Auto vetää kojelaudan tyhjäksi ja poistaa kuulemma virhekoodit. Siellä vaihdettiin paineilma anturin ja sytytystulpat— turhaan. Nyt toisella korjaajalla joka katsoo akun ja laturin jännityksen ja jakopääketjun mikäli se olisi löysällä.
Siis pimeneekö kojetaulu kokonaan ja vikakoodeja ei löydy muistista? Mistä tiedetään että niitä ylipäätään on tai ei oikeasti ole?
Onko käyty ajaan lenkkiä testeri kiinni ja tallennettu dataa, josta voisi katsoa mitä tapahtuu sammumisen hetkellä?
Lähteekö uudelleen käyntiin heti vai pitääkö odotella ja kuin pitkään? Vaikuttaako sammumiseen ja uudelleen käynnistymiseen mikään selvästi kuten tankin korkin käyttäminen auki, ulkolämpötila, polttoainetankin täyttöaste?
Tuleeko tankkiin ylimääräistä painetta tai toimiiko paremmin tankin korkki hiukan auki?
Vika tullut nopeasti vai pahentunut ajansaatossa? Millaiset päästöarvot oli edellisessä katsastuksessa?
Muutamia arvauksia näillä tiedoilla:
-Mittaristo/CEM/ECU linjalla ajonestoon, virtalukkoon tms liittyvä vika
-polttoainepumppu väsähtänyt ja jonkun aikaa pumpattuaan paineet katoaa
-Ecuvika/sytkän ohjausvika joka oireilee kuumana
-kaasupoljin - kaasuläppä osastolla vika
-johtosarja / CEM vika
-hetkellinen imuvuoto tai lambdavika
Vida, Delphi loggaavalla purkilla kiinni ja pirssi käyntiin tai ajamaan lenkki livedataa seuraten.