Proturbo  Autodiagnoosi

nokka-akselin ajoitus

  • 2 Vastauksia
  • 3485 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
nokka-akselin ajoitus
« : 04.11.2018, 16:17:20 »
Tulossa b230 moottoriin klr t3 nokka https://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-8v-turbo-kamaxel-klr-t3-2.html voisiko joku valoittaa tuon nokan ajoittamista ja vinkkejä helppoon tapaan ?  :nohnoh

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: nokka-akselin ajoitus
« Vastaus #1 : 04.11.2018, 16:55:22 »
Alakerrasta ykkönen yläkuoloo eli jako merkki kohilleen. Sitten nokka sinnepäi asentoo oikealle jaolleen kiinni, ykkösen nostot ylöspäin. Sitten katsotaan nokkakortista arvot ja pistetään heittokellon ja astekiekon avulla nokka ja alakertaan keskenään oikeesee asentoon. Sit remmi paikoilleen. Jos nokassa ei ole ollenkaan kohistustappia niin sen voi porata tässä yhteydessä. Muutoin vaan paikat kiinni siihen kohtaan.

Nokka-akselin mukana luulis tulevan ohjeet myös.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: nokka-akselin ajoitus
« Vastaus #2 : 04.11.2018, 17:56:57 »
Se kannattaa muistaa, että monesti alapään hihnapyörässä jakomerkki saattaa olla useita asteita pielessä, joka hieman hankaloittaa hommaa. Suosittelen tekemään oman merkin, onnistuu kun tulppaan hitsaa sopivan pätkän tankoa ja pyöräyttää konetta niin että se vastaa tankoon, astelevyllä kohta ylös, sama toiseen suuntaan ja sitten näiden keskipiste, eli ykk, on siinä. Ja just siinä. Ei tarvii miettiä tuliko se nyt kohalleen vai ei.

 

Proturbo  Autodiagnoosi