Samppasport  Futurez

V60 D4 2014 EGR

  • 74 Vastauksia
  • 28717 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa novice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #60 : 27.11.2018, 11:43:59 »
Eikös tässä mallissa ole kolme tuollaista anturia? Ilmamassamittarissa, alemmassa ahtoputkessa ja imusarjassa. En tiedä mittaako kaikki lämpötilaa vai pelkästään painetta. Veikkaisin että se imusarjassa oleva on se joka yleensä hajoaa kun on karstan peitossa. Ei tullut kysyttyä huollossa minkä näistä vaihtoivat.

On yhdellä ruuvilla kiinni ettei paha rasti vaihtaa.
Volvo V60 D4 2014

Poissa PKe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #61 : 27.11.2018, 18:11:00 »
Eikös tässä mallissa ole kolme tuollaista anturia? Ilmamassamittarissa, alemmassa ahtoputkessa ja imusarjassa. En tiedä mittaako kaikki lämpötilaa vai pelkästään painetta. Veikkaisin että se imusarjassa oleva on se joka yleensä hajoaa kun on karstan peitossa. Ei tullut kysyttyä huollossa minkä näistä vaihtoivat.

On yhdellä ruuvilla kiinni ettei paha rasti vaihtaa.

Katselin OE varaosakuvista, ja imusarjasta ja alemmasta ahtoputkesta tosiaan löytyy tuo samalla numerolla 31405341 oleva anturi.
Mutta ilmamassamittarin kohdilta en sitä löytänyt.
Tarkoitatko kenties siinä heti putsarin kannen jälkeen putkessa olevaa anturia?
(Osa 17, Oe nro 31342521, Määrämittari, 317,18 €)

Poissa novice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #62 : 28.11.2018, 11:34:19 »
Katselin OE varaosakuvista, ja imusarjasta ja alemmasta ahtoputkesta tosiaan löytyy tuo samalla numerolla 31405341 oleva anturi.
Mutta ilmamassamittarin kohdilta en sitä löytänyt.
Tarkoitatko kenties siinä heti putsarin kannen jälkeen putkessa olevaa anturia?
(Osa 17, Oe nro 31342521, Määrämittari, 317,18 €)

Voipi olla että sekoitin tuohon ilmamassamittariin. Tosin ilmeisesti sekin mittaa lämpötilaa ilmamäärän lisäksi.
Volvo V60 D4 2014

Poissa PKe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #63 : 08.12.2018, 19:01:37 »
Imusarjan anturi vaihdettu. Ainakaan toistaiseksi ei ole uusia vikakoodeja ilmestynyt Vidaan.
Helppo homma, moottorin suojus pois, ja anturi vaihtoon. Tarvitaan vain 40 ja 30 torxit.

Todella nokinen oli. Lähes täysin tukossa. Tulipa mieleen että oliko edes rikki, vai olisko alkanut toimimaan vain pelkällä puhdistuksella.

Poissa qashqai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #64 : 09.12.2019, 21:01:38 »
Noh...tänään taas syttyi moottorivalo;
Motonetissä koodinlukua ja koodina p04d900.
Mitään oireita ei muuten näy, mutta tämä taitaa olla taas jotain egrrään liittyvää..

Poissa Vargur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #65 : 09.12.2019, 23:30:30 »
https://www.youtube.com/watch?v=5zz6qefBV08
egr taitaa olla jumissa tolla vikakoodilla.
Autona V70 D3 mk3 vm.-11

Poissa nn76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #66 : 10.12.2019, 21:17:09 »
Syttyi kans "Check engine" valo itsenäisyyspäivänä ja vikakoodina p04d900. Otin EGR:n ja lauhduttimen irti, jo toisen kerran tuon auton kohdalla. Edellisestä kerrasta tasan vuosi ja 35000km. Ei tuota kyllä mielellään näin usein viitsisi availla.

Auto S60 D4 2014. Historia tuon osalta sellainen, että varmaan reilun vuoden ikäisenä meni limp-moodiin ja takuuseen vaihdettiin "joku anturi". 2017 (n.85000km) meni taas ensin limppiin ja hetki siitä hinurin kyydissä Volvolle, kun ei pysynyt enää käynnissä. Tuolloin vaihtoivat EGR:n Volvon piikkiin. Samassa yhteydessä kysyivät että vaihdetaanko myös lauhdutin kun oli kuulemma "puoliksi tukossa". Sanoin että antaa olla vanha siellä, 600€ tuosta osasta tuntui ryöstöltä. Reilu vuosi tuosta (n. 135000km) tuli p04d900 -koodi ekan kerran, ja silloin tosiaan putsasin EGR:n. Lauhduttimenkin mielestäni sain puhtaaksi, se ui seuraavaan päivään asti liuottimet sisuksissaan. Voi olla että se ei täysin auennut kun nyt noinkin pian uudestaan vikaantui. Tällä kerralla värkkäilin tuon kanssa ehkä tarkemmin ja kanavat kyllä tuntui olevan auki, ilma kulki vaivattomasti.

Mutta nyt tämän ketjun innoittamana kävin tarkistamassa tuon imusarjan paineanturin ja olihan melkoisesti noessa. Suihkuttelin tuollaista: https://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-PRO-250-ml tököttiä ja lähti kyllä aika hyvin töhnät pois. Ainetta oli vain vajaa pullo, niin loppui vähän kesken. Ehkä haen lisää huomenna.

Koeajolla tuli ilmeisesti jonkinlainen plasebo efekti, mutta tuntui kuin jostain olisi tullut lisää pirteyttä koneeseen. Vaihteiston D-asennossa tuntui vastaavan kaasuun paljon paremmin. Kyllähän tuo S-asennossa on lähtenyt, mutta vähän olen moittinut tuota D-asentoa nuhaiseksi. Katsotaan nyt kun enemmän ajoa takana, että vieläkö sama tunne  :)

Tuli vaan mieleen, että olisikohan ollut tuo samainen imusarjan paineanturi joka silloin vuoden ikäisenä vaihdettiin. EGR:ssä oli vuoden 2016 leima.

Mutta on tuo kyllä melkoinen sielunvihollisen keksintö koko takaisinkierrätys.


Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #67 : 10.12.2019, 22:35:03 »
Mutta on tuo kyllä melkoinen sielunvihollisen keksintö koko takaisinkierrätys.

Uusien tiukempien päästönormien mukaan rakennellut on. Old school hooligans (5sylinteriset) sen kuin puksuttaa. Minulla kohta 200tkm lasissa 2014 mallin D5244T15 padalla eikä ole valot vilkkuneet taulussa kertaakaan. Joo naftaa hörppii hieman enemmän mutta ei vilku valot eikä ole antureita putsailtu
« Viimeksi muokattu: 10.12.2019, 22:38:31 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa qashqai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #68 : 11.12.2019, 13:22:24 »
Syttyi kans "Check engine" valo itsenäisyyspäivänä ja vikakoodina p04d900. Otin EGR:n ja lauhduttimen irti, jo toisen kerran tuon auton kohdalla. Edellisestä kerrasta tasan vuosi ja 35000km. Ei tuota kyllä mielellään näin usein viitsisi availla.
Mä olen nyt arponut aloitanko itse kokeilemaan tuota vai vienkö taas huoltoon,  toisaalta kun tämä on jo kahdesti vaihdettu voisin kysyä biliasta onko tähän jotain pysyvämpää ratkaisua..
V*tuttaa kyllä tulossa oleva 5v huolto+tämä egr nielee varmaan pari tonnia.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2889
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #69 : 11.12.2019, 14:01:38 »
Pysyvämpi ratkaisu on koko EGRn ohjelmointi pois, jos minulta kysytään.

Poissa Luckster

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #70 : 17.06.2020, 11:47:51 »
Viimeisimmän takaisinkutsun jälkeen ei EGR sulkeminen ohjelmallisesti kuulemma enää onnistu. Kauankohan noissa yleensä menee kun homma on taas mahdollista..

2017/2018 EGR remontti tehty takuisiin ja nyt taas vikavaloa palaa. Paljonko tuo remontti maksaa yleensä ? parin vuoden välein minusta aika iso ja turha kustannus jokatapauksessa..

Poissa postman87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #71 : 17.06.2020, 14:53:55 »
Viimeisimmän takaisinkutsun jälkeen ei EGR sulkeminen ohjelmallisesti kuulemma enää onnistu. Kauankohan noissa yleensä menee kun homma on taas mahdollista..

2017/2018 EGR remontti tehty takuisiin ja nyt taas vikavaloa palaa. Paljonko tuo remontti maksaa yleensä ? parin vuoden välein minusta aika iso ja turha kustannus jokatapauksessa..

Mistä moista olet kuullut, että EGR poisto ei enää onnistuisi?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #72 : 17.06.2020, 15:08:30 »
Viimeisimmän takaisinkutsun jälkeen ei EGR sulkeminen ohjelmallisesti kuulemma enää onnistu. Kauankohan noissa yleensä menee kun homma on taas mahdollista..

2017/2018 EGR remontti tehty takuisiin ja nyt taas vikavaloa palaa. Paljonko tuo remontti maksaa yleensä ? parin vuoden välein minusta aika iso ja turha kustannus jokatapauksessa..

Onnistuu, ei mitään ongelmaa ole ollutkaan, ainakaan meillä:
www.lisaatehoa.fi/reseller
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa xc90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • v70 2,5T
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #73 : 27.06.2020, 09:18:33 »
Minkälaista hintaa egr pois kytkennälle ja kannattaako sitä tehtä XC60 D4 -14 5syl koneeseen vaikka ne paremmin toimiikin egr suhteen .. ?

Onnistuu, ei mitään ongelmaa ole ollutkaan, ainakaan meillä:
www.lisaatehoa.fi/reseller
XC60 Summum -15, V40 R-Desing -16, XC60 R-Desing -12, V60 D3 Summum -11, V70 2,5T summum -08,  S60 2.5T summum -05, XC90 D5 AWD summum -04,  S60 2.0T -01,  V40 T4 -98,  V40 T4 -98,  ,    440 turbo ic -88

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #74 : 27.06.2020, 12:04:20 »
Minkälaista hintaa egr pois kytkennälle ja kannattaako sitä tehtä XC60 D4 -14 5syl koneeseen vaikka ne paremmin toimiikin egr suhteen .. ?

EGR noistakin hajoilee, mutta ei aiheuta niin katastrofia kuin 4-syl VEA. Uusi osa on kuitenkin huomattavasti kalliimpi kuin ohjelmointi ja ohjelmoinnin jälkeen ei kerry karstaa eikä jumita läppiä, turbon siipiä jne jne. Pysyvästi siis huolettomampi ratkaisu. EGR poisto 250-350€ ja voimien kanssa 550-600€, hinnat riippuu asennuspaikkakunnasta: www.lisaatehoa.fi/reseller
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy