Race.fi  Puotilan autokorjaamo

käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa

  • 107 Vastauksia
  • 22174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #30 : 04.10.2018, 23:15:38 »
Manoilin dexron 6 viskositeetti Jotakin 40 astetta ja 25.4 ja 100 astetta ja 5.5.


Volvon öljyllä kai jotakin 40 astetta ja 30 jotain ja 100 astetta ja 8 jotain

Prosentuaalisestihan noissa on aika iso ero. Liekö joku 30 pinnasta. Mietin vaan että voisiko siksi lukittua huonosti. Automaateista en ymmärrä paljonkaan, en siis tiedä voisiko tuo ravistaa vapaalla tuon öljyn takia.

No hyvä että kiinnostaa. Kyllä minä tämän vaivan vielä selätän. Toivottavasti ei tule kalliiksi

Noita korjausarvoja mietin, eikö tosiaan meinaa mitään että ykkössylinteri on reilun kaksi miinuksella? No jostain syystä juuri sen pytyn hehku on aivan kirkas ja muut on keskeltä kahvi ruskeat ja päästä mustan noen peitossa. Samoin ykkössylinterin kierrokset on 30rpm korkeammat kuin esim 3,4,5 pyttyjen. Tosin kakkossylinterissäkin on hieman korkeammat kierrokset. Tuossa nuo vielä ykköspytystä vitoseen.

735, 731, 662, 703, 686.


Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #31 : 05.10.2018, 15:26:00 »
Pitääkö näissä ohjelmoida suuttimet kun vaihtaa niiden paikkaa?


Vaihdoin 1 suuttimen kolmoseksi . Ja vielä 5 suuttimen kakkoseksi. Sylinterikohtaiset pyörimisnopeudesta pysyi käytännössä samana kuin ennen suutinta vaihtoa. Samoin korjauskerroin. Eli korjauskerroin ei seurannut suutinta uuteen paikkaan . Ainoastaan 5 pytyn korjauskerroin kasvoi hieman, arvoon +2.3. Muut pienempiä.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2019, 23:12:22 kirjoittanut terotero »

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #32 : 05.10.2018, 16:51:18 »
Vaihteisto öljy on väärä! Olen kuullut että mm. kitkapakkaa vahingoittaa väärä öljy, en tiedä mitä muuta haittaa voi olla lisäksi.
Miksi on laitettu kyseistä öljyä?
Tuo käy sinun Volvoon MANNOL ATF Multivehicle
Suuttimien vaihtuessa tietokoneelta menee hetki kun säätää uudet arvot niihin.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2018, 16:57:01 kirjoittanut virkpe »

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #33 : 05.10.2018, 17:11:46 »
Joo, olen tietoinen tuosta öljystä . Ihmettelin itsekin miksi sinne on edellisen omistajan aikaan tuota laitettu. Varmaan korjaamolla ollut liikaa tuota. No ne vaihtuu tiistaina oikeaan. Ok. No pitää ajella niin jospa suuttimet asettuisi.

Lambda joutokäynnillä ja ajaessa 0.03, onko ok? Moottorijarrutuksella 1.00



Haluttu ilmamassa 34430 mg/s
Ilmamäärä ilmamassamittarista 46.48 kg/h

Kun muunnan tuon 34430 mg/s kg/h muotoon niin se on noin 120 kg/h

Nuo ei täsmää, eli valehteleeko ilmamassamittari eli on rikki tai joku sotkee arvot vai mitä ja miksi ei antaisi vikakoodia?

Hiukkassuodattimen paine oli tyhjäkäynnillä 65534 hPa, tippui alle kymmeneen kun Koskin kaasupolkimeen. Jotain häikkää.

Tein pakkopolton.

Nyt 700rpm paine 8hpa ja 2000 rpm 27 hPa.kuulostaako tuo tukkoiselta? 34hpa käy kun kaasuttaa paikallaan



« Viimeksi muokattu: 07.10.2018, 10:25:00 kirjoittanut terotero »

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #34 : 07.10.2018, 10:31:32 »
Tässä nyt selvittelen tuota lambda arvoa. Ei se ainakaan voltteina taida olla ok. Milliamppeereina olisi varmaan ok. Pitää selvittää kumpana tuo icarscan sen näyttää. Toisekseen tuo lambda ei Sahaa millään taajuudella. Pitää selvittää sekin eikö icarscan kykene näyttämään aaltomuotoa.

Toisaalta tuo 190tkm voi varmaan olla sille lambdalle tarpeeksi. Mitähän ne maksaa sinisellä ja pitääkö sopeuttaa? Icarscanissa näyttää sille sopeutus olevan, mutta kun koitin sitä niin se keskeyttää sen ja ilmoittaa ettei ole yhteyttä keskusyksikköön. Hetki ennen tuota auton virrat sammuu. Samoin tekee ilmamassamittarin sopeutus. Kaasuläpän ja muut saa kyllä sopeutettua. Liekö noille lambdalle ja ilmamassamittarin yhteisiä johtoja jos sieltä löytyisi vikaa. Onko näissä ollut hapettumista ecun pinneissä?

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #35 : 07.10.2018, 14:49:21 »
Voisiko tuo lambda olla laiska? Se näyttää noin 0.1 tyhjäkäynnillä kun egr- on auki noin 60 prossaa. Kun egr- sulkeutuu se hyppää 0.2. mutta ei se sahaa arvoja kuin välillä 0.19-0.20. hetken sahaa kun pumppaa kaasua ja sitten harvakseltaan menee kanttiaaltoa. Laihaahan tuo näyttää. Jos pumppaa kaasua nopeasti niin sahaa välillä 0-1.00.

Kai tämä pitäisi saada pakokaasut estettiin niin näkisi että käykö laihalla vai rikkaalla. Jos lambda ei toimi niin kai silloin se pyytää lisää dieseliä ja pakokaasutesti olisi rikas. Jos se toimii niin käy laihalla ja sitten olisi oikeasti laiha seos. Vai päättelenkö päin persettä?. Jos lambda-anturin johdon irroittaa niin lambda-arvo on 0.03 koko ajan.


Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #36 : 07.10.2018, 15:20:50 »
Diesel ei varsinaisesti käy laihalla, vähemmän polttoainetta vähemmän tehoa. Mutta jos saa liikaa polttoainetta niin silloin tulee mustaa pakoputkesta.

Poissa VNT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #37 : 07.10.2018, 15:44:58 »
Laatikko öljyistä, noi on ws1, eli käy tohon laatikkoon, - 09 alkaen, ei nyt ehkä parhaimmat öljyt.

Onko noi kaikki suuttimet käyny oikeessa penkissä, saatu laput ja todettu olevat ok?

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #38 : 07.10.2018, 17:11:55 »
Ei tuo mustaa työnnä. Suuttimista ei ole kuin yksi penkitetty, se mikä piti purkaa ulosvetäjällä varten. Varmaan pitäisi loputkin penkittää.

Tuo lambda-arvo ja se ettei sen jännite sahaa ylösalas minua eniten tällä hetkellä arveluttaa. Vai onko nuo 5- johtoiset lambdat tuollaisia?

Egr- ohjaus kun on 100 prossaa niin karan anturi on 1 prossaa. Onko normaalia. Tuohan voisi tuota nykimistä tehdä jos onkin auki vaikka ei pitäisi


Onko nuo arvot järkeviä , joutokäynti ja egr- auki



Tuossa joutokäynti ja egr- kiinni

Pitäisikö noiden haluttu ilmamäärä ja ilmamäärä mittarista täsmätä. Jos laskin oikein niin tuo Maffin ilmamäärä on puolet tuosta halutusta ilmamäärästä
« Viimeksi muokattu: 07.10.2018, 20:26:02 kirjoittanut terotero »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #39 : 08.10.2018, 08:58:21 »
Kaikki on normaalia. Haluttu ilmamäärä pitää aina ylittyä. EGR on tuossa auki niin ilmamäärä on reilu 300mg/isku. Lambdasta ei kannata välittää kun otetaan käyttöön vasta kirroksilla ja ahdoilla.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #40 : 08.10.2018, 14:58:33 »
Ai. Minä katsoin että nuo on kilogrammaa tunnissa ja milligrammaa sekunnissa. Silloin se ilmamassamittari ilmamäärä jäisi puoleen pyydetystä. Eli olisi mielestäni väärin

Koitin laskea tuosta egr kiinni kuvasta. Silloinhan ilmaa ei pitäisi mennä muualta kuin massamittarin läpi

Luulin että iso S olisi vaikka stroke

Ja laitoin sulle yyveetä vähän aikaa sitten tuosta egr: n poistosta


Tuossa kuva joutokäynniltä egr kiinni. Pyyntö reilu?


Aamulla koitin täysikaasukiihdytystä. Ilmamäärä mittari näytti 670kg/h. Eikö se ole reilusti 185hp volvolle? 185g grammaa sekuntissa. Eikös tuosta voisi tehon laskea jollakin kertoimella? Vai onkohan tähän joku laittanut tehoja lisää.

Tuolloin haluttu ilmamäärä oli noin 120000 mg/s

Nämä minun muunnokset taitaa mennä vituiksi kai siksi että isku tulee joka toiselle kampikierrokselle. Vai kuinka.

Olisikin ollut liian helppo ja halpa vika.

No, suuttimet penkittämällä perjantaina ja huomenna saa vaihtaa kiinni hirttäneen laturin vapaakytkimen.

Johtosarjac pitää vielä käydä läpi.mutta tuskin ne on puhki jos päältä ei ole suojateippi rikki. Jostakin syystä kun yritän sopeuttaa lambdaa tai ilmamassamittaria testeri väittää jossakin vaiheessa että ei saa yhteyttä control unittiin. Samalla naksahtaa joku harmaa rele, Ilmeisesti päärele, (numero 10 tai 11) konehuoneen sulakelaatikossa ja sammuu virrat autosta . Muut kyllä sopeutuu, esim kaaasuläppäkotelo

« Viimeksi muokattu: 09.10.2018, 08:58:34 kirjoittanut terotero »

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #41 : 09.10.2018, 16:01:27 »
Kävin Volvolla . Näissä on kuulemma vidalla mahdollista tehdä suutinten sopeutus. Varattiin aika sille . Se voisi olla syynä siihen kun vaihdan suuttimien paikkaa niin korjausarvot ei seuraa mukana.eli ne ei säädy itsestään.

Oireetkin on samat. Huoltomies kysyi ekana että nykiikö se tasakaasulla viidenkympin vauhdissa. Sanoin että ei se muuta silloin teekään.

Eli suuttimet penkiin perjantaina ja puolentoista viikon päästä aika sopeutuksen.

Kyllä se tästä ja kaikkea on oppinut taas.

Saa nähdä onko tuo koko ajan ajossa esiintyvä ravistamimnenkin tuosta käyntihäiriöstä johtuvaa vai onko jompikumpi vetonivel rikki.

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #42 : 10.10.2018, 17:11:34 »
Sisemmissä vetareissa on väljää. Ei paljon, mutta ehkä sellaisen millin heiluu ulkokehältä mitattuna akseli suorana. Voiko se tuollainen väljyys jo ravistaa matkavauhdissa? Onko normaalia että tuo vetarin sisäpään kuppi heiluu myös sivuttain laatikkoon nähden?

Ja mistä näihin nyt sai koko vetoakselia edullisemmin kuin sinisen 650 euroa kappale?


« Viimeksi muokattu: 29.04.2019, 23:14:10 kirjoittanut terotero »

Poissa volvo60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #43 : 10.10.2018, 20:23:18 »
Viimeviikolla vaihdatin vetoakselin vasemmalle puolelle. Sisempi nivel oli tosi väljä. Osa maksoi 580 euroa siniseltä. Skandixilla olisi ollut jotain 280 euroa mutta huomasin liian myöhään. Tarjontaa ei vetoakseleista tuntunut juurikaan tarvikepuolella muualla olevan. Vanhaan vaihdatin keväällä sisemmän suojakumin. Nähtävästi liian myöhään. Vetoakseli ei ollut vanha kun siinä oli vielä tarrat paikoillaan. Auto on ollut minulla vuoden.
Vanhan vetoakselin vaihdelaatikon pää oli ruosteesta tiukassa. Sinne ei oltu laitettu ollenkaan rasvaa. Oireena rikkonaisella vetoakselilla oli "jumputus" vedätyksessä. Tuntui että Volga lähtee laukalle. Uudella vetoakselilla jumputus lähes hävisi, mutta tilalle tuli ratin vispaaminen. Tämä ratin heiluminen tapahtuu alle 60km/h nopeudessa ja tuntuu että välillä ratti heiluu enemmän ja välillä vähemmän. Renkaiden tasapainotus ei vaikuttanut juurikaan asiaan. Kokeilen vielä toisia renkaita edessä ja jos se ei auta niin sitten tutkitaan mikä nyt antaa periksi. Katsastuksessa ei väljyyttä mistään löytynyt. Molemmat etulaakerit on vaihdettu n.15tkm sitten. Napapultit on kiritty.

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: käyntihäiriö 5d kun kaasuttaa
« Vastaus #44 : 12.10.2018, 16:22:34 »
Ok.hyvä tietää ettei ihan niin paljon maksa.onko kellään tietoa tuleeko se oikean puolen tukilaakeri mukana ja kuinka se oikein vaihdetaan ? Joku sokka siellä näytti olevan laakerista laatikkoon päin

Tänään käytin suuttimet penkissä. Ne oli ihan uusien toleransseissa. Kahdessa oli tyhjäkäyntisyöttö ihan hieman isompi kuin lopuissa. Ne säädettiin .

Taisi hieman auttaa, mutta pitää käyttää suuttimet vielä siinä sopeutuksen
 Sitten saa olla jos ei asetu. Ainakin hetken..

Iskarit pitäisi laittaa kun lyö läpi varsinkin takaa. Onko etuiskareiden vaihdossa mitään erikoista , erikoistyökaluja tai muuta?
« Viimeksi muokattu: 15.10.2018, 19:19:19 kirjoittanut terotero »

 

KL-varaosat  Race.fi