Tänään tuli asenneltua T6:n Polarheater akunlämmitin. Malli on tuo kiinteästi asennettava Calix-yhteensopiva. Termostaatti ohjattu, teho 57W, pitää akun +20*C kun ulkolämpötila on alle +10*C ja lohkolämppäri on kytkettynä.
https://www.polarheater.fi/product/179/polar-akkulammitin-calix-yhteensopiva-57-wattiaKuva lainattu PolarHeaterin sivultaTarkoitus oli aluksi laittaa lämmitin elementti akun alle ja foamit akun ympärille, mutta eihän se sopinut Volvon telineeseen. Akun kiinnitys ei olisi enää toiminut koska 3mm foami + lämmitin nosti akkua ylös päin. Päädyin toiseksi parhaaseen vaihtoehtoon eli lämmitin akun kylkeen mukana tulleilla remmeillä ja 10mm foamia lämmittimen sekä akkukotelon väliin. Nyt lämmittimen pitäisi lämmittää akkua ja foami estää lämmön karkaamisen. Tungin foamia myös akun etupäätyyn, joten nyt kaksi sivua on lämpöeristetty. Akkutelinen on muovia joten foami akun alla ei välttämätön, lämpöhän pyrkii muutenkin ylös päin.
Virtakaapelin kytkin letkulämppärin kiertovesipumpun muuntajan vapaaseen lähtöön, joka on tarkoitettu varsinaisesti sisälämppärin lähdöksi. Sisälämppärin haaroitusta en ole koskaan viitsinyt laittaa, koska en koe sille minkään moista tarvetta. Samalla tuli laitettua lukot kaikkiin Calix lämmitysjärjestelmän liitoksiin, kun ne aikanaan jäi uupumaan. Kiristelin ohessa myös tihkuvan kiertovesipumpun klemmarin.
Duunikaverihan tuota akunlämmitintä on hehkuttanut jo pari talvea että paras keksintö sitten akun ja sähkön keksimisen jälkeen. Lämmin akku latautuu nopeasti ja antaa enempi käynnistysvirtaa, siihenhän tuo perustuu
Voi olla että Artic Heater olisi ollut parempi, se lämmittää akkua myös ajossa ja aina kun auto on ylläpitolatauksessa.