Itsekin mietin vanteita ostaessa noita jakomuutoksia tms. kikkailuja, kun haluttua vannetta tuntui olevan vaan väärällä jaolla.
Tosin, sitten etsin aikani, kunnes löysin volvon jaolla olevat, ja about saman hintaisetkin oli, ja mikä tärkeintä sopivat suoraan ilman mitään kikkailuja.
Eli summa summarum:
Hommatkaa OIKEALLA pulttijaolla olevat vanteet, se ei ole riskin väärti muutamankympin säästön takia vetää autoa romuksi, kun yksi rengas/vanne irtoaa. Olen ollut meinaan mukana kun näin on käynyt, eikä ollut hauskaa, ja hintaa tuli toistsasataakertaisesti sen säästön verran.
Spacerit (muut kun vanteeseen kuuluvat) eivät tietystä (turvallisuussyystä) ole lailliset, ja ne eivät kestä samaa kun jos vanne kiinnitetään napaan, ja aiheuttavat lisärasitusta laakereille ja pyöränripustuksille, kun rengas on eri kohdassa kun pitäisi olla.
Olen samaa mieltä kuin sjs, sitä paitsi vääränlaiset pultit voivat aiheuttaa pyörän irtoamisen vaikka olisivat 200Nm voimalla kiinni.
Spacerit on hyväksytty vain kilpailukäyttöön ja suomen tieliikenteessä ei.
Tutun kaverilla oli spacerit jotka eivät keskittänyt (ehkä sen takia). Nykyään hän ei käytä minkäänlaisia spacereita, koska ei pahemmin ajele. (R.I.P, kun vanne irtosi kesken ajon ja auto tapasi kallion. kiitos spacerin.)
Edit: jokainen tehköön oman päätöksen tästä laittaako vai ei, itse en ole laittanut enkä laita.