Keissi on vielä kesken ja annan viripajalle mahdollisuuden hoitaa homma mutta kysyn kuitenkin, että onko tullut kenelläkään vastaan samaa?
Eli potilas on V70 181 pollen D4-koneella (VEA). Tehtiin egr:n tulppaus, dpf:n poisto ja jonkun verran lisää tehoa. Tähän asti kaikki ok.
Ensimmäisen 50 kilometrin jälkeen syttyi moottorin vikavalo -> koodien luku: ei vikakoodia. Nollattiin. Toisen kerran sama juttu 20 km myöhemmin. Sitten ajoin n. 350 km ja tauluun teksti ’Nokisuodatin täynnä. Kts. omistajan käsikirja’ ja tästä muutama kilometri ja vikavalo syttyi. Seuraavana päivänä kävin toisaalla luetuttamassa koodit (koska reissussa) ja nollaa vikakoodia näytti. Tehtiin kuitenkin nollaus. Tästä kymmenkunta kilometriä ja taas ilmo ’Nokisuodatin...’ ja heti kohta ’Moottorijärjestelmä vaatii huollon’. Ajoin tietenkin reissusta kotiin 600 km. Kone käy ja kukkuu eikä mitään tehohävikkiä ole perstuntumalla. Lisäksi semmoinen mututuntuma, että auto yrittää regenerointia (vaikeampaa todentaa mutta start/stop ei juurikaan toimi ja se ei koskaan aktivoidu, kun regenerointi on ollut käynnissä). Ei kai se muuten ilmoittaisi, että pönttö täysi. Tai sitten softassa suurempi bugi.
Lyhyesti: onko edes etäisesti tutunkuuloista?