Ok. Ollaan asiasta yhteydessä.
Käytin tänään suuttimen irroitettavana. Ulosvetäjällä lähti, oli kyllä silläkin tiukassa . Suutin piti purkaa operaatiota varten .se testattiin ja oli hyvässä kunnossa,lähes uudenveroinen arvoltaan. Myös kaikkien suuttimien korjausarvot katsottiin ja ne oli kai ok.
1= -2.12. 2= +0.22. 3=-0.27 4=+0.87 5=+1.29
Tuossa vielä sylinterikohtaiset kierrosnopeudet
1=716 2=718 3=689 4.=701. 5.=683
Nuo korjausarvot on kai ihan ok, miinus ei tainnut merkata mitään ja olen käsittänyt että alle kolmen arvot on ok. Ilmeisesti nuo korjausarvot kertoo myös moottorin muista kunnosta, eli esim venttiilikoneistosta? Eli ilmeisesti siitä suunnasta ei vikaa enää kannattaisi etsiä. Pyörimisnopeudesta en osaa sanoa mitään.
Tärisevä käynnin lisäksi auto mielestäni ravistaa ajaessa tuolla kierrosalueella aina 1600rpm asti. Jos ajan noin 55kmh, kierrokset on noin 1600 ja auto nykii. Kovemmilla kierroksilla ei nykimistä huomaa. Vakkarilla tai ilman. Jos laitan tuossa nopeudessa vapaalle niin nykiminen häviää. Tuossa nopeudessa on vaihteena nelonen.
Tuo pahin säkätys hävisi, mutta vieläkin tämä tärisee tyhjäkäynnillä ja aina 1500 rpm asti.
Voiko automaattivaihteisto tärisyttää ja nykiä tuolla tavalla, esim turbiini?
Toisaalta mietin noita moottorin tukikumeja jos ne on rikki? Liekko ne tällaisessa on alipaineella toimivat?Ulkomaisilta foorumeilta koitin lukea että niiden alipaineella ohjaus muuttuu (loppuu)juuri tuolla 1500rpm jälkeen jotenkin. Ihan kaikkea en ymmärtänyt ja sitä missä vuosimalleissa noita on. En kyllä ainakaan Jakopään kohdan tukikumista löytänyt mitään alipaineletkua.
Polttoaineen määrä säätimestä paine seilasi hieman, mutta se oli kuitenkin toleranssien sisällä. Paine tyhjäkäynnillä noin 350bar +-30 heittelyä. Ei kai pitäisi vaikuttaa.
Pitää mittarilla lisää kun hommasin tuollaisen icarscan testerin.
Auttakaa vielä hieman, tiedän että tältä foorumilta löytyy osaamista.