Carcom Oy  Ateho

PRV:n huolto ja varaosat- ketju

  • 240 Vastauksia
  • 77661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #120 : 08.11.2015, 09:37:00 »

Voiko B280E:ssä vaihtaa nakutusanturit jollain ilveellä ilman imusarjan irroitusta? Korjausopas kertoo myös, että jäähdytysjärjestelmä pitäisi tyhjentää?!

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #121 : 10.11.2015, 12:47:15 »
Totta B280E koneissa EI ole lambdaa.
Ykkösen tulpanjohdon anturi kertoo sytkäboxille, että ykkönen sytyttää eikä kutonen, yhdessä kampiakselin asentoanturin kanssa boxi osaa sytytellä oikeaan aikaan :), näin sopivasti yksinkertaistaen.
Nakutusantureita ei pysty vaihtamaan, muuten kuin imusarja irti ja sitten se Y:n mallinen jäähdytysputki.

Tuossa jonkunmoiset kuvat aiheesta.





Eli jonkun verran joutuu purkamaan. Kannattaa luonnollisesti laittaa kaikki uudet O-renkaat genuine 8).
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #122 : 10.11.2015, 19:46:38 »
Kiitos vastauksesta ja eritoten kuvista! Kuvissa näkyy myös YKK-anturi. Onko sitäkin vaihdettaessa irroitettava imusarja? Onko nakuanturienkin ympärillä jokin kumitiiviste vai näenkö väärin? En löydä niille mitään osanumeroa...

Eli kannattaa uusia imusarjan 6  o-rengasta ja 2 y-putken o-rengasta? Lisäksi varmaan tuo paksu jäähdystysletku joka menee y-putkelle kannattaa uusia samalla?

Mikäs toi y-putken alla kulkeva jäähdytysputki on? Tekisi mieli ostaa uudet letkut myös siihen mutta en löydä sitä räjäytyskuvista...
« Viimeksi muokattu: 10.11.2015, 20:09:54 kirjoittanut Lager »

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #123 : 10.11.2015, 20:04:02 »
YKK-anturin voi vaihtaa purkamatta mitään. Kyllä kannattaa. Itse aikoinaan vaihdoin kaikki, koska ovat aika suuren työn takana, eikä ole vuotoja ollut. Kannattaa laittaa laadukkaat rosteriset klemmarit ja sellaiseen asentoon, että on mahdollista kiristää, jos on tarve.

Siinä kulkee vesi lämppäriin kennoon ja öljynlauhduttimeen. Itse laitoin siihen yleismallista letkua halkaisija oli 16 tai 19 mm en muista tarkkaan.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2015, 20:10:36 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #124 : 10.11.2015, 20:10:43 »
OK. Lisäsin vähän tekstiä tuohon edelliseen viestiini. Osaatko vastata lisäkysymyksiin? Tuleeko nakuantieronkin ympärille/alle jokin tiiviste?
« Viimeksi muokattu: 10.11.2015, 20:12:38 kirjoittanut Lager »

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #125 : 10.11.2015, 20:13:18 »
Vastasin :)

Ei ole tiivisteitä nakuissa.

Tuolla on lisää kuvia.
http://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen+kuvat/760+GLE+1988/2012/
« Viimeksi muokattu: 10.11.2015, 20:17:09 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #126 : 10.11.2015, 20:21:05 »
Kiitos paljon!

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
« Viimeksi muokattu: 10.11.2015, 20:25:10 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #128 : 10.11.2015, 21:49:14 »
Tattista!

Täytyykö muuten ruiskusuuttimet irroittaa paikoiltaan kun tuon imusarjan ottaa irti? Nillehän tarttee vissiin kanssa uudet o-renkaat takaisin laittaessa?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #129 : 11.11.2015, 08:11:06 »
Ei tarvitse, mutta jos irroitat niin tarvitsee uudet O-renkaat.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #130 : 13.12.2015, 10:30:28 »
Pitäisi jossain vaiheessa vähän uusia B280e:n jäähdytysjärjestelmää. Uusia osia on kasakaupalla. Yksi osa on kuitenkin vielä hakusessa.

Vesipumpun toisella sivulla on kiinni anturi ja toisella sivulla jonkinnäköinen pultti tukkimassa ylimääräistä reikää. Tämä pultti on nyt hakusessa. Sitä ei löydy mistään räjäytyskuvista. Ilmeisesti joissain malleissa myös tuolla puolella on anturi mutta itselläni siis tukittu tuolla pultilla.

Jos joku tietää varaosanumeron tuolle ja sen alla mahdollisesti olevalle tiivisteelle niin olisin kiitollinen tiedosta.

Tässä vielä netistä löytynyt kuva josta olen ympyröinyt tuon hakusessa olevan osan :

« Viimeksi muokattu: 13.12.2015, 10:33:09 kirjoittanut Lager »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #131 : 13.12.2015, 14:25:43 »
Mulla tuli ainakin vesipumpun mukana uusi. Eikö se lie ole ihan perus millikoon pultti kuusiokolokannalla ja tiivisteeksi vaan sopiva kuparirengas?
[mutu]Anturin asennuspuoli ilmeisesti riippuu onko LHD vai RHD auto.[mutu]

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #132 : 13.12.2015, 17:08:00 »
Mulla tuli ainakin vesipumpun mukana uusi. Eikö se lie ole ihan perus millikoon pultti kuusiokolokannalla ja tiivisteeksi vaan sopiva kuparirengas?
[mutu]Anturin asennuspuoli ilmeisesti riippuu onko LHD vai RHD auto.[mutu]

Okei. Mulla Hepun pumppu kun en löytänyt alkuperäistä ja sen mukana ei tullut uutta. Kaipa sen pultin tosiaan voi löytää rautakaupastakin mutta mielellään ostaisi ihan varaosanumerolla jotta tulee varmasti oikea.


Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #133 : 13.12.2015, 21:38:40 »
Mulla tuli ainakin vesipumpun mukana uusi. Eikö se lie ole ihan perus millikoon pultti kuusiokolokannalla ja tiivisteeksi vaan sopiva kuparirengas?
[mutu]Anturin asennuspuoli ilmeisesti riippuu onko LHD vai RHD auto.[mutu]

B28:n räjäytyskuvista löytyi kaksi eri vaihtoehtoa M14 X 1,25 ja M18 X 1,5 . Kumpikohan se mahtaisi olla jos kumpikaan? Ihmeellistä, että b280:n kuvista ei tuota löydy.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #134 : 22.12.2015, 13:16:52 »
Voin huomenna tarkistaa tallilla olevasta varaosapumpusta.
Tuo eri koko on outoa, koska B28 / B280 on sama vesipumppu.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

Carcom Oy  Ateho