Hei!
Volvo V50 d5 manuaali, vuosimallia 2010.
Mitkä ovat vaihtoehdot kun äkillisesti kadonnut jarrunestettä noin parin sentin verran niin paljon, että kurvissa auto ilmoittaa "Jarruneste vähissä pysähdy varoen"?
Olen säännöllisen epäsäännöllisesti tarkistanut jarrunesteen tasoa, ja toistaiseksi se on aina pysynyt suurinpiirtein yhdessä samassa tasossa, enkä ole koskaan vielä meidän omistuksen aikana (reipas 3,5 vuotta ja noin 90tkm) lisännyt nestettä - kun ei ole tarvinnut.
Mutta nyt ihan äkkiseltään kaksi senttiä tippunut taso.
Noin puolitoistavuotta ja noin 40tkm sitten on tehty kytkin + kaksoismassavauhtipyöräremontti, jolloin uusittiin myös kytkimen työsylinteri. Eilen tai tänään, auto päästi liikkellelähdettäessä oudon hajun, aivan kuin kytkin olisi luistanut, mutta sitä ei tosiaankaan luistatettu. Autoon laitettiin Sachsin jokin XTended -kytkin jonka ainakin piti kestää muistaakseni 15 vai peräti 20% enemmän vääntöä. Kun tuo haju tuli, ihmettelin että tässäkö tämä XTended kytkin oli...
Kesän jälkeen on aika-ajoin tullut ajaessa kabiiniin löpön haju, toistaiseksi olen sen pistänyt edellä menevän vanhan kikkareen piikkiin. Tätä hajua ei ole hetkeen tullut. Koneen suojakotelon alla ei ole naftavuotoja, se on tarkistettu.
Viikko sitten viikonloppuna kun oli sen kympin verran pakkasta oli pirun vaikea saada kylmässä autossa 1.stä tai pakkia päälle: piti polkea kytkintä ja yrittää uudelleen. Nyt kun kelit ovat lämmenneet, tuosta ongelmasta ei ole mitään tietoa.
Jarruvaroituksesta huolimatta jarrut toimivat niinkuin pitää: poljin ei painunut sen syvemmälle mitä pitää, ja jarrut ottivat kiinni niinkuin pitää.
Ideoita?