Autoracing  KL-varaosat

Peltivanteiden kääntö.

  • 119 Vastauksia
  • 78713 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #60 : 16.01.2013, 12:51:06 »
Joutuu ehkä kaarta vähän muokkaamaan.. :P

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
keskiön kääntö+levitys
« Vastaus #61 : 31.01.2013, 17:27:01 »
mitenkäs ootte pellivanteen keskiöitä ottanu irti?? tänään rupesin noita 16" vanteista ottamaa keskiötä irti ja saumojen rälläköinnin jälkeen prässillä koitin painaa keskiötä pois mutta muuta tapahtunu ku vanne vääntyy, keskiö ei liikahdakkaan. Jääpirssiin joskus tein käännetyt pellit ja siinä 7kg lekalla hakkasin keskiön pois, tässä ei viittisi noin ronskeja keinoja käyttää kun tarvis vanteista saaha siistit.

-Tero-
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa ärrä t5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: keskiön kääntö+levitys
« Vastaus #62 : 02.02.2013, 15:08:30 »
sorvillahan nuo helpostilähtee.
volvo pv vm 1960,volvo 142 vm 1969,volvo 164 vm 1971,volvo 240 4 d 1986.volvo 850 t 5r 1995,
volvo 240 2d seda vm 1984,volvo 142 vm 1971
volvo duett 1963. volvo s40 2,0 16v vm 97 ja muutama muu.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: keskiön kääntö+levitys
« Vastaus #63 : 02.02.2013, 19:58:31 »
sorvillahan nuo helpostilähtee.
niinhän ne lähtis..vaan kun ei ole kärkikorkeutta kun max.15" vanteeseen. CNC jyrsimellä teen keskiön kohdistuksen ja kehän puolituksen.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Viltsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: keskiön kääntö+levitys
« Vastaus #64 : 02.02.2013, 20:04:32 »
Lämmitä sitä vanteen kehää toholla ja paina samalla prässillä :)
740tic -85  740gle -88

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: keskiön kääntö+levitys
« Vastaus #65 : 02.02.2013, 20:49:12 »
Lämmitä sitä vanteen kehää toholla ja paina samalla prässillä :)
toi tuli siinä mieleen kun prässillä koitin keskiötä pois mutta ajattelin että vanne vetää kieroksi. Pillit koulussa kyllä olis, kaippa niitä vanteita hiukan kärsii lämmittää
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: keskiön kääntö+levitys
« Vastaus #66 : 02.02.2013, 22:31:44 »
Vanne tasaiselle lattialle (kovalle alustalle) ja tampin/katkaisumeisselin kanssa raskaalla vasaralla lyöntejä sinne kehälle, vuorotella joka puolelle. Silleen ne vähäiset hitsijämät murtuu sieltä poikki.
Prässillä näissähommissa ei yleensä tee kuin hallaa. Keskiöstä jos lähtee painamaan niin voimaa ei tarvi montaakaan sataakiloa kun keskiön vääntää mutkalle.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: keskiön kääntö+levitys
« Vastaus #67 : 03.02.2013, 11:26:31 »
Vanne tasaiselle lattialle (kovalle alustalle) ja tampin/katkaisumeisselin kanssa raskaalla vasaralla lyöntejä sinne kehälle, vuorotella joka puolelle. Silleen ne vähäiset hitsijämät murtuu sieltä poikki.
Prässillä näissähommissa ei yleensä tee kuin hallaa. Keskiöstä jos lähtee painamaan niin voimaa ei tarvi montaakaan sataakiloa kun keskiön vääntää mutkalle.
juu..100kg voimalla painoin ja vanne antoi periksi, joten luovutin..tarvii vanhaan malliin vaan mäiskiä keskiö pois, hiukan siinä enemmän tulee kittaamista.lähteekö se keskiö molempiin suuntiin pois? kaveri vaan puheli että fiatin vanteet on kartiot, joten keskiö ei lähde kuin sisäänpäin pois.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #68 : 04.02.2013, 10:37:54 »
Itse rälläköin saumat pois ja lekalla paukutin saumojen puolelta julkisivuun päin hyvin irtosi.

yhestä vanteesta jouduin myös kanttari osuman oikaisemaan niin heppasin vanteet laaniin kiinni ja sen jälkeen lämpöä ja moskaa  ;D

Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #69 : 08.02.2013, 18:38:52 »
Huomasin saman tuon prässihomman kanssa, taipuu helposti. Ratkasin ongelman 25mm vanerilevyllä, minkä laitoin vanteen alle. Vanha jarrulevy toimi mulla hyvin keskittämään voiman vähän laajemmalle alalle. Helpoiten lähti antamalla pieni paine keskiölle ja sitten pajavasaralla kevyesti naputellen.

Volvon 16" vs. bmw 15", volvon keskiöt lähtee eri suuntaan ja on jämäkämmät lähtemään pois. Bemarin vanteista lähti keskiö irti ilman mitään ongelmia.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #70 : 14.02.2013, 19:53:22 »
Onko mitään hyviä tapoja naamioida levitettyjä ja käännettyjä peltejä sillee, että ne näyttäis mahdollisimman "tehdastekosilta"... kenties vaikka vois väittää niiden olevan jenkeistä peräsin..?  ::) tulossa eteen 8x16" ja taakse 9x16" semmosella et:llä, että tulee 240:ssä kaaren tasalle suunnilleen.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #71 : 14.02.2013, 22:46:09 »
Onko mitään hyviä tapoja naamioida levitettyjä ja käännettyjä peltejä sillee, että ne näyttäis mahdollisimman "tehdastekosilta"... kenties vaikka vois väittää niiden olevan jenkeistä peräsin..?  ::) tulossa eteen 8x16" ja taakse 9x16" semmosella et:llä, että tulee 240:ssä kaaren tasalle suunnilleen.
kemiallinen metalli ja lopuksi viimeistelykitti, korkeapaineruiskulla pohjamaali ja tavallisella pari kerrosta pintaväriä ja lakkaa. Noin ainakin yhet puhalletut alut fiksasin ja hyvät tuli.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #72 : 14.02.2013, 22:48:41 »
Huomasin saman tuon prässihomman kanssa, taipuu helposti. Ratkasin ongelman 25mm vanerilevyllä, minkä laitoin vanteen alle. Vanha jarrulevy toimi mulla hyvin keskittämään voiman vähän laajemmalle alalle. Helpoiten lähti antamalla pieni paine keskiölle ja sitten pajavasaralla kevyesti naputellen.

Volvon 16" vs. bmw 15", volvon keskiöt lähtee eri suuntaan ja on jämäkämmät lähtemään pois. Bemarin vanteista lähti keskiö irti ilman mitään ongelmia.
mihin suuntaan nuo volvon keskiöt lähtee? mulla on tuo homma jäissä kun ideat loppuu. pitää tuota vaneria koittaa.

Onko mitään hyviä tapoja naamioida levitettyjä ja käännettyjä peltejä sillee, että ne näyttäis mahdollisimman "tehdastekosilta"... kenties vaikka vois väittää niiden olevan jenkeistä peräsin..?  ::) tulossa eteen 8x16" ja taakse 9x16" semmosella et:llä, että tulee 240:ssä kaaren tasalle suunnilleen.
kemiallinen metalli ja lopuksi viimeistelykitti, korkeapaineruiskulla pohjamaali ja tavallisella pari kerrosta pintaväriä ja lakkaa. Noin ainakin yhet puhalletut alut fiksasin ja hyvät tuli.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #73 : 14.02.2013, 22:56:38 »
kemiallinen metalli ja lopuksi viimeistelykitti, korkeapaineruiskulla pohjamaali ja tavallisella pari kerrosta pintaväriä ja lakkaa. Noin ainakin yhet puhalletut alut fiksasin ja hyvät tuli.

Kiitän, mites nuo keskiön saumat vanteen takapuolella? Jos onnistuu MAGilla hyvin niin kannattaako tehä mtn vai suosiolla silottaa saumat ja siistii ne vaikka lamellilaikalla?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #74 : 14.02.2013, 23:40:17 »
Kiitän, mites nuo keskiön saumat vanteen takapuolella? Jos onnistuu MAGilla hyvin niin kannattaako tehä mtn vai suosiolla silottaa saumat ja siistii ne vaikka lamellilaikalla?
ehkä itte tekisin niin että ekaks hakisin hyvät virrat ja hitsausnopuden johonki 3mm palikoihin ja sitte vasta vannetta hitsaamaan. Pitävin saumahan tulee niin että pieni sauma tulee toiselle puolelle.
Itte meinasin väsätä sellasen pöydän/telineen mihin vanteen saa pyörimään ja muuntaja verkkovirtaan ja virralla säädetään pyörimis nopeus..sitte vaa vanne pyörimään ja kolvaamaan :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Futurez  Kulkukoira