Autodiagnoosi  Carcom Oy

PRV:n huolto ja varaosat- ketju

  • 240 Vastauksia
  • 77671 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #165 : 03.06.2016, 01:07:59 »
Mites B280:ssa saa tuon laturin tiputettua kun näyttää siltä, että se ottaisi kiinni öljypohjaan ja kylmäputkiin?

Olen uusimassa moottorin johtosarjaa ja pitäisi saada laturi irti jotta saan viimeiset kaksi johtoa kiinni laturiin.

Tässä piileekin sitten toinen ongelma.

Vanhassa johtosarjassa laturiin meni ohut musta piuha sekä ohut punainen. Tuo punainen on ilmeisesti herätepiuha mutta tuo musta on merkattu tässä uudessa johtosarjassa meneväksi öljynpaineanturille. Miten ihmeessä tällainen liitin voi olla vahnhassa johtosarjassa kiinni laturissa?

Voisitteko kertoa miten noi liitokset menee teidän autoissanne?

Tässä moottorin johtosarjassa siis auton alle tulee kolme johtoa : yksi menee startille, toinen on herätepiuha laturille ja kolmas on nyt siis tuo joka vanhassa johtosarjassa meni laturille mutta uuden asennusohjeissa se on merkattu meneväksi öljynpainenanturille...

Kiitos!

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #166 : 03.06.2016, 08:30:11 »
Itse olen ottanut laturin alakautta pois.

Punainen johto menee latausvalolle (heräte), tuo musta johto tosiaan kuuluu mennä öljynpaine anturille. Onko sinulle öljyvalo toiminut?
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #167 : 03.06.2016, 09:30:20 »
Itse olen ottanut laturin alakautta pois.

Punainen johto menee latausvalolle (heräte), tuo musta johto tosiaan kuuluu mennä öljynpaine anturille. Onko sinulle öljyvalo toiminut?

Moi!
Nyt en mene vannomaan, että onko se toiminut. Missäpäin se öljynpaineanturi on? Näin kyllä jonkun anturin tuossa lähettyvillä mutta siihen meni jo toinen musta johto joka ei ole tässä johtosarjassa?! Kuka ihme tuon johdon olisi laturille laittanut ja miten anturiin voi jo mennä toinen johto? Menee kyllä ihmeelliseksi... Tuo johdon liitin joka anturile meni oli kyllä varsin kotikutoisen näköinen.

Voiko asiaan liittyä se, että autoon on jälkeenpäin asennettu mittaristoon öljynpainemittari ja akun jännitemittari? Nämä ovat kyllä ihan alkuperäisosia.

Tässä vielä kuva tuosta ohjeesta ja johdoista :

« Viimeksi muokattu: 03.06.2016, 09:33:23 kirjoittanut Lager »

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #168 : 03.06.2016, 09:40:54 »
Vai meneekö anturille kaksi mustaa johtoa?

Rupesi kyllä mietityttämään, että voiko tuo näkemäni anturi olla sittenkään öljynpaineanturi.  Eikös tuon anturin pitäisi olla siellä öljypohjan lähettyvillä?

Anteeksi typerät kysymykset mutta auto on pimeässä hallissa enkä saa sitä nostettua ylös. On varsin vaikeaa tihrustella liittimiä ja antureita tuolla auton alla fikkarin kanssa...
« Viimeksi muokattu: 03.06.2016, 10:55:30 kirjoittanut Lager »

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #169 : 03.06.2016, 10:27:04 »
Onko se anturi tämä punaisella ympyröity?





Eli tuohon se OPS-johto ilmeisesti pitäisi mennä?

Edelleenkin on mysteeri miksi se on vanhassa johtosarjassa mennyt laturille.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #170 : 03.06.2016, 12:17:31 »
Tuo on juurikin öljynpaineanturi.
Ainahan löytyy noita kaiken maailman "sähkömiesten" kytkentöjä tämän ikäisistä >:(
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #171 : 03.06.2016, 12:55:25 »
Tuo on juurikin öljynpaineanturi.
Ainahan löytyy noita kaiken maailman "sähkömiesten" kytkentöjä tämän ikäisistä >:(

Hienoa, että tuo anturin paikka selvisi! Kiitos!

Niinpä. Mutta mikä ihmeen idea tuossa on ollut vetää öljynpaineanturin johto laturiin?

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #172 : 03.06.2016, 20:34:10 »
Nyt näyttää myös siltä, että laturin maajohto puuttuu kokonaan.

Se siis lähtee laturin alakulmasta mutta mihin? Lohkoon vai auton runkoon?


Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #173 : 03.06.2016, 21:12:32 »
Nyt näyttää myös siltä, että laturin maajohto puuttuu kokonaan.

Se siis lähtee laturin alakulmasta mutta mihin? Lohkoon vai auton runkoon?
Vinokoneessa ainakin lohkoon laturin korvakon alle. Luulis että PeRVossa menee samoin.
Jäitä housuun!

s73

  • Vieras
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #174 : 03.06.2016, 21:18:47 »
Vinokoneessa ainakin lohkoon laturin korvakon alle. Luulis että PeRVossa menee samoin.
Täällä vinokoneesta johto on vedetty imusarjaan.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #175 : 03.06.2016, 21:45:14 »
Onko se sama vetääkö sen imusarjaan vai lohkoon? Käykö johdoksi 6 neliömillimetrin johto vai täytyykö olla järeämpää?

s73

  • Vieras
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #176 : 03.06.2016, 21:53:37 »
Missä se on pervossa alun alkaen?
Aika lyhyt johto pitäisi olla.

Tuossa on johdon paksuus kuoren kanssa joku 4-5mm. laitoin mikan ohjeen mukaan.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #177 : 03.06.2016, 22:10:34 »
Missä se on pervossa alun alkaen?
Aika lyhyt johto pitäisi olla.

Tuossa on johdon paksuus kuoren kanssa joku 4-5mm. laitoin mikan ohjeen mukaan.

Hyvä kysymys.

En tajua kuka ton laturin kanssa on pelleillyt kun tuo maapiuha puuttuu kokonaan ja öljynpaineanturin piuha oli vedetty kiinni laturiin.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #178 : 04.06.2016, 10:01:14 »
Ei ole erillistä maajohtoa, maadoitus laturin rungon kautta.
Korjaan saman tien, onhan siellä maajohto, menee runkoaisaan laturin läheisyyteen.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2016, 10:03:06 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #179 : 04.06.2016, 14:45:45 »
Ei ole erillistä maajohtoa, maadoitus laturin rungon kautta.
Korjaan saman tien, onhan siellä maajohto, menee runkoaisaan laturin läheisyyteen.

OK. Eli ei mene moottorin kylkeen? Osaatko sanoa tarkempaa paikkaa? Siellä lienee pultinreikä johon tuo maajohto pultataan?

 

Kulkukoira  Proturbo