Carcom Oy  Elekma

Volvo 240 RB20DET

  • 21 Vastauksia
  • 10895 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa makke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 RB20DET
« Vastaus #15 : 22.01.2013, 16:00:12 »
Katsastus onnistuu rb25de tai rb20de vaparikoneella ja sitten kun on muutoskatsastettu, voi muutoskatsastaa uudestaan turbolle. Näin ainakin katsastusmiehen mukaan...

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 240 RB20DET
« Vastaus #16 : 22.01.2013, 16:14:58 »
Suomi on suuri sukkahousumaa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 240 RB20DET
« Vastaus #17 : 22.01.2013, 19:36:47 »
Katsastus onnistuu rb25de tai rb20de vaparikoneella ja sitten kun on muutoskatsastettu, voi muutoskatsastaa uudestaan turbolle. Näin ainakin katsastusmiehen mukaan...

Mikäs logiikka tuossa nyt on. Kait sen samoilla pykälillä saa tehdä valmiiksikin kerralla.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 240 RB20DET
« Vastaus #18 : 22.01.2013, 22:53:20 »
Komppaan JuHaU:ta. Nyt taitaa topicin aloittaja puhua puuta heinää.

Homma menee just niinku aikasemmin sanoin, koska kori EI OLE vähäpäästöinen.

Eli 186hv (155hv x 1,2) teholapulla ja maks 3,5L (2,8L x 1,25) iskutilavuudella joka on järkevässä painoluokassa, eli maks 400kg nurkilla kasaat ihan millasen koneen vaan, ihan sama onko mesen V12 vai pappamopon sachs kone ja onko siinä viistoista eatonia tai holsettia kyljessä vai ei.

Sit vaa'alle, ja katot et akselimassat menee korin tyyppikyltin sisään, etuvaakojen massaan lisäät 2x75kg ja taka-akselin massoihin 3x75kg, jos haluat 5 hengelle rekisteriin. Pudottamalla henkilölukua, saat tottakai lisää akselimassaa moottoria varten. Sisustusta jne. LAIN PUITTEISSA keventämällä saat lisää massaa "moottorin käyttöön".

Sit tottakai normi pakokaasuanalysaattori pakokaasutesti, ja vastaavuustodistukset, että alusta jousineen, iskareineen jarruineen ja tukineen vastaa B21ET (155hv) alustaa.

Ja tosiaan, itse en ole ns. omavalmistemoottorille löytänyt laista kriteereitä, mutta eiköhän sanan merkitys kerro jo tässä mistä on kyse. Eli kyse ei ole suoraan toisesta autosta otetusta moottorista, vaan jotenkin muutetusta. Kuten laki ajoneuvon muutoksista sanoo "ahdetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon". Eli tämän nojalla ahtopaineen tai moottoriohjelmankin muutos johtaa ns. omavalmistemoottoriin. (jota EI voi katsastaa VÄHÄPÄÄSTÖISEEN koriin)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa makke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 RB20DET
« Vastaus #19 : 23.01.2013, 13:43:33 »
Juu ei ois mitää ongelmaa jos ei tehot menis yli 30 hepal.. Kun ne katsovat tehot edelleen moottorin valmistajan antamat vakio tehot jotka ylittää noi volvon tehokkaimman vertailu moottorin tehot. Mutta onnekseni kyseistä moottoria on tehty vaparina jossa tehot menee ali. Katsovat katsastuksessa vapari ja vaikka turbotan sen niin se ei muutu rb20det ja eivätkä katso rb20det tehtaan tehoja. Eli ei tässä nyt vaan ole mitään muuta vaihtoehtoa trafin expertti sano et omavalmistemoottoria ei ole olemassa ja poikkeus lupa on ainut vaihtoehto mutta noitte poikkeus lupien käsittely on kuulemman niin ruuhkautunu kun siel ei ole vaki työn tekiää :D

Poissa Lähtis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 RB20DET
« Vastaus #20 : 24.02.2013, 12:46:11 »
Mitähän mahtaisivat sanoa konttorilla jos madaltaisit vaan ahtopaineita ja veisit penkkilaput jossa tehot on rajojen sisällä?? Tällöin olisi kaikki lain vaatimat kriteerit täytetty ja olis enää pelkästä katsurista kiinni.. Tämä vain yksi villi heitto :D
242 B21ET -83 updating--->M50BXX+holset
740 B230F GLE -90
BMW 320i M50B25+holset -86
BMW 535i M60B40 -89

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 240 RB20DET
« Vastaus #21 : 24.02.2013, 13:41:56 »
Hmm, mikset muutoskatsastukseen mee ja sano että se on rb20de(155hv) itse ahdettuna?
RB20det ei muuten paina lähellekkään sitä mitä d24.

nimim. Skyline R32 GTS-tn entinen omistaja.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy