Elekma  Autoracing

PRV:n huolto ja varaosat- ketju

  • 240 Vastauksia
  • 77672 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #135 : 23.12.2015, 10:43:00 »
Muisti petti, olin jo lempannut vanhan pumpun pois :(
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #136 : 04.01.2016, 20:29:31 »
Voin huomenna tarkistaa tallilla olevasta varaosapumpusta.
Tuo eri koko on outoa, koska B28 / B280 on sama vesipumppu.

Tilasin sitten molemmat tulpat. Koko riippu ilmeisesti siitä kummalla puolella lämpötila-anturi on. Se voi ilmeisesti olla jommalla kummalla puolella ja olla eri kokoinen. Toisella puolella aina tulppa.

Omituista tosiaan on se, että b280:n räjäytyskuvista ei koko tulppaa löydy mutta noista b28:n kuvista löysin osanumerot noille.

Ilmoittelen kun tiedän kumpi tulppa oli oikea B280:n pumppuun.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #137 : 06.01.2016, 23:05:58 »
Nyt menee kyllä yli hilseen. Oikea proppu on siis tuo isompi eli 1218192 MUTTA toiselle puolelle tulevalle lämpötila-anturille pumpun reikä on liian pieni. Samaten tuolle varuiksi ostamalleni toiselle tulpalle.

Voiko Skandixilta ostamani Hepun pumppu olla niin sekundaa? Tuo reikö on siis ihan huomattavasti liian pieni. Edes tuon anturin se "anturi-osa" ei mahdu läpi joka on kuitenkin halkaisijaltaan huomattavasti pienempi kuin tuo osa jossa on kierteet.

Tässä linkki ostamaani pumppuun : http://www.skandix.de/en/spare-parts/cooling-system/water-pump/water-pump/1000637/

Tässä linkki osaan jonka pitäisi tuohon toiseen reikään saada kiinnitettyä : http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/injection-pump/temperature-switch/1014159/

Niin ja tosiaan tuo toinen reikä johon tuo tulppa tulee on liian suuri tuolle anturille - lisäksi nykyisessä pumpussa nuo on juuri noin päin.

« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 23:38:32 kirjoittanut Lager »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #138 : 07.01.2016, 18:23:05 »
Mä en tiedä mitä noi pitäisi olla, mutta mulla on tuolla kone jossa on kummassakin reijässä anturi, ja anturit ovat ihan silmällä katsottuna erikokoiset.

Mun tietääkseni toinen on jotain lämpötilatietoa keljujetille (äläkysymitä) ja toinen on lämpötilatieto tyhjäkäyntimoottorille.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #139 : 07.01.2016, 18:27:22 »
Jäitä housuun!

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #140 : 07.01.2016, 23:03:51 »
http://www.volvopartswarehouse.com/a/Volvo__260/42885022__5697513/Fuel-system-B28E/GR-41520.html

Näyttäs kuuluvan adapteri tuohon pumpun ja anturin väliin.

Jep. Mutta tuo kuuluu silloin siihen väliin kun anturi on tuolla isomman reiän puolella. Minulla tuolla puolella on tulppa ja toisella puolella anturi. Ihmeelliseksi asian tekee se, että vain yhtä anturia tarjotaan ja se on liian iso tuohon toiseen reikään. En tiedä mikä ihme anturi minulla on sitten kiinni tuossa vanhassa pumpussa. Sitä ei löydy mistään räjäytyskuvista. Ellei sitten tuo Julen mainitsema toinen anturi ole se oikeanlainen. Sitä ei kyllä tähän koneeseen tarjota missään.


Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #141 : 08.01.2016, 06:12:01 »
Jep. Mutta tuo kuuluu silloin siihen väliin kun anturi on tuolla isomman reiän puolella. Minulla tuolla puolella on tulppa ja toisella puolella anturi. Ihmeelliseksi asian tekee se, että vain yhtä anturia tarjotaan ja se on liian iso tuohon toiseen reikään. En tiedä mikä ihme anturi minulla on sitten kiinni tuossa vanhassa pumpussa. Sitä ei löydy mistään räjäytyskuvista. Ellei sitten tuo Julen mainitsema toinen anturi ole se oikeanlainen. Sitä ei kyllä tähän koneeseen tarjota missään.
Sitä anturiako ei saa irti siitä vanhasta pumpusta, vai epäiletkö sen olevan viallinen?
Jäitä housuun!

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #142 : 08.01.2016, 14:48:26 »
Sitä anturiako ei saa irti siitä vanhasta pumpusta, vai epäiletkö sen olevan viallinen?

Saa toki mutta ajatus oli uusia kaikki mahdollinen jäähdytysjäsrjestelmään kuuluva kerralla.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #143 : 09.01.2016, 10:19:09 »
Saa toki mutta ajatus oli uusia kaikki mahdollinen jäähdytysjäsrjestelmään kuuluva kerralla.
Eikun mietin vaan, että jos siinä anturissa ois vaikka valmistajan varaosanumero, niin sais tämänkin mysteerin selvitettyä.
Jäitä housuun!

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #144 : 09.01.2016, 14:51:22 »
Eikun mietin vaan, että jos siinä anturissa ois vaikka valmistajan varaosanumero, niin sais tämänkin mysteerin selvitettyä.

Näinpä. Ongelma on aina se kun auto ei ole minulla täällä kotona. Sen takia kyselen täällä välillä itsestäänselvyyksiäkin. Haluaisin saada aina kaiken valmiiksi tietoon ennenkuin taas menen auton luo.

Tuosta se on tosiaan varmaan kaivettava se numero. Tosin tuossa isommassa anturissa ei ainakaan ole mitään numeroita.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #145 : 19.02.2016, 20:59:01 »
Mitä eroa on B28:n ja B280E:n pakoputkistoissa?

Tuota B28:n putkistoa tuntuu saavan joka paikasta mutta B280E:n putkisto ilman multilinkkiä ja tietysti katalysaattoria tuntuu olevan kiven alla.

Tuota B280E:tä ei muuten taidettu kovin montaa vuotta "valmistaa" kun jo tuli B280F  ja katalysaattori?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #146 : 20.02.2016, 10:22:34 »
Tuossa näkyy erot.

B28E


B280E


B280F


Tuo B280F:n putki varmaan kävisi kokonaisen ja katin tilalle suora putki, kuten kuvassa.

Etuputki http://www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/exhaust-pipes/downpipe/1049792/
Etupönttö http://www.skandix.de/en/search/?q=1271527&bi=3f193088ee7a681ad16c6001bd9110c7
Ylitys http://www.skandix.de/en/search/?q=9155408
Takapönttö http://www.skandix.de/en/search/?q=3531670
Takamutka http://www.skandix.de/en/search/?q=3536167

Välipönttöä ei näkynyt, sen voisi ehkä soveltaa B230ET/FT koneisesta, jossa lienee sama halkaisija.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #147 : 20.02.2016, 14:06:38 »
Kiitos vastauksesta!

Jostain syystä noista Skandixin osista vain osa käy tähän 780:aan vaikka luulisi, että 760:n putkistot samoilla koneilla ilman multinlinkkiä olisi samanlaisia.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #148 : 22.02.2016, 21:13:19 »
Tuota B280E:tä ei muuten taidettu kovin montaa vuotta "valmistaa" kun jo tuli B280F  ja katalysaattori?

Olihan ne koko matkan rinnakkain tuotannossa. Siis aivan kuten B230E ja B230F koneetkin.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #149 : 23.02.2016, 14:11:20 »
Olihan ne koko matkan rinnakkain tuotannossa. Siis aivan kuten B230E ja B230F koneetkin.

Okei. Ja sitten niitä myytiin eri maihin saastemääräysten mukaan?

 

Futurez  Kulkukoira