Wepasto käy lämmitysmoodissa ja liekkimoodissa. Molemmat pitää ääntä mutta toinen on kovempi ääni.
Kun vesi tulee kuumaksi, siirrytään liekkimoodiin ja vesi ei lämpene enempää. Tästä ei tule hälyytystä tai vikatilaa kun ulkona on kylmä( ei siis ylikuumene liikaa).
Kiertovesipumppu rikki lämpö ei siirry veteen tehokkaasti, puhallin ei herää (ei puhalla kylmää kabiiniin)
Webastoon tulee kaksi letkua lähtö kennolle ja paluu moottorilla. Pieni lämpö johtuu kennolle ja moottorille
Moottori on hieman lämmennyt. Anturi luulee, että kone lämmin -> ei hehkuta.
Webastolla on kaksi lämmitysmoodia: täysi teho 5 kW ja puoliteho 2,5 kW sekä sitten on valmiustila. Moodin pystyy kuuntelemaan polttoainepumpun perusteella. Täydellä teholla naksuttaa 6-7 kertaa sekunnissa ja puoliteholla n. 2-3 kertaa sekunnissa. Valmiustilassa ei naksuta. Paloilmapuhallin hurisee koko ajan.
Laite ylikuumenee molemmissa lämmitysmoodeissa alle minuutissa, jos vesi ei kierrä lainkaan. Kiertovesipumpun toiminnan myös kuulee, sillä se lähtee heti ensimmäisenä päälle samanaikaisesti paloilmapuhaltimen kanssa. On teoriassa mahdollista, että vesipumpusta on siivet irti tai rikki. Sähköisesti pumppu ei ole rikki, sillä siitä webasto menee heti vikatilaan.
Minusta volvossa sisäpuhallin lähtee heti päälle, eikä veden lämpötilalla ole merkitystä. Jälkiasennuswebastoissa sisäpuhallin käynnistetään vasta, kun vesi on 50 astetta.
Tuo on totta, että moottori ei hehkuta, jos moottorin on vähänkin lämmennyt. Hehkutusraja lienee joitain +5 astetta.