Ateho  Elekma

käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa

  • 107 Vastauksia
  • 22083 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #15 : 30.09.2018, 23:21:12 »
Niin, ajaessa tuo on ihan ok. Mitä nyt vähän tsupattaa kun vähän vuotaa tuo suutin ulos. Paitsi joku 1500 rpm tuo vähän nykii. (Ja itseasiassa matalilla kierroksilla muutenkin kun ajaa tasakaasulla.) En tiedä onko se nopeus sitten sellainen että se ei tiedä millä vaihteella olla. Joku 55kmh ja Nelosella tuo taitaa silloin tasaista mennä. Mutta pitää katsella egr ja noiden imupuolen putkien paskaisuus. Ja irrroituttaa tuo suutin.

Hyvin kulkee ja käynnistyy hipaisusta

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #16 : 01.10.2018, 14:59:01 »
Putsasin egrn ja kaasuläpän. Olihan noissa paskaa. Läpässä nyt ei ollu kuin nimeksi, ehkä puolisen senttiä toisella puolella, mutta egr ja siitä imusarjan menevä putki olivat noin sentin paksuudeltaan märän moskan peitossa. sama tuntui jatkuvan imusarjan asti niin pitkälle kuin yletti. Pitää varmaan sekin putsata kun sen joskus saa irti. Ja pyörreläpät.

Eipä nuo kyllä juuri käyntiin vaikuttaneet. Onpahan puhtaat hetken
« Viimeksi muokattu: 01.10.2018, 16:29:06 kirjoittanut terotero »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #17 : 01.10.2018, 19:42:58 »
Hyvä kun putsasit EGR putken niin nyt pääsee tuutin täydeltä pakokaasua sinne imusarjaan  :)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #18 : 01.10.2018, 21:23:59 »
Niin, tulpatahan tuo pitäisi ,mutta vaatii käsittääkseni jotain softan ohjelmointia lisäksi? Mitähän ne tuosta veloittaa noin?

Huomenna lähtee suutin toivottavasti. Vien korjaamolle. Pääsee sitten ihmettelemään lisää jos käynti ei parane.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #19 : 02.10.2018, 09:39:23 »
Niin, tulpatahan tuo pitäisi ,mutta vaatii käsittääkseni jotain softan ohjelmointia lisäksi? Mitähän ne tuosta veloittaa noin?

Huomenna lähtee suutin toivottavasti. Vien korjaamolle. Pääsee sitten ihmettelemään lisää jos käynti ei parane.

Samalla kannattaa imusarjan läpät poistaa käytöstä. 250€ on minun kautta tuo homma.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #20 : 02.10.2018, 10:10:42 »
Eli hinta egrn ohjelmointi pois? Itse tulppaan tuohon hintaan?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #21 : 02.10.2018, 10:14:05 »
Eli hinta egrn ohjelmointi pois? Itse tulppaan tuohon hintaan?
Pelkkä tulppaus ei riitä vaan vaatii softa muutoksenkin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #22 : 02.10.2018, 12:49:33 »
Pelkkä tulppaus ei riitä vaan vaatii softa muutoksenkin.

Ei tarvitse tulpata.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #23 : 02.10.2018, 14:13:01 »
Ok. Ollaan asiasta yhteydessä.




Käytin tänään suuttimen irroitettavana. Ulosvetäjällä lähti, oli kyllä silläkin tiukassa . Suutin piti purkaa operaatiota varten .se testattiin  ja oli hyvässä kunnossa,lähes uudenveroinen arvoltaan. Myös kaikkien suuttimien korjausarvot katsottiin ja ne oli kai ok.

1=  -2.12.  2= +0.22. 3=-0.27 4=+0.87 5=+1.29

Tuossa vielä sylinterikohtaiset kierrosnopeudet

1=716   2=718  3=689 4.=701. 5.=683 

Nuo korjausarvot on kai ihan ok, miinus ei tainnut merkata mitään ja olen käsittänyt että alle kolmen arvot on ok. Ilmeisesti nuo korjausarvot kertoo myös moottorin muista kunnosta, eli esim venttiilikoneistosta? Eli ilmeisesti siitä suunnasta ei vikaa enää kannattaisi etsiä. Pyörimisnopeudesta  en osaa sanoa mitään.

Tärisevä käynnin lisäksi auto mielestäni ravistaa ajaessa  tuolla kierrosalueella aina 1600rpm asti. Jos ajan noin 55kmh, kierrokset on noin 1600 ja auto nykii. Kovemmilla kierroksilla ei nykimistä huomaa. Vakkarilla tai ilman. Jos laitan tuossa nopeudessa vapaalle niin nykiminen häviää. Tuossa nopeudessa on vaihteena nelonen.

Tuo pahin säkätys hävisi, mutta vieläkin tämä tärisee tyhjäkäynnillä ja aina 1500 rpm asti.

Voiko automaattivaihteisto tärisyttää ja nykiä tuolla tavalla, esim turbiini?

Toisaalta mietin noita moottorin tukikumeja jos ne on rikki? Liekko ne tällaisessa on alipaineella toimivat?Ulkomaisilta foorumeilta koitin lukea että niiden alipaineella ohjaus muuttuu (loppuu)juuri tuolla 1500rpm jälkeen jotenkin. Ihan kaikkea en ymmärtänyt ja sitä missä vuosimalleissa noita on. En kyllä ainakaan Jakopään kohdan tukikumista löytänyt mitään alipaineletkua.

Polttoaineen määrä säätimestä  paine seilasi hieman, mutta se oli kuitenkin toleranssien sisällä. Paine tyhjäkäynnillä noin 350bar +-30 heittelyä. Ei kai pitäisi vaikuttaa.

Pitää mittarilla lisää kun hommasin tuollaisen icarscan testerin.

Auttakaa vielä hieman, tiedän että tältä foorumilta löytyy osaamista.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2018, 02:05:03 kirjoittanut terotero »

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #24 : 03.10.2018, 18:32:41 »
Jaa. Vaihdoin polttoainesuodattimen uudestaan. Syynä tähän että tein forte käsittelyn polttoainejärjestelmälle 500km sitten ja laitoin silloin puoli purkkia forttea suodattimeen ja loput tankkiin.
Mietin asiaa niin nuo tärinä ja nykimisasiat ehkä pahentui käsittelyn jälkeen. Jos olisi paska irronnut ja mennyt väärään paikkaan. No vaihdoin orkkissuodattimen ja kas kummaa , käynti oli hieno ilman värinöitä koko käynti alueella.

No hetken päästä taas värisi.

Kai se pitää tuo polttoaineen paine vai mikä määräanturi se onkaan pumpun kyljessä, vaihtaa.

En jaksaisi mitään laatikon turbiinivikaa

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #25 : 03.10.2018, 19:41:31 »
Toisaalta mietin noita moottorin tukikumeja jos ne on rikki? Liekko ne tällaisessa on alipaineella toimivat?Ulkomaisilta foorumeilta koitin lukea että niiden alipaineella ohjaus muuttuu (loppuu)juuri tuolla 1500rpm jälkeen jotenkin. Ihan kaikkea en ymmärtänyt ja sitä missä vuosimalleissa noita on. En kyllä ainakaan Jakopään kohdan tukikumista löytänyt mitään alipaineletkua.
Ei toimi alipaineella tukikumit, ne oli käytössä vanhemmissa malleissa.
Oletko katsonut onko läppämoottorin vivusto pysynyt kiinni?
Sinun auto on suht. vähän ajettu niin vaikea uskoa mitään isompaa, kuten hyvät arvot suuttimissa tämän osoitti.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2018, 19:45:56 kirjoittanut virkpe »

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #26 : 03.10.2018, 20:02:12 »
Joo, ei toivottavasti mitään isoa. On läppämoottorin vipu kiinni ja tänään puhdistin ne pyörreläpät ja imusarjan. Venttiilikoneistokin näytti päällepäin uudelta.samoin nokat. Keinutkin oli paikoillaan.

Nyt ajelin icarscasn kiinni ja vaihteisto oli tutkinnan alla. Näytti että kun nykii niin on slipping lock up. Lähinnä kolmosen ja nelosen vaihto. Se ehkä meinaa vaihtaa muttei kuitenkaan vaihda

Johtuisiko toivottavasti siitä että tähän on 10tkm sitten vaihdettu väärät ja  melko paljon liian ohuet automaattilaatikkoöljyt. Vähän myös tärisee enemmän d kuin  p päällä. Tuo voisi selittää ajossa nykimistä. En tiedä. Toisaalta kyllä tärisee kun vaihdan n asentoonkin .

Voi olla kaksi eri vikaakin tietty. Tai vielä renkaissa tai jossain siellä suunnassa( vetarit, jarrulevyt yms) ongelmaa

Kuuluisiko tuon polttoainepaineen olla justiinsa vai onko se tuollaista kanttiaaltoa aina?

Onko tässä mitään suodatinta ruiskupumppussa tai ennen sitä?
« Viimeksi muokattu: 04.10.2018, 00:05:21 kirjoittanut terotero »

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #27 : 04.10.2018, 20:50:26 »
Johtuisiko toivottavasti siitä että tähän on 10tkm sitten vaihdettu väärät ja  melko paljon liian ohuet automaattilaatikkoöljyt. Vähän myös tärisee enemmän d kuin  p päällä. Tuo voisi selittää ajossa nykimistä. En tiedä. Toisaalta kyllä tärisee kun vaihdan n asentoonkin .
Mitä tarkoittaa liian ohuet öljyt, mitkä öljyt vaihteistoon on laitettu?

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #28 : 04.10.2018, 22:23:54 »
Kuulemma manoilin Dextron 6

Poissa volvo60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #29 : 04.10.2018, 22:39:50 »
-09 285tkm ajettu 2.4d ja samat oireet. Seuraan mielenkiinnolla mitä vikaa löydät. Vuoden päivät olen tällä ajellut ja haikeana muistellut edellisen -04 D5 430tkm ajetun Volvon toimintavarmuutta. Tämä uudempi taitaakin olla Ford..

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron