kone käyntiin, öljyn mittatikkua ylös ja kaasurullasta reippaasti kaasua. Jos tulee savua, niin seuraavaksi öljyn täyttökorkkia löysälle/auki koneen käydessä (varo, roiskii öljyä) ja kokeilee kädellä tuntuuko selvä puhallus. Tuntui tai ei, niin vähän kaasua (ihan hirveästi ei kannata kierrättää, ettei joudu konehuonetta pesemään). Huohottava kone puhaltaa korkin tai mittatikun kautta reilusti.
Yritin Youtubesta etsiä videota, muttei kovin hyviä löytynyt ja kaikissa sanottiin syyksi tuo huohotinsysteemi. Minusta pieni "pöläytys" on normaalia jos huohotin on tukossa, mutta ei sieltä mittatikun/korkin kautta nyt savua/kaasua saisi ihan hirveästi tulla kaasua antaessa.
Joitain tinamoottoreita nähnyt, joissa se öljykorkki on avattuna ollut kuin toinen pakoputki ja mittatikun kautta on moottorin römpötyksen tahtiin puhallellut savua. Tällöin on ollut peli selvä ja alakerta entinen (väljä).
Puristuspainemittaus tai viimeistään ohivuotomittaus tietenkin varmistaisi asian.