Elekma  Autoracing

V50 my 2010 "Ohjauslukko käynnistä uud." -ilmoitus eikä starttaa

  • 4 Vastauksia
  • 1988 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
Hei!
Volvo V50 2010 d5 jätti tänään työpaikan pihaan.

Kaikki merkkivalot yms. tavalliset toimivat, mutta tulee ilmoitus ruutuun: "Ohjauslukko käynnistä uud." ja jotain tyyliin "Käännä ohj. ...", eikä starttaa, ratti on lukossa eikä lukko aukee. Pieni naksuminen kuuluu ohjausvarresta heti kun käännät avaimen jo ykköselle eli silloin kun ohjauslukon pitäisi aueta.

Pirssi on kerran aiemmin antanut edellämainituista ilmoituksista jälkimmäisen, sammutustilanteessa. Kuvittelin sen johtuvan siitä kun pyörät olivat vinossa kun sammutin auton ja ratti oli varmaan sellaisessa kohdassa ettei rattilukko mennyt heti päälle.

Ja nyt kerrasta tällainen vika. Pidin akunkenkää jonkunaikaa irti ei auttanut. Kokeilin toisilla avaimilla, ei auttanut.

Onko muuta vaihtoehtoa kuin uutta osaa (taas......................)? Pitääkö uusi ohjainlukko jotenkin koodata autoon? Tämähän oli optimoitu, joten kai tuohon saa ohjelmoitua uusia osia / ominaisuuksia edelleen? Vai saako noita ohjainlukkoja jotenkin korjattua?

Muita ajatuksia?


Edit1: Kannattaako käytetyt osat? VOH.fistä löytyi Riihimäeltä kaksi avainta, virtalukko ja ohjauspyörälukko satasella.

Edit2: Google löysi tältä foorumilta tämä viestiketju: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=51618.0  . Eli vissiin uutta osaa ja monta sataa maksaa taas...?
« Viimeksi muokattu: 21.11.2018, 19:21:28 kirjoittanut Jukka79 »
T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Tyyppivika. Reilut pari sataa maksoi uusi osa ja muuten selviää melko vähällä jos poistaa viallisen lukon ensin itse. Uusi on pakko koodata autoon mutta ei pitäisi olla ongelma vaikka moottorinohjaus on optimoitu. Itsellä on BSR eikä siitä muistaakseni ollut haittaa.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
Kiitos vastauksesta.

Harmi kun pirssi sippasi työpaikan pihaan, on vähän huono tuota tuossa ruveta mitään tekemään kun ei saa edes lykättyä minnekään kun ratti on kokoajan lukossa. Manasinkin että olisit saakeli hajonnu edes kotipihaan niin olisi voinut ite tehdäkin jotain.

Tilasitko itse osan jostain, jos tilasit niin mistä? Teetätitkö ohjelmoinnin jossain Volvoliikkeessä vai muussa kivijalkaliikkeessä jolla on VIDA käytössä?
T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Hommasin osan suoraan siniseltä ja auto hinattiin kotipihasta sinne jossa lukko vaihdettiin ja koodattiin. Ihmettelivät kun olin saanut viallisen lukon siististi pois. :) Koko tarina löytyy kyllä tältä foorumilta - en ole varma onko se tuossa säikeessä jonka linkkasit mutta vika on sen verran yleinen että siitä on kirjoiteltu ainakin pari pitkähköä ketjua.

Ai niin, tuurilla lukon saa vielä auki kun kumauttaa sitä jollain sopivalla kapineella. Ainakin useimmissa tapauksissa on syynä on lukon asennon tunnistava mikrokytkin joka on alkupään tuotannossa ollut heikkolaatuinen.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2018, 00:07:34 kirjoittanut Risto H »
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
Noniin pirssi on taas kunnossa. Sattui olemaan liikkeessä hyllyssä juuri tuonlainen ohjauslukko.

Uuden lukon huomaa huomattavasti hiljaisemmasta äänestä.

Harmi kun ei ollut rikkinäinen osa enää tallessa, olisi ollut mielenkiintoista tietää missä se lukko-osa oli tehty...

T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron