Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V50 1.6d - 08, lisäaineellisen dpf:n tyhjennys?

  • 1 Vastauksia
  • 616 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Puatsio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Olenkohan ymmärtänyt oikein tuon järjestelmän toiminnan. Onko näin, että lisäaine pumpataan automaattisesti polttoaineen sekaan? Koska polttotoimintoa ei tässä dpf mallissa ole, on se määrävälein tukkeutumisen vuoksi vaihdettava.

Dpf on nyt tukossa, ei tosin siitä ole mitään herjoja antanut, mutta skoopilla katsottuna pakoputken puoleisista dpf:n kennon aukoista on ehkä vain noin 90% enää auki. Vastapaine on niin kova, että ahdin on alkanut työntämään nokea ulos väärästä paikasta.

Dpf on nyt pöydällä ja mietin sen tyhjennystä. Tarvitseeko sitä sen jälkeen erikseen ohjelmoida? Juurikin tuon mallin toiminnan vuoksi antaisi lisäaineen mennä polttoaineen mukaan ilman ohjelmointia. Alkaako tietokone herjata dpf:n paine-erosta jos se on käytännössä 0. Egr saa olla käytössä ja lisää tehoa en kaipaa eli noiden takia ei tarvetta ohjelmointiin.

Kokemuksia? Vinkkejä?

Edit. No joo, taitaa se tarvita ohjelmoinnin joka tapauksessa. Dieselin syöttöä lisättäneen regenerointivaiheessa lämpötilojen noston vuoksi eli tuo vaihe on ainakin saatava ohjelmallisesti pois.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2021, 21:33:01 kirjoittanut Puatsio »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6d - 08, lisäaineellisen dpf:n tyhjennys?
« Vastaus #1 : 06.11.2021, 09:08:03 »
Juu ohjelmoinnin vaatii. Lisäaine on tehostamassa normaalia regenerointia kun ei tuo 1.6d tuota lämpöä riittävästi. EGR ehdottomasti pois tuosta moottorista jos meinaat autoa pitää.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo