RallyBaron  Samppasport

740/940 3" pakoputket

  • 0 Vastauksia
  • 1234 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
740/940 3" pakoputket
« : 30.11.2020, 01:33:30 »
Onko kellään kokemuksia tuosta kl racingin 3" rst putkesta? Lähinnä miten hyvin istuu pari senttiä madalletussa ja minkä laatuinen?

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/3-halvsats-740-88-940-turbo-rf-.html

Downpipen ja alkupätkän joutuu kuitenkin itse tekemään mutta ajattelin jos löytyisi hyvä laatuinen rst loppupätkä yhdellä vaimentajalla niin pääsisi helpolla mutta ei kehtaisi mitään huonolaatuista tai huonosti istuvaa Laittaa.
Saa myös vinkata jos muita hyviä sarjoja saatavilla.

Musta/sinkitty ei ole vaihtoehto, edellisen tein 4 vuotta sitten sinkitystä putkesta simonssin vaimentajalla, vaimennin vielä ehjä mutta putki on jo iha laho eikä kiinnosta paikkailla enää.
Putki oli tuettu hyvin takavaimentajasta kumeilla ja downpipesta kiinteästi eikä päässyt mihinkään hankaamaan ja hitsi saumat maalattu sinkki spraylla mutta ei nuo tunnu suolaa kestävän...

Tuntui mutkista ja liitos muhveista ekana ruostuvan puhki, olisiko v-panta liitokset pidempi ikäisiä ja onko näihin takavetosiin mitään hyötyä laittaa joustopätkää? Edellinen oli ihan kiinteä kokomatkalta,vakio dp ja katti ei ihme kyllä ole ruostunut mutta loppupätkä ihan haurasta, seuraavaan koriin tulee isompi turbo ja ilman kattia.

Kannattaako dp tukea vakio tyyliin vaikka on iso ahdin ja peltisarja?
Vakio pakosarja tuettu lohkoon mutta peltisarjaa ei ilmeisesti kannata tukea kun lämpövaihtelut suurempia? Vai pitäisikö olla joku joustava tuki?
Tulossa siis eteen ylös pakosarja ja hx52 holsetti.

Miten kauas turbosta Lambda kannattaa laittaa ja suoraan vai viistottain?  Ennen vai jälkeen hukkaportin putkea? (ulkoinen portti)
Vai tuleeko leimalla sanomista screamerpipesta jos portti niin tiukalla ettei se leimalla aukea? Tai onko laillinen jos siinä on äänenvaimennin ja kori ei ole vähäpäästöinen?

Ajatuksena olisi 4"dp joka haaroittuu kahteen 3" putkeen, toinen yhdellä vaimentajalla perälle asti ja toinen pätkä autoalle ja päähän läppä joka aukeaa tietyllä ahtopaineella niin ei putki ahdista, mitähän katsuri on mieltä? Jos läppä aukeaa vasta isoilla ahdoilla niin katsastuksessa se pysyy kiinni tottakai.

Tämä oli vain oma suunnitelma joka teoriassa kuulostaa toimivalta, saa kertoa jos on jotain epäkohtia tai parempia ideoita, koriin en kuitenkaan tee mitään muutoksia ja 4" putki voi olla turhan haasteellinen vetää akselin yli ja tulee maavaran kanssa ongelmia helposti.
Auto pitäisi pitää kuitenkin leimakelpoisena ja normaali ajossa äänet kohtuullisena ilman että pakoputki ahdistaa

 

Carcom Oy  Ateho