Autoracing  KL-varaosat

Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix

  • 73 Vastauksia
  • 37090 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #30 : 30.05.2012, 22:27:05 »
Joku pakkausvirheellinen tuo paketti selvästikin on, pelkääjän puolella on 5 kierrosta pienempää vieteriä, kuskin puolella 6. Ja tuo isompi jousi on tosiaan aivan liian läjässä kuskin puolella, se sais olla tuolee sillon ku iskari pohjaa eli liikevarat on käytetty. Eikä ole kyllä pelkääjän puolikaan kovin järkevän näköinen. Onko noista mitään ostokuittia? Eli uutena vissiin hommasit kaveris kautta, mistä hän tilasi ne?  Tuo on takuun/tuotevastuun alainen hommeli.

Ulkomailta on tosiaan tilattu. Kaveri pistää viestiä sinne kuvien kanssa, niin nähdään mitä sieltä sitten sanotaan. Ja tosiaan ihan uutena on.

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #31 : 29.06.2012, 12:22:10 »
Mites tämä probleema on edennyt? Joko on uusi sarja alla?  :pomo:
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #32 : 29.06.2012, 12:30:30 »
Mites tämä probleema on edennyt? Joko on uusi sarja alla?  :pomo:

Uusisarja tosiaan on jo tullut, mutta ei paikoillaan. Auto tällä hetkellä maalaamossa ja siellä laittavat sitten samalla tuon D2:nkin alle, niin ei tarvi ees taas ajella tolla pohjaavalla alustalla. Nytkin auto on vain pihassa seisonut koko tämän ajan, toisella autolla pitänyt kulkea.  Eli eiköhän se ensi viikolla ole koko auto valmis aikalailla.  :pomo:

Sitten alkaa lähetteleen/katsomaan mitä nuo Lontoon pojat sanoo nuista Ta-Tecnixin satsista. Oli muuten satakertaa laadukkaamman oloset nuo D2. Tosin eihän niitä voi verrata kyllä oikein, kuin hintaki noin 3x isompi.

Poissa Ramiko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #33 : 02.08.2012, 11:35:09 »
Harmittaa etten löytänyt tätä tekstiä aiemmin täältä, hommasin nimittäin samaisen ta-techniksin alustasarjan S70 2.5 TDI hoppaan.
Ensinnäkin etutolppien yläpään kasaus tuottaa vieläkin ihmetystä. Sarjassa oli jousien yläpäässä alumiininen kiekko, jonka oletin tulevan suoraan yläpään laakeria vasten ja laakerin yläpuolelle se normaali levy jossa on nuo kuminystyrät. Tuolla kokoon panolla jäi klappia yläpäähän noin 1mm, eli ei kiristynyt nippuun kunnolla.

Toisessa variaatiossa heitin sen alumiinikiekon ja laakerin väliin alkuperäisen jousen ylätukikumin, jolloin paketti kiristyi hyvin, mutta nyt auton koko paino on ylätukikumin keski holkin varassa, eli levy jossa on edelleen ne nystyrät joka on konehuoneen puolella nousi ylös yli 10mm.

En ole vielä kokeillut pakettia ilman alustan mukana tullutta alumiinikiekkoa.

Olen kanssa erittäin pettynyt sarjaan, itselläni pohjaa kanssa etupää pienestäkin töyssystä.

edit: Kävin nappaamassa pari kuvaa sarjasta, linkin takana kaikki kuvat.

https://plus.google.com/u/0/photos/102592969615347283572/albums/5771997658692638273

edit2: Saitko palautettua ta-technix sarjan myyjälle?
« Viimeksi muokattu: 02.08.2012, 13:43:19 kirjoittanut Ramiko »

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #34 : 02.08.2012, 14:52:17 »
Harmittaa etten löytänyt tätä tekstiä aiemmin täältä, hommasin nimittäin samaisen ta-techniksin alustasarjan S70 2.5 TDI hoppaan.
Ensinnäkin etutolppien yläpään kasaus tuottaa vieläkin ihmetystä. Sarjassa oli jousien yläpäässä alumiininen kiekko, jonka oletin tulevan suoraan yläpään laakeria vasten ja laakerin yläpuolelle se normaali levy jossa on nuo kuminystyrät. Tuolla kokoon panolla jäi klappia yläpäähän noin 1mm, eli ei kiristynyt nippuun kunnolla.

Toisessa variaatiossa heitin sen alumiinikiekon ja laakerin väliin alkuperäisen jousen ylätukikumin, jolloin paketti kiristyi hyvin, mutta nyt auton koko paino on ylätukikumin keski holkin varassa, eli levy jossa on edelleen ne nystyrät joka on konehuoneen puolella nousi ylös yli 10mm.

En ole vielä kokeillut pakettia ilman alustan mukana tullutta alumiinikiekkoa.

Olen kanssa erittäin pettynyt sarjaan, itselläni pohjaa kanssa etupää pienestäkin töyssystä.

edit: Kävin nappaamassa pari kuvaa sarjasta, linkin takana kaikki kuvat.

https://plus.google.com/u/0/photos/102592969615347283572/albums/5771997658692638273

edit2: Saitko palautettua ta-technix sarjan myyjälle?

Takapää näyttäs olevan ok ,mutta etupää ei. Jos nuo etukulmasta otetut kuvat on otettu siinä tilanteessa kun auto on omamassansa verran painuneena, eli likimain kuormaamattomana niin ota sarja irti ja palauta. Tuollaisenaan tuo sarja on hengenvaarallinen ja selvästikin valmistusvirheellinen, myyjällä on velvollisuus ottaa se takaisin. Kuvat mukaan vaan kun palautat, tai sit käy näyttää sarjaa mutta älä riko autoas.  :)

EDIT: kirjoitin tuon siis sillä oletuksella että olet asentanut sarjan nimenomaan madallustarkoituksessa, eli jousia ei ole esikiristetty niin paljoa että iskarit olis paikallaan ollessaankin maksimimitassaan. Sulla tuskin näin onkaan, mutta tarkennuksena kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2012, 14:54:31 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Ramiko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #35 : 02.08.2012, 15:20:21 »
Juu, auton omamassa on ainoastaan päällä. Tunkatessa kori nousee noin 5-8cm ennen kun rengas irtoaa maasta.

edit: Olen ollut yksisuuntaisesti yhteydessä myyjään, katotaan kuinka käy. Seuraava sarja on kanssa itselläni noin 1000€ hintainen. En enään sekaannu noihin halpoihin.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2012, 15:31:11 kirjoittanut Ramiko »

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #36 : 02.08.2012, 16:07:37 »
Joo hyvin näyttää nuokin läjässä olevan.  Ja en oo vielä ees kerenny pistää sinne firmaan tuota viestiä nuista. Tosiaan siis kaverin kautta ulkomailta tilattu, joten itsellä se taitaa olla vähän hankalempi ne saada uudet/rahat takaisin.

Ja on kyllä mahtava ajaa tällä D2:lla verrattuna tohon. Samoja reittejä ajellessa on tullut ihan tarkoituksella aina kovempaa ja kovempaa ajettua samoihin töyssyihin ja todeta, että ei pohjaa ja ei pahalle tunnu ajaa niihin.  :pomo: Eli ei todellakaan itsellekkään tuu enää mihinkää autoon halpis satseja. 

Kerroppa sitten tänne miten kävi, että saiko uuden sarjan vai rahat takaisin.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #37 : 02.08.2012, 17:08:07 »
Juu, auton omamassa on ainoastaan päällä. Tunkatessa kori nousee noin 5-8cm ennen kun rengas irtoaa maasta.

edit: Olen ollut yksisuuntaisesti yhteydessä myyjään, katotaan kuinka käy. Seuraava sarja on kanssa itselläni noin 1000€ hintainen. En enään sekaannu noihin halpoihin.

Ok, näin ajattelinkin että et ole pännännyt jousta ns. iskaria vasten vaan tuo kuva on nimenomaan normi ajokorkeudelta jolloin ulosjoustoa on vielä huomattavasti käytössä.

Eli käytännössä nuo sarjassa olevat etujouset on aivan liian löysät. Löytyykö tohon sarjaan se tyypitystodistus tms jotta sen sais leimattua?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #38 : 02.08.2012, 18:29:01 »
Joo hyvin näyttää nuokin läjässä olevan.  Ja en oo vielä ees kerenny pistää sinne firmaan tuota viestiä nuista. Tosiaan siis kaverin kautta ulkomailta tilattu, joten itsellä se taitaa olla vähän hankalempi ne saada uudet/rahat takaisin.

Ja on kyllä mahtava ajaa tällä D2:lla verrattuna tohon. Samoja reittejä ajellessa on tullut ihan tarkoituksella aina kovempaa ja kovempaa ajettua samoihin töyssyihin ja todeta, että ei pohjaa ja ei pahalle tunnu ajaa niihin.  :pomo: Eli ei todellakaan itsellekkään tuu enää mihinkää autoon halpis satseja. 

Kerroppa sitten tänne miten kävi, että saiko uuden sarjan vai rahat takaisin.
Hieno kuulla että toimii myös Volvossa, vahvistaa vaan uskoa ko. merkkiin. Octaviassa toimi mun mielestä parhaiten kaikista sarjoista, alla on ollut monia merkkejä halpis Supersporteista Koneihin ja KW:hen. Tosin osa tietysti eri autoissa mut kuitenkin  :)
Ocussa oli 3 eri alustaa vakioiden lisäksi kokeilussa  :P
« Viimeksi muokattu: 02.08.2012, 18:30:42 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Jonas_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Pesukinnas.com
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #39 : 02.08.2012, 19:17:14 »
Noissa halpis-sarjoissa tuon apujousen kuuluukin olla kasassa. Jos taas pääjousikin on läjässä niin iskarissa vikaa.

Mutta tosiaan nuo apujouset saa käsin painamallakin kasaan joten tottakai ne läjässä on kun on auton paino päällä.

Lisäksi noissa toimii tuo säätö jotenkin hassusti. Korkeana (ylös ruuvattuna) alusta on ihan saakelin kova ja jäykkä mutta taas matalana se on liiankin löysä  :idiot2:

Joten jos tuo jousen "piukkuus" pelottaa niin autoa alaspäin niin se löystyy.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2012, 19:18:59 kirjoittanut Jonas_ »
Volvo 460 SE 1992
Kakkoskiesinä Renault Clio -02

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #40 : 02.08.2012, 20:22:06 »
Noissa halpis-sarjoissa tuon apujousen kuuluukin olla kasassa. Jos taas pääjousikin on läjässä niin iskarissa vikaa.

Mutta tosiaan nuo apujouset saa käsin painamallakin kasaan joten tottakai ne läjässä on kun on auton paino päällä.

Lisäksi noissa toimii tuo säätö jotenkin hassusti. Korkeana (ylös ruuvattuna) alusta on ihan saakelin kova ja jäykkä mutta taas matalana se on liiankin löysä  :idiot2:

Joten jos tuo jousen "piukkuus" pelottaa niin autoa alaspäin niin se löystyy.

Kyllä se on jousi mikä sen auton kantaa eikä iskari. Iskarista saa olla vaikka kaikki kaasut karussa ja silti auto pitää pysyä likimain ryhdissään paikallaan ollessaan, esim takapäästä voit ottaa iskarit irti eikä perä tipu tonttiin. Toki se iskarin kaasunpaine hiukan sitä ryhtiä muuttaa (nimenomaan jos on kaasuiskari kyseessä) mutta jos jousi on kasassa niin vika ei ole iskarissa vaan jousi on liian löysä, ja jos auto painuu ajossa selvästi alemmas niin silloin paluuvaimennusta on liikaa ja alusta on tökkivän oloinen.

 Noiden apujousien suoranaista tarkoitusta en tuossa sarjassa tiedä mutta jos ne painuu heti kasaan niin niillä ei silloin juuri mitään tekoa siellä ole, vaikutus voi olla hiukan progressiivisen oloinen silloin kun pääjousi on maks mitassaan ja ulosjoustoa on vielä jäljellä tai silloin kun iskaria lähdetään painamaan kasaan eli apujousi painuu ensin ja pääjousi vasta sitten.

X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Ramiko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #41 : 02.08.2012, 21:35:26 »
Tuli vastaus sieltä myyjältä.

Jos sinne jää joku 1mm löysää, niin sinnehän voi laittaa parin millin
prikan väliin.

Kuvat ei näy. Laita sähköpostin liitteenä. Eihän jouselle ole laitettu
liikaa esijännitystä, eli yritetty saada keula liian ylös? Onko jousen
numero sama kuin Tüv todistuksessa? Samoja jousia käytetään monissa
autoissa ja malleissa, niin raskaimmissa alkaa olla kantavuuden rajoilla.
Sama juttu on monessa muussakin mallissa. Kevyissä autoissa alusta on kova
ja raskaissa kantavuus on rajoilla. Keskikokoisissa aika optimi. Mitkä
siinä autossa on akselimassat?

Jossain se halpa hinta aina näkyy. Nämä alustat on lähinnä tarkoitettu
siihen, että laitetaan auto tontiin ja siihen ne sopii hyvin. Mukavuutta
haluavalle ei välttämättä paras vaihtoehto. Jos ei halua kovin suurta
madallusta, niin jousiksi voi tilata erikseen hiukan pidemmät EVO1020.


Mitä tuohonkin sanoisi?

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #42 : 02.08.2012, 21:55:10 »
Fuuk yyy?   :)
Fiesta -no- boost

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #43 : 02.08.2012, 22:37:43 »
Itsellä ne pohjas oli ylhäälä taikka alhaalla säädöt. Ylhäällä asennossa ajo oli vielä huonompaa, töyssyissä jäi vielä pomppimaan. Siis hitaissa vauhdeissa, yli 30km/h en ees kokeillu vaan aijoin auton parkkiin ja odotin uuden satsin tuloa.

Mut jos tuo satsi on tarkotettu vain, että auto saadaan ihan tonttiin, mutta sillä ei ajaa voi, niin eikö se pitäisi ilmottaa. :idiot2:



Fuuk yyy?   :)

Tämä.  ;D

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #44 : 02.08.2012, 22:38:24 »
Tuli vastaus sieltä myyjältä.

Jos sinne jää joku 1mm löysää, niin sinnehän voi laittaa parin millin
prikan väliin.

Kuvat ei näy. Laita sähköpostin liitteenä. Eihän jouselle ole laitettu
liikaa esijännitystä, eli yritetty saada keula liian ylös? Onko jousen
numero sama kuin Tüv todistuksessa? Samoja jousia käytetään monissa
autoissa ja malleissa, niin raskaimmissa alkaa olla kantavuuden rajoilla.
Sama juttu on monessa muussakin mallissa. Kevyissä autoissa alusta on kova
ja raskaissa kantavuus on rajoilla. Keskikokoisissa aika optimi. Mitkä
siinä autossa on akselimassat?

Jossain se halpa hinta aina näkyy. Nämä alustat on lähinnä tarkoitettu
siihen, että laitetaan auto tontiin ja siihen ne sopii hyvin. Mukavuutta
haluavalle ei välttämättä paras vaihtoehto. Jos ei halua kovin suurta
madallusta, niin jousiksi voi tilata erikseen hiukan pidemmät EVO1020.


Mitä tuohonkin sanoisi?

Halpa sarja - halpa selitys.

Tuo esijännityshommeli on se mistä vihjasin jo, ja sullahan ei ollu esaria lisätty eli auto on sellaisella korkeudella normaalisti että iskari ei ole vielä maksimimitassaan.

Tuo prikka selittynee sarjan hinnalla melko hyvin. Jos se on turvallinen tapa korjata niin mikäpä siinä.

Tuo selittely auton painoon perustuen on täysin turhaa. Tuollainen täydellinen alustasarja pitää toimia ja olla turvallinen - hinnasta riippumatta. Ei auta selitellä että se sopii johonki muuhun autoon, jos se on myyty sun autoon sopivaksi niin silloin se pitää siihen myöski sopia - jouset pitää olla oikealla jäykkyydellä, se ei käy että laitetaan yhdellä jäykkyydellä olevaa jousta ja sen jälkeen kaupitellaan sitä moneen eri kokoiseen autoon. Tuo jousien numeroiden kysely on kans aika erikoista..jos siinä sarjassa tulee hyväksyntälaput mukana niin toki se sarja pitää olla sen lapun mukainen sit. Mitäs virkaa sillä lapulla muutoin olis, esim tuo sarja ei taatusti saa hyväksyntää jos lopputulos on tuollainen kuin sulla.

Ei tuossa viimeisessäkään selityksessä paljoa asiaa ole..auton ajomukavuus ja turvallisuus ei ole sama asia. Se auton madaltaminen pitää tapahtua niin että auo on edelleen turvallinen sekä käyttäjälleen että muille liikenteessäolijoille. Jos niitä vois tontittaa mukavuuden perusteella niin mikäs siinä ku ottaa vakiojousesta langanpaksuutta pois vaan ja hoplaa auto madaltuu. Tarpeeksi kun jousta ohentaa niin pohjarit tulee vastaan, sillonhan se olis yhtä pätevä sarja ku tuo nykyinenkin. Eikä sun kannata mitään jousia alkaa tilailee..myyjällä/maahantuojalla on tuotevastuu, ja jos sinne joku jousia hankkii niin jompikumpi edellämainituista mutta et sinä. Kuvista näkee aivan selvästi että nuo jouset ei ole oikeat tuohon autoon. Jos tuo alustasarja on myyty sulle tuohon autoon ja lopputulos on kuvien mukainen niin tuotteessa on selvä virhe.

Elä anna periksi, omasta mielestä tuo on ihan selvä juttu. Joko myyjä/maahantuoja korjaa tuotteen oikeanlaiseksi/soveltuvaksi, tai myyjä/maahantuoja on velvollinen ottamaan tuotteen takaisin jos virhettä ei saada korjattua. Jos olet suomesta tuon tilannu niin tod.näk myyjä on ensikädessä vastuussa, ja myyjä selvittelee asian maahantuojan kanssa sen jälkeen. Tästä en kuitenkaan ole varma, mutta se on mun mielestä selvää että sun niskaan tuo ei kaadu.
X6 35D

F20 120d M-Sport

 

Elekma  Autoracing