Komppaan JuHaU:ta. Nyt taitaa topicin aloittaja puhua puuta heinää.
Homma menee just niinku aikasemmin sanoin, koska kori EI OLE vähäpäästöinen.
Eli 186hv (155hv x 1,2) teholapulla ja maks 3,5L (2,8L x 1,25) iskutilavuudella joka on järkevässä painoluokassa, eli maks 400kg nurkilla kasaat ihan millasen koneen vaan, ihan sama onko mesen V12 vai pappamopon sachs kone ja onko siinä viistoista eatonia tai holsettia kyljessä vai ei.
Sit vaa'alle, ja katot et akselimassat menee korin tyyppikyltin sisään, etuvaakojen massaan lisäät 2x75kg ja taka-akselin massoihin 3x75kg, jos haluat 5 hengelle rekisteriin. Pudottamalla henkilölukua, saat tottakai lisää akselimassaa moottoria varten. Sisustusta jne. LAIN PUITTEISSA keventämällä saat lisää massaa "moottorin käyttöön".
Sit tottakai normi pakokaasuanalysaattori pakokaasutesti, ja vastaavuustodistukset, että alusta jousineen, iskareineen jarruineen ja tukineen vastaa B21ET (155hv) alustaa.
Ja tosiaan, itse en ole ns. omavalmistemoottorille löytänyt laista kriteereitä, mutta eiköhän sanan merkitys kerro jo tässä mistä on kyse. Eli kyse ei ole suoraan toisesta autosta otetusta moottorista, vaan jotenkin muutetusta. Kuten laki ajoneuvon muutoksista sanoo "ahdetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon". Eli tämän nojalla ahtopaineen tai moottoriohjelmankin muutos johtaa ns. omavalmistemoottoriin. (jota EI voi katsastaa VÄHÄPÄÄSTÖISEEN koriin)