dpf -> ilmoituksia ajotietokoneessa
« Vastaus #1 : 30.07.2018, 18:33:25 »
Omasta on Egr nukutettu ja softattu. Tehoa otettu jonkun verran lisää.

Paljonko sulla otettiin tehoa että piti dpf poistaa? Euro6 kanssa joka sulla on tulee olemaan leimalla ongelmia ilman dpf:ää. Näin ainakin olen itse ymmärtänyt.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa kkrinne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • V60 D4 2019
    • Maalaisen elämää
Vs: V70 D4, egr ja dpf -> ilmoituksia ajotietokoneessa
« Vastaus #2 : 30.07.2018, 18:58:47 »
Euro6 kanssa joka sulla on tulee olemaan leimalla ongelmia ilman dpf:ää. Näin ainakin olen itse ymmärtänyt.

Jos olen oikein itselleni antanut ymmärtää, niin Euro6 dieseleissä dpf:n pitää olla, jos on rekisteröity 2016 tai sen jälkeen.
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/autojen-paastomanipulaation-valvonta-kiristyy-katsastusta-ja-tienvarsitarkastuksia-tiukennetaan/781808/
Jokainen esine pystyy liikkumaan sen verran, että se on sinun tielläsi.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D4, egr ja dpf -> ilmoituksia ajotietokoneessa
« Vastaus #3 : 30.07.2018, 19:12:39 »
Te hyväkkäät tukehdutatte meitit :-[ EGR vähentää NoX päästöjä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa kkrinne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • V60 D4 2019
    • Maalaisen elämää
Vs: V70 D4, egr ja dpf -> ilmoituksia ajotietokoneessa
« Vastaus #4 : 30.07.2018, 20:06:40 »
Te hyväkkäät tukehdutatte meitit :-[ EGR vähentää NoX päästöjä

En ole sinänsä egr:ää ja dpf:ää vastaan. Murisen vain siksi, että autoilijalla ei näiden kanssa ole kuin kalliita ja erittäin kalliita vaihtoehtoja sitten, kun ne laukeaa. Ja egr minulla alkoi oikuttelemaan. Eikä pakokaasujen takaisinkierrätys ole koskaan koneelle hyväksi. Mutta jos ajaa autolla alle 200tkm, niin tuskin se on ongelma. Me jotka ajamme enemmän, haluamme että motti kestäisi jonkun verran pidempään (reilustikin pidempään).
Jokainen esine pystyy liikkumaan sen verran, että se on sinun tielläsi.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D4, egr ja dpf -> ilmoituksia ajotietokoneessa
« Vastaus #5 : 30.07.2018, 20:39:07 »
En ole sinänsä egr:ää ja dpf:ää vastaan. Murisen vain siksi, että autoilijalla ei näiden kanssa ole kuin kalliita ja erittäin kalliita vaihtoehtoja sitten, kun ne laukeaa. Ja egr minulla alkoi oikuttelemaan. Eikä pakokaasujen takaisinkierrätys ole koskaan koneelle hyväksi. Mutta jos ajaa autolla alle 200tkm, niin tuskin se on ongelma. Me jotka ajamme enemmän, haluamme että motti kestäisi jonkun verran pidempään (reilustikin pidempään).

Eikö sitä saa toimimaan puhdistamalla?

Itsekin aiemmasta eliminoin egr. Nykyisessä annan olla. Pojan rasitusastma pannut vähän miettimään tämmöttisiä asioita
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: V70 D4, egr ja dpf -> ilmoituksia ajotietokoneessa
« Vastaus #6 : 30.07.2018, 21:04:03 »
Voiko olla että paine-eroanturi luulee pöntön olevan täynnä vaikka onkin tyhjä, onko letkut kiinni? En sit tiedä miten softassa on poistettu regeneroinnin tarve, mutta omassa vanhemmassa pitää olla anturi ja letkut kunnossa vaikka onkin softattu ja pönttö tyhjä.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D4, egr ja dpf -> ilmoituksia ajotietokoneessa
« Vastaus #7 : 03.08.2018, 02:24:59 »
Ohjelmavika, sekin jo kertoo kun moottorivalo palaa, mutta ei ole luettavia koodeja.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Samppasport  Futurez