Tänään aamulla -5 astetta, lämmitys aktivoitu VOCista noin 20 minuuttia ennen liikkeelle lähtöä, ja noin kilometrin ajon jälkeen mittaristosta sammui lämmittimen kuva. OBD-portista mitattuna moottorilämpö oli tällöin 65 astetta. 10 kilometrin ajon jälkeen ilman lämmitintä saavutettiin 80 astetta. Kokeilin heti webaston sammumisen jälkeen uudestaan laittaa lämmittimen käyntiin suorakäynnistyksellä, ja se tuntui lähtevän päälle ilman mitään herjoja. Aloin nimittäin epäilemään, että osaako tuo jotenkin optimoida tuota käyttöaikaa esim. akun latautumisen suhteen. Ajoin nimittäin eilen pari lyhyempää pätkää esilämmityksen kera, joten akun varaus saattaisi olla alhaisempi, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan niin alhainen, että se vielä estäisi lämmittimen toiminnan.
Vähän mystiseltä tuntuu, haluasin ymmärtää tämän toiminnan, jottei tarvitse pohtia onko tässä joku paikka rikki.