Samppasport  Futurez

S70 -97 Bluetooth OBD-ongelma

  • 4 Vastauksia
  • 1610 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dislokaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
S70 -97 Bluetooth OBD-ongelma
« : 14.10.2018, 10:48:08 »
Ostin ELM327 Bluetooth vikakoodinlukijan, ja kyseinen laite ei keskustele autoni ECU:n kanssa. Raotan vähän lisää:

Eli palikka minkä ostin on tämä:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/35805/dnckd/Fuj-tech-OBD-II-ELM327-Bluetooth-diagnostiikka-anturi

Syy miksi ostin tuon on se että tuotteen kommenteissa lukee että S70:lä tuo on toiminut.

Autoni on siis S70 -97 10V 2.5L B5252S, OBD2 paikka löytyy keskikonsolissa käsinojan alla mikäli tällä tiedolla tekee jotakin.

Olen testannut lukemattomilla eri aplikaatioilla (mm Torque pro, auto doctor..) mutta kaikissa sama ongelma, OBD2 palikka löytyy mutta ECU ei.

Olen lueskellut netistä että kannattaisi forcettaa ISO 9141-2 protokollaa, olen tätäkin yrittänyt, ei toimi.

Mistä voisi vika johtua? Ainakaan OBD2 pistokkeen ei pitäisi olla rikki, sillä siitä on kyllä luettu vikakoodit motomaatissa ja huollossa, ja OBD2 palikka kuitenkin virtansa siitä saa.

Mitä nyt olen lukenut netistä niin tämä on monelle muullekkin ongelma että nimenomaan ECU ei löydy, mutta oikein mitään ratkaisua ei tuntunut löytyvän, siksi päätin kokeilla VRCF:n voimaa  ;)

Onko minun automallissani edes mahdollista tuo bluetooth vikakoodinluku? Onko jotain keinoa mistä lähtisi vikaa selvittämään, tai jotain keinoa mitä en ole kokeillut? Kaikki apu on enemmän kuin tervetullutta!

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: S70 -97 Bluetooth OBD-ongelma
« Vastaus #1 : 14.10.2018, 10:56:56 »
Autosi ei ole OBD2-pistokkeesta huolimatta OBD2-yhteensopiva. Ja siiihen Siemens Fenix ECU:iin ei noilla Bluetooth-kikkareilla ja niihin liittyvillä ohjelmilla saa yhteyttä, edes VOL-FCR:llä ei pääse käsiksi.
Jäitä housuun!

Poissa dislokaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 -97 Bluetooth OBD-ongelma
« Vastaus #2 : 14.10.2018, 11:09:04 »
Autosi ei ole OBD2-pistokkeesta huolimatta OBD2-yhteensopiva. Ja siiihen Siemens Fenix ECU:iin ei noilla Bluetooth-kikkareilla ja niihin liittyvillä ohjelmilla saa yhteyttä, edes VOL-FCR:llä ei pääse käsiksi.

Jaahas, kiitos tiedosta! Tiedätkö onko olemassa jotain kuluttajaystävällistä laitetta millä noita koodeja voisi sitten lukea?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: S70 -97 Bluetooth OBD-ongelma
« Vastaus #3 : 14.10.2018, 11:45:56 »
Jaahas, kiitos tiedosta! Tiedätkö onko olemassa jotain kuluttajaystävällistä laitetta millä noita koodeja voisi sitten lukea?
En muista varmaksi, pääsikö tuohon Autocomilla käsiksi, mutta mitään kovin edullista ratkaisua asiaan ei ole, ellei sitten halua itse askarrella ledivilkutinta.
Jäitä housuun!

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 260
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: S70 -97 Bluetooth OBD-ongelma
« Vastaus #4 : 15.10.2018, 13:41:17 »
Tosissaan Fenix ECU ei tue kuin led tai laitetta joka osaa kyseistä tekniikkaa. Muut ecut tokin toimii kuten automaatti jos on.
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

 

RallyBaron  Samppasport