RallyBaron  Samppasport

Varustetason tunnistaminen

  • 9 Vastauksia
  • 3690 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Varustetason tunnistaminen
« : 22.11.2018, 14:38:52 »
Moro,

Ensimmäinen volvo plakkarissa ja tietämys lisävarusteista vähän niin ja näin.

Tuli siis noin 60k ajettu S40 T5 (polestar) vm. 2011 ostettua Ruotsista.
Kaivettuani tietoa tästä yksilöstä netistä ja viestittyäni suoraan polestarille runkonumeron (vastausta odotellessa), haluaisinkin selvittää millä varustetasolla kyseinen yksilö onkaan.

Onko esimerkiksi jarrusatuloiden väristä yksilöitävissä mitään?
Jos ja kun polestarin ohjelma sisällä, tuleeko tuossa fyysistä palikkaa Volvoon kiinni? Käsitykseni mukaan tehot 230 -> 250hp? ja vääntöäkin tulee mukavasti lisää. Ohessa kuvia.

Lisäksi huolto olisi tulossa piakkoin vastaan (60 k. huoltokirjassa huolto nro 6.) En tiedä onko jakohihnaa jo vaihdettu, jos ei niin se täytyy ainakin hoitaa pikimmiten alta pois. 

Kiitos jo etukäteen!










Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 315
Vs: Varustetason tunnistaminen
« Vastaus #1 : 22.11.2018, 15:39:04 »
Ainakin 2010 V50:ssä varustelutaso lukee suoraan apukuskin B pilarissa takaoven puolella, eli oikean takaoven takana.
T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

Poissa Nkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Varustetason tunnistaminen
« Vastaus #2 : 22.11.2018, 17:25:56 »
Ok, kiitos. Auto on vielä matkalla, joten en ole päässyt tähän vielä tutustumaan.

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Varustetason tunnistaminen
« Vastaus #3 : 23.11.2018, 00:03:07 »
Jakohihnan vaihto 60 k kohdalla on turhaa liioittelua. Aja toiset 60 k ja harkitse sitten. Näissä jakohihna kestää helposti 150 k. Vaihtoväli useimmilla markkinoilla 10 v tai 120000 mailia tai 180000 km. Toisaalta 10 V kohdalla on ehkä hyvä vaihtaa jos se tulee ensin vastaan.

Omaan autoon jakohihna vaihdettiin 8 V kohdalla ensimmäisen kerran jolloin kilometrejä oli kertynyt reilut 160 k (en muista tarkkaan). Huollon mukaan hihna oli vielä varsin hyvässä kunnossa mutta säätövara alkoi olla lopussa joten tuonne 180 k asti ei ehkä kuitenkaan kannata väkisin venyttää. Keväällä tulee 300 k täyteen ja aion vaihdattaa jakohihnan toisen kerran silloin.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa mika82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Varustetason tunnistaminen
« Vastaus #4 : 25.11.2018, 03:31:17 »
Nuo varustasot menee vähän kummasti (ilmeisesti verotuksillisista syistä yrityskäytössä) ja ei aina suoraan kerro oleellista mitä kaikkea on ja mitä ei. Esim. omassa V50 s/s drive classic business ei oo nahkoja vaikka yleensä classicissa on aina mutta sitten taas löytyy ärrän palikkaa mm. polkimet, ratti (samat mitä sulla) ja alumiiniset kattokaiteet.

Audio taso selviää kun saat auton ja laitat soittimeen virrat, lukee näytössä. Tasoja on kolme, standard, high performance ja premium sound.

Kivan näköinen peli mutta yllättävän korkean näköinen!? :O

Poissa Nkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Varustetason tunnistaminen
« Vastaus #5 : 27.11.2018, 08:23:55 »
Kiitos vastauksista!

Luulen että tuo korkeus voisi johtua (luultavasti) 16" vanteista. Tähän on tulossa kyllä korjaus. ;D

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Varustetason tunnistaminen
« Vastaus #6 : 28.11.2018, 08:35:36 »
Toki 16" vanteen kanssa lokarin reunan ja vanteen reunan etäisyys on isompi kuin isommilla vanteilla. Lisäksi jos auto on neliveto, sen alusta on tehtaan jäljiltä etuvetoa korkeampi.

Pieni varoituksen sana jos harkitset auton madaltamista: Ei kannata pudottaa kovin paljoa jos haluaa välttyä vetonivelongelmilta.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Nkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Varustetason tunnistaminen
« Vastaus #7 : 01.12.2018, 01:21:51 »
Lähinnä tarkoitin isompia vanteita. :)

Nyt on siis volvo alla ensimmäistä päivää.

Varustepakettina momentum ja polestar todistus oli myös autossa mukana.

Mitähän tähän varustetasoon on 10/11 vuosina kuulunut?

Alusta tuntuu jämäkältä, mutta ainoa mahdollisesti tuleva homma rengasäänien vaimentamiseksi vielä entisestään voisi olla alustan massaus.

Ainoa miinus on se, että ei ole hallia missä tämän voisi tehdä. Suosituksia?

Nyt siis contin uudet kitkat alla 17” vanteilla.

Liikkeestä myivät tämän AUX -liitäntäisenä, joka paljastui fm -lähettimeksi. Tämä pitäisi myös ratkoa. Onko jälkiasenteista aux -liitäntää edes tähän mahdollista saada?

Kiitos jälleen kerran!

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Varustetason tunnistaminen
« Vastaus #8 : 01.12.2018, 16:39:48 »
Ymmärtääkseni -07 vuosimalliin tulleen AUX-liitännän saa helposti jälkiasennettua. Ohjeetkin löytyvät Volvolta.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Nkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Varustetason tunnistaminen
« Vastaus #9 : 02.12.2018, 00:32:56 »
Selvä. Otankin tuosta selvää heti ensi viikon alussa.

Nyt kun auto ruotsin kielisenä vielä, niin onnistuin tulkkaamaan öljyn määrä vähäinen -ilmoituksenkin. Huomenna tai viimeistään ma öljykaupoille.

 

KL-varaosat  Race.fi